Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jennyk

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 11:25

Haha!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 11:26

ROFL ROFL

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 11:34

Whiz schreef:
@loolapelooza Ze heeft toch niet bij een hengst gelopen ofzo?? Normaal niet drachtig? Wat betekend dat? Of dat je haar niet hebt laten dekken c.q. insemineren??

Ze loopt sinds vorig jaar met een hengstveulen van een andere merrie (haar pleegzoon zeggen wij) die heeft afgelopen zomer niet anders gedaan als haar proberen te dekken maar kon er natuurlijk absoluut niet bij (tenzij ze eventueel op de grond zou liggen slapen) Maar of een veulen van een paar maand vruchtbaar is... T'zou van hem kunnen zijn hoewel me dat erg straf lijkt gezien zijn ballen nog niet zijn ingedaald. Er heeft geen enkele andere hengst bij gelopen/geweest/geinsemineerd dus als ze drachtig is kan het er maar van 1 zijn (of haar eigen zoon als veulentje maar die had nul komma nul interesse in dat dekspelletje van zijn maat en is op dik 4 maand naar een andere thuis vertrokken)
Uier was trouwens alweer minder maar nog steeds niet hengstig...
Ach we zien wel Knipoog

Gefeleciteerd Winoa en Amandake met maar liefst 2 veulens in 1 nacht! Haha!
Ook Pauk met je drachtige merrie

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 11:51

JAAAAAA Amandake GEFELICITEERD!! Go jij! Go jij!
Ze zijn allebij PRACHTIG Haha! Je lange wachten is eindelijk beloond!

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 12:00

Ik heb weer even een vraagje aan jullie, misschien ben ik nogal overbezorgd, maar ik wil het toch even zeker weten. Saké mijn merrie is op 24 april bevallen van een mooi, gezond merrieveulentje. Ze staan lekker in de wei samen, maar nu kwam ik vanmorgen op stal en zag dat ze veel viezigheid (na-vloeïing) uit haar vulva had en tussen haar achterbenen. Het is wit van kleur en een beetje drapperig, je ziet het voornamelijk als ze wegrent. Hoelang mogen ze dit houden en is dit normaal? Ik ben vooral op mijn hoede voor evt. baarmoederonsteking of een klein stukje van de nageboorte wat is blijven zitten. Wie oh wie kan mij wat vertellen? Merrie is verder helemaal gezond en maakt geen zieke indruk.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 12:05

Proficiat voor diegene met de leuke veulens!! en proficiat voor de drachtige merrie.
@ nicole:
weinig paardenkennis,en vroeger braken de koeien van hem regelmatig door tot in onze weiden bij onze koeien,en nu zijn het die paarden en pony's.
Weiden zijn voorzien van prikkeldraad(versleten) en binnenkant onlangs twee stroomdraadjes,(batterij is te zwak om al die percelen stroom te geven.)
Dus komt erbij dat sommige dieren verkocht zijn omdat het uitbrekers zijn en die komen dan bij hem terecht.
Hij bedoelt het goed,maar wij vinden dat hij de hengsten beter aan een weide in de buurt van zijn huis zet,en niet de hensten twee km van de deur maarja ieder doet men wil,ik vind dat ok,zolang ze mijn weide en beestjes gerust laten.

Spijtig genoeg hebben de meeste van die dieren gewoon geen respect voor omheining,want hier is veel stroom op,maar soms valt het nog voor dat hun dieren los doorbreken.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 12:59

Amandake heeft een verhaal zie ik als eerste nieuw bericht.. en wat staat er in het onderschrift: 2 merrieveulens! Gefeliciteerd!! Ga ze zo vast zien Lachen
Och, wat een schattig spul Lovers En nr 2 dus gewoon alleen in de wei geboren? En amanda ook een bonte. Wat leuk, dat wordt vast een hecht span straks, samen de wereld verkennen!

TJolieke: Dit heeft ze gisteren ook al gehad he? Liggen en kreunen? En daarna is het weer weggetrokken? Dan zal het ‘gewoon’ oefenen zijn, veulen aan het proefdraaien. Maar je kunt natuurlijk altijd de DA bellen en dezelfde vraag stellen, dan zegt die wel hoe of wat.

Hollybollie: Mama vond het te vermoeiend worden, al dat gesprint Lachen Gelijk heeft ze, ze heeft een goed lokmiddel: melk Haha!

Pauk: Geweldig! Gefeliciteerd! Nu Alonna er netjes achteraan, race je wel voorzichtig Knipoog

Goofke: Bij Sam duurt het dan vast ook niet lang meer.

Petraaken: Ramona is er dus ook al zo een met een perfecte timing Haha!

Dreeke: Die witte stipjes werd mij verteld dat het talg is, hier was het de voorloper van harsjes.
Alleen pretty en merina zijn nog voor vinga uitgerekend nu (mensen die zich het overtijd lijstje herinneren weten nu dat er nog een veulen geboren is..)

Melina: Temperatuur opnemen, dan weet je al wat meer, bij baarmoederontsteking zou ze koorts hebben. En bij twijfel gewoon even aan de DA vragen.

Savath: Wat een toestand. Vind het sneu voor die dieren, moest toch beter voor gezorgd worden. Maar idd, je kunt er niks aan veranderen, alleen hopen dat er niks aan je eigen paardenspul komt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 13:07

Je onderschrift is te lang Nicole.... Huilen

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 13:15

@ Nicole288: alleen merina is nog voor Vinga uitgerekend, Pretty een dag na Vinga Knipoog
edit: Vera van Pretty moet ook nog zie ik Ja
Maar waar komt die talg dan ineens vandaan? Je wrijft het er zo af Ja
Als het een voorbode op harsjes is dan ben ik wel happy Haha!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 13:29

vanmorgen zag ik het al er komt doorzichtig vocht uit de tepeltjes van hiba..net weer
wat betekent dit?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 13:41

Dat komt er bij mijn merrie ook uit,Hibourne,dat is teken dat het begint te werken hé,maar nog niks spannends.. Knipoog

Winoa: Gefeliciteerd!!

Silketje: Ach gut heb het verleden week ook gehad,met paardenladen,voet begint nu te genezen,veel beterschap jij ook! Haha!

Nuage: Nu begint ze echt te uieren!

Amandake: OOOOOOOOH jij gelukzak!! 2 merries weer!! Akkoord,op dat ene heb je lang moeten wachten,maar kijk die vlekkies nu eens!!!! Proficiat!!!!!!!

Pauk: Jij ook van harte met Pauline's drachtigheid!!

Nou hier dus geen nieuws eh! Huilen
Ik wil ook weg uit dat overtijd-rijtje!! Tong uitsteken
En ik wil ook overtijd-merrieveulens zoals Amandake!!!

Duimt heel hard mee met Dreeke,dat we gauw van die nachtelijke paardenbezoekjes verlost zijn!!
(ook al heeft het wel zijn charmes.. Knipoog )

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 13:43

Nicole288, daar had ik zelf nog niet aan gedacht, heel erg bedankt, ik zal haar temperatuur vanavond gelijk even opnemen. Dan weet ik meer. Ik heb inmiddels ook contact gehad met de DA, hij vertelde me dat ik me nog niet gelijk zorgen hoefde te maken, maar als het langer dan een week aanhoud, moest ik weer even contact opnemen, want dan kon het miss een baarmoederontsteking zijn, maar ik kijk het nog even aan. Ik zal haar van het weekend ook even wassen, want alles zit nog onder het vocht en bloed.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 13:49

Melina: Vergeten,jouw vraagje Bloos

Wel;mijn merrie had dat ook hoor,na haar vorige bevalling,het is een beetje zoals bij de mensen denk ik,de baarmoeder enzo moet zichzelf nog wat kuisen,dus uitvloeiing is doorgaans normaal. Bij Pretty duurde het een klein weekje,en ik waste even haar vulva met betadineshampoo om de boel netjes en ontsmet te houden.
Inderdaad,als het blijft duren,en de uitvloeiing ziet er abnormaal uit,of stinkt,en je merrie oogt ziekjes en koortsig,dan moet de DA er beslist bijkomen!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 13:55

pretty: dank je wel

gister had ze al harsjes en nu dit vocht wat wel witter lijkt te worden..
vandaag dag 334...
morgen 11 maanden!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 13:55

Bedankt voor de felicitatie's allemaal , beloofde droogfoto's komen vanavond Knipoog
Amanda veulend altijd in de weide ,zonder problemen ,ben best wel trots op haar !
Iris heeft het zèèr zwaar gehad ,water brak en ze perste niet ,stak 1 beentje uit en ik kon alleen het snuitje voelen maar het andere beentje niet.
Uiteindelijk begon ze toch te persen ,maar het ging maar niet vooruit ,de schoudertjes waren te breed !
Veearts was onderweg , maar ben toch beginnen meetrekken ik kon haar niet meer zien lijden,en gelukkig kwam het veulen er eindelijk uit ,pffff wat een nacht!

Beide dames zijn door dezelfde hengst gedekt Knipoog

Dinsdag is Romi uitgerekend en een maand later Bibi nog , Cartoucheke wacht nog tot 02 September Knipoog

Elke keer dat het veulen bij Iris wil drinken ,piept ze het uit ,ik lach me kapot....ze laat haar wel drinken hoor,maar met het nodige gekrijs erbij...rare meid Knipoog

Ik lees straks alles uitgebreid bij maar ben nog effe euforisch Knipoog

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 13:59

Oh oh, ik hoop dat mijn internetkabeltje gefikst is vanavond, ik wil wel droogfoto's zien van de meiden van Amandake. Anders kan ik me pas dinsdag weer melden en heb ik heeeeeeel wat bij te lezen ben ik bang Haha! . Even manlief wat onder druk zetten dan maar. Bloos

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:00

Amandake schreef:
Bedankt voor de felicitatie's allemaal , beloofde droogfoto's komen vanavond Knipoog
Amanda veulend altijd in de weide ,zonder problemen ,ben best wel trots op haar !
Iris heeft het zèèr zwaar gehad ,water brak en ze perste niet ,stak 1 beentje uit en ik kon alleen het snuitje voelen maar het andere beentje niet.
Uiteindelijk begon ze toch te persen ,maar het ging maar niet vooruit ,de schoudertjes waren te breed !
Veearts was onderweg , maar ben toch beginnen meetrekken ik kon haar niet meer zien lijden,en gelukkig kwam het veulen er eindelijk uit ,pffff wat een nacht!

Beide dames zijn door dezelfde hengst gedekt Knipoog

Dinsdag is Romi uitgerekend en een maand later Bibi nog , Cartoucheke wacht nog tot 02 September Knipoog

Elke keer dat het veulen bij Iris wil drinken ,piept ze het uit ,ik lach me kapot....ze laat haar wel drinken hoor,maar met het nodige gekrijs erbij...rare meid Knipoog

Ik lees straks alles uitgebreid bij maar ben nog effe euforisch Knipoog

Dat gekrijs komt me bekend voor. Deed/doet lady ook als baloet wil drinken.. piepen en krijsen als een speen varken.. maar vervolgens het veulen wel laten drinken.. Na een paar dagen werd het minder en nu hoor ik het bijna niet meer.

Beide dames dezelfde hengst.. vandaar de overeenkomst in kleur? Ben idd erg benieuwd naar de droogfoto's.. Nog veel succes met Romi en Bibi.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:01

Iedereen gefeliciteerd! Hier nog steeds geen beweging, wel foto's gemaakt en komen er aan.
ProudJustify, wanneer had je nou voorspelt dat onze bonte hengst geboren zou worden? kan het even niet terug vinden...

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:02

te gek gewoon amandake!!!!
ben zo benieuwd naar de droogfoto's!!!!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:07

trouwens kan iemand mij vertellen hoe we nu zitten met het aantal geboren veulen en dan merries of hengsten?
ben wel benieuwd hoe het er nu voor staat!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:10

@Didoo: Eh... die zou dus vandaag moeten komen. Ik had 26 april gezegd. Zou maar gauw naar
stal gaan als ik jou was Haha!

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:25

Ohjee!! Zo eventjes de baas bellen Knipoog En anders moet je de bol mischien nog een keer uit het raam gooien! Tong uitsteken

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:27

Ja soms moet ie even stuiteren om weer goed te werken he. Tong uitsteken
Of even flink poetsen op die bol, dan zie ik het allemaal weer een stuk beter. Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:29

hiboune schreef:
trouwens kan iemand mij vertellen hoe we nu zitten met het aantal geboren veulen en dan merries of hengsten?
ben wel benieuwd hoe het er nu voor staat!

Voor de lijstjes moet je bij Nicole zijn. Merries liggen hier flink voor volgens mij.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:30

ja proud ik wil je niet teleurstellen, maar met de merrie van amandake zat je er toch echt naast.......