[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

keresa

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 21:52

Ieder met veulens gefeliciteerd

Mensen waar het niet goed gaat/ging veel sterkte

Ik probeer mee te lezen en te reageren maar ik kan het niet onthouden sorry daar voor .
Volgens mij staat kiki nu boven aan het lijstje .

Voor wie waken en merries die haast maken succes met waken en hoop op gezonde veulens

Kiki laat op zich wachten heeft weinig uier maar wordt in de gaten gehouden .

Onze kleine lynn is over 5 dagen aan de tijd uier loopt mooi vol dat is ook nieuw voor haar deed het altijd zonder uier veulenen .

Onze chloë nog 15 dagen heeft er al een mooi uier onder hangen .
Misschien wel 3 veulens in 1 maand tijd

Sammy2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 21:52

Die kleine van ons at ook zand, gelukkig nog niet zo veel dat er zand in zijn ontlasting zat, daar hebben we wel wat voor gehad van de dierenarts en ook onderzocht. Volgens onze dierenarts was het bij ons veulen een tekort van moedermelk, voer van de merrie moest ernstig omhoog. Maar kan mij voorstellen dat er meerdere redenen zijn. Wij konden helaas ook nog niet het land op en waren ook afhankelijk van de bak.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 21:55

Tinkerbellz wat vervelend. Kan je idd in overleg niet ergens een stukje gras afzetten?

AZ succes!

Luca nog steeds rustig?

Vandaag weer fotos van fenna gekregen. Uier veranderd niks. Denk dat het nog wel mei gaat worden. Afbeelding
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 21:58

Ik hoop ook dat mijn veulen er mee gaat stoppen. Je ziet hem ook gewoon denken hoe hij bij de grond moet komen. Hilarisch. Eerst ging hij dus liggen, kon hem dan makkelijk in de benen jagen. Nu kan hij dus iets door zn benen heen om erbij te komen. Wordt lastiger om m dan snel weg te jagen _O-

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 22:03

Cheyenne, zo’n bevalling wilt wel iedereen denk ik! Zonder de slapeloze nachten hihi.

Hier wil ik ze het liefst ook meteen naar buiten zetten. Ze staan bij ons de hele dag buiten en nu nog s avonds binnen.
Als het weer het toelaat en veulen oud genoeg is gaan ze 24/7 naar buiten.
Maar ze staan dan ook op een wei van 6 hac dus kunnen lopen zat.

Morgen een Ivermectine wormenkuur halen want ik denk dat ik ook wel mag gaan aftellen!
Morgen zit ze pas op 323 dagen maar sinds vandaag al “mini-mini” harsjes aan de tepels.

De uier mag nog wel voller, vulva is nog niet uitgezakt en nog geen slappe banden.
Temp was net 37,4.
Oogt nog rustig dus vanaf morgen maar beginnen met PH waardes meten.

Ik vind dit echt maar 10 keer niks hoor :')
Geloof dat ik meer stress heb en zenuwachtig ben, dan mijn merrie is.

Emmertje voor de bevalling ligt ook op een makkelijk plek.

Maar ik denk dat dit nog wel een dikke week gaat duren. Of wat zeggen jullie?

Begin in ieder geval al rustig met waken op de camera.

Afbeelding

Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 22:08

Oooh Az dat wordt spannend!

Styles dag 327

Afbeelding

Hope 317. Mijn gevoel zegt dat Hope eerder gaat. Die is ook echt mega dik en heeft alles al slap verder.

Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 22:31

Nou dat word weinig slaap vannacht want er zit van alles aan die spenen. Blijven er nog meer wakker??
Mijn vriend heeft vanavond de wacht gehouden kon ik lekker uitgebreid in bad. Net gevoerd nu mag ik

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 22:38

Ik heb net overlegd met onze stalhouder. Wordt nog niet vannacht.

Jij succes met waken Baudhy!

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 22:43

Succes baudyh!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 22:48

Succes dames met waken.

Ik zet in elk geval ook om 1 uur de wekker om te kijken hoe of wat. Merrie is precies tegenovergesteld van Gisteravond. Flink hars aan de tepels en troep op dr benen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 22:59

Succes met waken dames

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 23:13

Succes met waken! Dat mis ik ook niet :')

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 23:18

Ik gok dat ik ook het grootste deel van de nacht wel wakker zal zijn Baudyh. Ga om 12 uur nog even kijken hoe haar uier er nu uitziet. Morgen krijg ik eventueel hulp met waken (als het dan nog nodig is ;) ), dan komt een vriendin van me. Een vriend van me die me normaal altijd helpt zit helaas net dit weekend in het buitenland.

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 23:31

Succes met waken allemaal!

Orchidee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 23:47

Daarin, eindelijk! En het wachten is beloond. Een prachtig merrie veulen!

Heeft dan echt niemand ervaring met tepelkloven bij merries? Zou ook graag anderen horen

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 23:53

Oooo ik kom vannacht nog een keer spieken hoor!!! Heel veel suc6 allemaal

Orchidee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 23:54

Ik stond een beetje voor een verrassing. Misschien hebben jullie een idee. Vorig jaar begin augustus hebben we een appie shet gekocht. Volgens de boer (handelaar) was ze net hengstig geweest en kon dus gedekt zijn door een palomino hengst. Ze staat nu tijdelijk bij m'n schoonouders. Had dr een paar weken niet gezien en ze was ineens mega dik en krijgt nu al uier. (Maiden)

Afbeelding

Zou dit betekenen dat ze zou kunnen verwerpen? Of zou ze misschien eerder al gedekt zijn? We hielden nu rekening met eind juni,maar dat ze nu al uier gaat ontwikkelen vind ik wel erg vroeg.

Wat denken jullie?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 00:09

Soms lijkt een merrie nog hengstig tijdens dracht. Maar eigenlijk zeiken ze dan gewoon van nijdigheid naar de hengst. Zou best kunnen dus dat die vroeger gedekt is.

Geen ervaring met zandetende veulens ondanks ze de eerste 2 weken op paddock staan.

Ook geen ervaring met tepelkloven.

Bambi is opvalland rustig. Ze probeerde te gaan liggen en stond na 2sec alweer recht. Soms gaat ze ineens raar staan en doet haar staart omhoog. Zou me verbazen als ze vannacht gaat, maar er rommelt vanalles.

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 00:13

Gefeliciteerd met de prachtige veulens! Hier is vorige week ook het eerste veulen geboren. Een valk Welsh hengstveulen met 4 witte benen en een blesje v. Cassanova du Bois. De moeder is de stermerrie Klein Roderijs Doreth v. Heitrak's Marvin.
Afbeelding
Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 00:15

Aantal veelbelovende uiers voorbij zien komen. Spannend :):)

Hier ook een veulen wat in het zand zit te vroeten/ eet. Gelukkig nog nergens last van. Ik probeer er op te letten en als ze het wilt doen afleiden.

Geen ervaring met tepel kloven.

Orchidee. Lastige situatie. Het hoeft natuurlijk geen hengstigheid te zijn geweest waar de boer waarnam. Misschien eerder gedekt :?

Elfje. Gefeliciteerd!

Knolselder. Spannend!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 00:22

Wat een knappe, Elfje!!

Ik heb ook geen ervaring met tepel kloven, sorry! Ik kan me voorstellen dat een zalfje helpt.. En bij mensen moet je het zoveel mogelijk droog houden..

Ons kleine hengstje voelde zich niet goed afgelopen dagen. Hij zag er niet echt ziek uit, maar toch zie je er dan 'iets' aan.. Temperatuur gemeten, had ie gewoon 39.7 :roll: Veearts heeft niks kunnen vinden na wat tests, wel 2 dagen AB nu, en hij zit weer op 38,1. En hij is weer niet blij met vast houden, goed teken :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 00:34

Spannend az die is op komst

Zand eten doen ze niet om moeders na te doen hoor. Zand bevat ook heel veel mineralen en zout enz en dat zoeken ze op om in te nemen. Ze weten alleen niet dat het slecht is voor hen. Krijgen ze al korrels bijgevoerd? Misschien daar alvast mee starten want zitten ook veel mineralen in. Of je merrie wat extra’s bijvoeren dat naar de melk gaat.

Tepelkloven ook geen ervaring mee maar honingzalf lijkt me ook oplossing en niet schadelijk als veulen drinkt en het dan inneemt denk ik. Smeren na goeie drinkbeurt.

Oeie vulina opletten dus. Ze zijn zo teer maar laten gelukkig vlug zien als er iets mis is.

Knapperd elfje

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 00:40

Gefeliciteerd Elfje, mooi veulen!

Tepelkloven geen ervaring mee, lijkt me wel vervelend voor de merrie, maar als ze het veulen gewoon laat drinken zou je zeggen dat het mee valt.

Vulina wat vervelend dat de kleine man niet fit was, fijn dat hij nu weer opknapt. Altijd naar ook als ze geen oorzaak kunnen vinden.

Hier staat het er inmiddels zo voor, lekt nog niet echt, maar als ik het drupje weghaal is er wel vrij snel een nieuw drupje. En toen ze liep zag ik wel een paar druppels. Ook haar buik zag ik wat vreemd bewegen. PH was ook weer wat gezakt, denk dat ie nu 6.4 was ongeveer, vind die kleurtjes soms wel wat moeilijk beoordelen, vooral onder lampen.
Ik denk dat ik maar op stal blijf, gezien ze nu zo hard gaat vraag ik me af hoe lang ze het nog gaat rekken.

Afbeelding

tinkerbellz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 00:42

berdien85 schreef:
Wat betreft dat andere, ik wordt nu wel nieuwsgierig..

Ik heb vorig jaar mei een auto ongeluk gehad (iemand reed met hoge snelheid achterop) sindsdien heb ik door de klap van mijn hoofd tegen de hoofdsteun concentratie-, aandachts- en geheugenproblemen. Erg lastig bij het maken van grote bijleesposten zoals ik die hier regelmatig voorbij zie komen, waarvoor veel respect! _/-\o_

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 01:24

AZ en baudyh hoe staat het ervoor met jullie merries ?