[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:07

Die achterkant van haar uier moet nog vol inowa. Dus denk dat het nog even duurt

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:10

Dit was vorig jaar 11 dagen voor ze beviel
Afbeelding

En de dag dat ze beviel
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:12

Och wat sneu touscha.. Sterkte

Pepper heeft de vaart er in

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:16

Zonde Touscha! Gelukkig maakt de merrie het goed...

Wanneer moet pepper officieel, Inowa?

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:20

Ceasar: wat vervelend dat het zo moeizaam gaat... hopelijk gaat het snel beter en kan je volop genieten :)
Baudyh: nee, ik kom uit IJsselmuiden :) paardlief staat in Kamperveen. Staccato staat inderdaad in Coevorden, bij Moravita.
Pepper maakt vorderingen. Wat maakt je nu zo nerveus? ( wil graag leren) ze gaat altijd wat eerder toch? Of gaat dit nu te snel?
Noisy: mooie buik :j
Lovelyn: dank je :) Linde is gefokt door kaotictjinta hier op bokt :) haar stalnaam is Honesta's ... :)
Linde is half Frederiksborger en half Gelder :)
Silly1972: ook al zo'n mooie buik :) heerlijk dat ze nog zo kan crossen :) ik laat Linde daarbij ook zelf het tempo bepalen, al vindt zij het vooral 'stom' om los te gaan in de bak :+
Dyonne: prachtig koppie :j en mooie buik ook al :)
Touscha: wat verdrietig... Sterkte gewenst...
Inowa ik zie nu je laatste post. Gaat (te) vlot voor jouw gevoel?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:28

Vulina schreef:
Zonde Touscha! Gelukkig maakt de merrie het goed...

Wanneer moet pepper officieel, Inowa?

Officieel pas 22 maart

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:30

Fnanne,ze gaat idd veel te snel en anders dan normaal en ik heb dus geen idee wat ik kan verwachten.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:43

Hier nog ffies wat Spamfoto's van onze Maiden 6 jarige Daira TC (v. Alex Dai) vandaag 301 dagen.
Staart is ook al lekker elastisch, straks weer ff flink wat babyolie erin smeren. Staartschuren is hier ook sinds een paar dagen begonnen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:44

@Fnanne haha oké vandaar! Leuk hoor Frederiksborger komt niet zo vaak voorij! Ben benieuwd!

@touscha wat een nachtmerrie! Was je erbij tijdens de bevalling?

Ushi had op de 18 dagen scan ook een een schijn van tweeling dracht. (Ze had haar grote bevruchte en er zat een klein zwart bolletje naast) Ik moest toen 3 dagen later terug komen om te kijken of dat kleine bolletje er nog zat. Gelukkig was hij weg en waren er sporen van afstoten. Maar ik blijf er erg angstig voor. (Vooral als mensen zeggen: nou ushi is wel érg dik..) Ushi heeft altijd 2 eitjes die tegelijk rijpen wanneer ze hengstig is. Gelukkig heeft ze tot nu toe altijd zelf 1 van de 2 afgestoten en is de ander goed blijven zitten. Maar ik blijf het spannend vinden :n

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:57

Touscha schreef:
Onze merrie is vannacht bevallen van een tweeling. Helaas. Dat was dus de reden van alle ellende vooraf.

Hier was ik al bang voor ;(
Ik herkende de symptomen, maar wilde je niet onnodig ongerust maken.

Verdorie, dit is echt verdrietig. Heel veel sterkte Y;(

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:58

Touscha; wat ontzettend naar zeg! Dat zet alles weer in een ander daglicht. Laat mij dan nog maar even ploeteren maar deze uitkomst is wat je niemand gunt.

Pepper en Daira maken ook lekker vaart nu; leuk en spannend dames!! Showmateriaal op komst ;)

Kleine update; vannacht om 3u nog samen eruit geweest. Vanochtend om 6u heeft mijn vriend het alleen geprobeerd om te melken en dat ging redelijk. Zo heb ik even wat meer rust kunnen pakken en weer goede moed voor vandaag. Iemand vroeg hoe het met mij ging vanwege zwangerschap; het is pittig zo. Meer omdat ik merk dat ik het nu lastig vind om met de merrie om te gaan en rustig te blijven. Het frustreert me dat ze zo van zich af blijft slaan en dat ze allebei in een hoek van de stal blijven zonder tot elkaar te komen. Met melken moet je natuurlijk rustig blijven maar ik accepteer bepaald gedrag nooit eigenlijk, maar ze heeft zo'n foute associatie en nu pijn denk ik dat ik echt rustig moet blijven. Vriendlief is er beter in (koeien he). Het is echt vermoeiend en demotiverend dat melken en vervolgens te flessen dus we zijn nu over op poedermelk. Iets wat we niet wilden maar om het te doen te houden en het veulen iig voldoende te geven toch maar gedaan. Biest mag je maar 48 uur geven... dus voor nu; buffelen en bikkelen en duimen dat mijn eigen baby nog even blijft zitten...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:00

Duurt nog een week of 4 van jezelf toch. Goed je rust pakken hoor.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:01

Och jee Toushka, was al bang dat er iets mis Was, wij allemaal wel.
Merrie oké? Gaat het met jou ook een beetje?
Sterkte

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:03

Pfff Lisan, dit heeft wel impact hoor. Allemachtig. Zo sneu dat ze niet tot elkaar komen ....

Ik ga er i derdaad vanuit dat het showmateriaal is wat eruit komt. We gaan het zien. Haha

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:28

Hier weer thuis na een heerlijke week Oostenrijk. Heb het een en ander bijgelezen

Allereerst iedereen gefeliciteerd die een gezond veulentje heeft gekregen.

Pretty, setteli, heel veel sterkte. Hoe gaat het nu met jullie merries?

Ceasar een babyboom waarvan 1 veulen niet mag drinken. Hoe gaat dat nu?

Toucha toch een tweeling helaas.. voor jou ook sterkte.

Verder nog wat nieuwelingen, welkom! Waarvan hahahatsjoe al een veulen heeft ter grootte van een colafles, Wow! Alles wel goed gegaan?

Mijn merrie zit intussen op 252 dagen. Gisteren even bij haar geweest en zag wel dat ze zucht had bij de uier. Vandaag maar weer eens goed kijken en een paar foto's maken

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:34

Touscha, gadsie!! Sterkte!! Was je bij de bevalling aanwezig? Wel een "opluchting" dat je merrie oke is...

Inowa, haha volgens mij al wat dagen in de stress... mij lijkt het dat het nog wel eventjes kan duren maarja jij kent haar het beste.

Caesar, jeetje wat vervelend dat ze elkaae niet accepteren zeg :( en dan zelf ook hoog zwanger, heftig!!

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:58

Hè bah Touscha wat naar, heel veel sterkte!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:21

Touscha schreef:
Onze merrie is vannacht bevallen van een tweeling. Helaas. Dat was dus de reden van alle ellende vooraf.

Ach wat sneu. Sterkte.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:46

Caesar, heel veel sterkte meid! :(:)

kks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:11

Hier ook even een foto spam.
Ze staat nog rustig in dr inloop stal wat rond te scharrelen.
moet wel zeggen dat de dracht best snel gaat als ik zo terug kijk. Het lijkt nu meer alsof ze een skippybal heeft Door geslikt. Vandaag zag ik duidelijk het veulen bewegen. Normaal twijfel ik altijd maar dit was over duidelijk. Wel mag ik niet meer aan haar staart komen dan word ze bloedlink hahahah. Hier is ook het staart schuren begonnen. Iemand een tip om dit op te lossen ?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:31

Sweet itch kan wat verlichting geven :j
Hier gelukkig nog geen kont geschuur, wat was ik er ziek van dat ze haar mooie staart 2 jaar geleden zo verpeste... :o := tja als het alles is dan teken je er voor, maar ik vond het toch zuur....

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:49

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 14:00

Ik kom net bij Jazzy vandaan. Vandaag ben ik voor het eerst wat pessimistischer.
Gisteren kon ik goed aan haar buik komen en kon ik haar ook lekker poetsen.
Vandaag stond ze helemaal gestrekt en durfde ze haar achterbenen er niet goed bij te zetten. Met een beetje pushen lukte het wel. Ze had een verdikking onder haar buik en ook in de lies. En haar uier staat echt op knappen. Dat voelt natuurlijk allemaal niet zo fijn.

Ik heb met warm water en een spons het aangekoekte wondvocht op haar buik was weggewassen. Dat vond ze ook niet echt fijn. Maar ja moest maar even.

Verder vond ik haar wel alert ogen, ze was niet duf ofzo.

Ceasar: wat vervelend dat het niet wil lukken met drinken. Hoop dat dat gauw verbeterd.

Touscha: Hoe gaat het met je merrie? Ben je er zelf nog bij geweest? Jazzy heeft 3 jaar geleden ook een doodgeboren tweeling gekregen (2 maand te vroeg). Sterkte..

kks: Wat een heerlijk grote inloopstal hebben jullie!

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 14:05

Vlug even bijgelezen. Het gaat hier snel.
Welkom nieuwlingen! hahahatsjoe wat een schattig mini veulen.
Ceaser hopelijk gaat het snel beter met het drinken. Maar wat is je bruine merrie veulen een prachtig ding.
En touscha sterkte! Hopelijk alles ok met de merrie.

Hier zit ik op 276 dagen en mijn merrie gaat best snel eigenlijk al vind ik dat ze de laatste week precies weer effe stil is gevallen (waar ik blij voor ben) en de pony van mijn ouders zit op 297 dagen maar die gaat denk ik over tijd gaan zoals bij haar vorig veulen toen heeft ze 360dagen ofzo gedragen.

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 14:15

Vervelend setteli! Maar wel een goed teken dat ze alert is. Heb je het idee dat het een ontsteking is?

Jouw inloopstal is echt de bom kks! Snel gaat het he.. hoe ver is ze?

Ik kom net van stal, eerst een half uur lekker gepoetst. Heeft ze heerlijk van genoten, maar kan echt merken dat ze veel binnen heeft gestaan afgelopen week door het slechte weer. Ze heeft wat zucht onder d'r buik en tijdens het longeren had ze het heel zwaar terwijl ze vorige week echt nog super makkelijk liep.

Afbeelding

De buik
Afbeelding

En verder denk ik dat het een hengstje wordt :=

Afbeelding

Ik heb overigens ook het idee dat ik het veulen heb zien en voelen bewegen. Geen idee of dit kan? (252 dagen dracht) ik aaide onder haar buik en daarna ging (hij) flink tekeer. Ik kan inmiddels wel goed aan haar uiers zitten! :)