Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Ze heeft dan heerlijk zitten genieten terwijl ik haar wat borstelde, zelfs op haar buik onderaan was er een heerlijk kriebelplekje
.
R.X. schreef:sultan15 schreef:Ik heb, mocht het nodig zijn, respi boost. Dat lijkt me fijner voor het veulen dan een emmer koud water over zn hoofd
Zag trouwens een pollepel staan. Waarvoor zou je die nodig hebben?
Om de red bag te openen wasdie handig zei iemand hier.
Lang leve bokt ha ha.
Wat is respi boost?
MarijeR schreef:Het is wel dikker dan de gewone vliezen maar als je wacht tot de red bag zichtbaar is, kan je ook wel zien waar deze normaal open zou scheuren en dan kan je hem daar ook zelf makkelijk open maken.
Er is dan een soort ster zichtbaar waar deze tegen de baarmoedermond zat. Dat stuk is minder dik.
sultan15 schreef:MarijeR schreef:Het is wel dikker dan de gewone vliezen maar als je wacht tot de red bag zichtbaar is, kan je ook wel zien waar deze normaal open zou scheuren en dan kan je hem daar ook zelf makkelijk open maken.
Er is dan een soort ster zichtbaar waar deze tegen de baarmoedermond zat. Dat stuk is minder dik.
Marije op welk moment voel jij de merries op? En hoe kan ik (als onervaren) voelen of het een redbag is ipv de pootjesblaas? Ik gok dat ik dat wel voel, maar heb het nog nooit meegemaakt natuurlijk.
En als je de red bag in de merrie open maakt, trek je het veulen dan door de red bag heen naar buiten zeg maar?
Dan moet je weer worstelen om de navelstreng af te binden (doe ik met flosdraadje) en af te knippen.
lekker iris haar staart gewassen. Stond met haar voet in een emmer en schrok opeens heel erg dat ze met haar zij tegen de muur aan ging waar ik tussen stond.. gelukkig had ze het op tijd in de gaten anders was ik geplet. Ze is lekker rustig.
maar ik stond er ook wel tussen, voelde me opeens heel klein
, lijkt of ze zucht krijgt voor haar uier, kan dit nu nog, ik dacht dat ze eerst zucht kregen en pas later uier? vandaag is ze uitgerekend en zag net dat het wit 'stopje' aan haar andere speen naar buiten wordt gedrukt, zal vanavond eens foto nemen. Spannend toch allemaal