[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 07:50

Pikeur schreef:
tamaramt schreef:
@pikeur: gaat het nog goed mbt avonden apart met veulen en merrie?
Ik wil vanavond weer beginnen met uurtje apart in de stal en dat de komende 2 weken qua tijd opbouwen. Ik was al begonnen met uurtje maar is al weer week geleden dat ik dat gedaan heb ivm kreupelheid Red wilde ik hem ff met rust laten

Ja gaat heel goed, ze staan nu van 6 tot half 8 apart van elkaar en ik laat ze ook niet meer tussendoor bij elkaar. Merrie krijgt nu veel minder krachtvoer dus het uier staat ook niet echt meer op springen in de ochtend.

Van 18.00 savonds tot 7.30 sochtends al zonder problemen? Wat fijn :)
Hier pas uurtje apart want ze moeten daar echt weer ff aan wennen na paar dagen stalrust en dus veel bij elkaar geweest

Vulina

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 15:07

Terug van weg geweest, druk druk druk.

Heb wel bijgelezen, gelukkig zijn de kreupele veulens weer in orde :)

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 18:20

Welkom terug Vulina :P

Hoe is het met je veulentje die een slechte start had gehad?

Hier binnenkort ook beginnen met geleidelijk spenen. 4 oktober breng ik hem naar de nieuwe eigenaar. 4,5 maand is hij dan.

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 23:09

Afbeelding Taartje 10 dagen.

Afbeelding taartje nu!

Ik had nooit verwacht dat hij zo donker zou worden. Ik vind hem natuurlijk de allerknapste ❤️

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 06:49

Oh nee dat zou ik aan taartjes eerste kleur ook niet denken dat hij donker zou worden!
Zou zie je maar dat je echt niet op veulen vacht kleur kunt vertrouwen!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 07:49

Met bruin weet je het nooit helemaal, maar zo licht als ze geboren worden blijven ze zelden.
Op zijn schouder op 10 dagen zie ik al wel een donkere waas.
Hij ziet er super uit zeg.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 07:53

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit zijn mijn jongens nu.

Afbeelding
1 dag.

Afbeelding
1 maand beide.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 15:05

Hier toch besloten ruben op markplaats te zetten, dus mocht iemand nog een leuk gelderse hengstveulen zoeken...

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 17:05

Afbeelding
Afbeelding

Gisteren voor het eerst weer een rondje gehobbeld (heb zelf 2 weken terug een baby gehad dus al maanden geleden)

Let niet op het hek ik had de planken doorgezaagd omdat ik anders door de paddock van de andere pony naar de bak moest. Dat moet ik nog even mooier maken. :')

Gisteren wilde het veulen nog wel een beetje rennen in de paddock maar vandaag bleef ze stil staan en hooi eten dus dat was alweer een vooruitgang

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 18:18

Ze wennen snel aan dingen als je het maar blijft herhalen. Vandaag en gisteren geoefend met alleen staan in de box ernaast, ging prima. Nu opbouwen naar de nachten.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 19:57

Ja echt fijn! Is denk ook wel goed om jong al te oefenen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 21:52

OYYO schreef:
Ze wennen snel aan dingen als je het maar blijft herhalen. Vandaag en gisteren geoefend met alleen staan in de box ernaast, ging prima. Nu opbouwen naar de nachten.

Hier hetzelfde..vandaag 3,5 uur apart gestaan van elkaar in stal tegenover.
Volgend weekend wil ik ze de nachten alvast apart zetten.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 21:53

Pikeur schreef:
[ [url=m/ZRyO1N.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fBtLEh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gisteren voor het eerst weer een rondje gehobbeld (heb zelf 2 weken terug een baby gehad dus al maanden geleden)

Let niet op het hek ik had de planken doorgezaagd omdat ik anders door de paddock van de andere pony naar de bak moest. Dat moet ik nog even mooier maken. :')

Gisteren wilde het veulen nog wel een beetje rennen in de paddock maar vandaag bleef ze stil staan en hooi eten dus dat was alweer een vooruitgang

Ik zie veel hekwerk/planken etc.. ben je niet bang dat het veulen daar doorheen wilt als ze paniek krijgt?
Red is alles behalve zuinig op zichzelf, een echte brokkenpiloot , dus dat zou ik echt niet aandurven.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 22:05

Nee eigenlijk ben ik voor de planken niet zo bang, heb alleen de eerste maanden overal het stroomdraad weggehaald dat vind ik dan weer wel eng

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 08:16

Pikeur schreef:
Nee eigenlijk ben ik voor de planken niet zo bang, heb alleen de eerste maanden overal het stroomdraad weggehaald dat vind ik dan weer wel eng

Ok..mijn ervaring is als ze dat 1 keer aanraken dat ze dat daarna meteen afleren en uit de buurt blijven..mijn merrie heeft ook erg veel respect voor de draad dus blijft daar ook meestal uit de buurt van.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 08:17

Ja dat denk ik ook ja maar ik vond het gevoelsmatig een beetje sneu zo'n klein veulentje die een schok kreeg dus durfde de stroom er niet op te zetten :o ben er zelf een keer tegenaan gelopen maar is toch een flinke klap

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 08:36

Pikeur schreef:
Ja dat denk ik ook ja maar ik vond het gevoelsmatig een beetje sneu zo'n klein veulentje die een schok kreeg dus durfde de stroom er niet op te zetten :o ben er zelf een keer tegenaan gelopen maar is toch een flinke klap

Hier wel het stroom er op maar is een kleine schok gelukkig. Eerste keer het land op hield ik mijn hart vast, vond het heel zielig. Maar 1x er tegenaan en ze wist het. Meteen respect voor de draadjes :) al moet ik zeggen dat nu ze wat groter is, ik het idee heb dat ze het stroom serieus niet eens voelt haha. Staat ze tegen het draad aan om riet te kunnen eten. Maar in ieder geval ook nooit ontsnapt oid. :)
Maar het is idd net wat weer voor iemand werkt

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 08:40

Ik heb er wel een flinke tik stroom op staan en daardoor heeft Elonia er ook goed respect voor. Toen mijn vorige veulen geboren was had ik hier een probleem met de geleiding en stond er niks op. Het heeft me heel wat ellende gekost want dat veulen had geen respect voor het lint en denderde er gewoon doorheen.

Eloontje is alweer ruim 5 maanden inmiddels, al een heel paard!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 10:04

Wat is elonia groot en stoer en mooi! :):)

Hier ook stroom, idd ff zielig maar v eigen bestwil. Ontsnappen is gevaarlijker
En ze krijgen minder grote schok omdat ze maar zulke kleine hoefjes hebben en minder contact maken

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 11:19

Hier eerste dag geen stroom, soms de eerste paar dagen en dan er weer op

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 13:23

Hier ook gelijk de eerste dag in de wei de stroom op de draad, ze kunnen het maar beter meteen leren.

Wauw, Elonia wordt al een heel paard!

Pikeur doe je wel voorzichtig? 2 weken geleden bevallen en nu al op het paard, ik zou nog even 6 weken wachten. Je lijf moet herstellen ;)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 13:33

Ja ik moet mezelf vreselijk inhouden, na de vorige bevalling voelde ik de dagen erna wel dat ik bevallen was zeg maar :') maar na deze bevalling heb ik 0.0 pijn in mijn lichaam gehad daarna. Dan is de verleiding heel groot om wat te gaan doen maar eigenlijk moet ik gewoon geduld hebben ja.

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 13:36

Pikeur schreef:
Ja ik moet mezelf vreselijk inhouden, na de vorige bevalling voelde ik de dagen erna wel dat ik bevallen was zeg maar :') maar na deze bevalling heb ik 0.0 pijn in mijn lichaam gehad daarna. Dan is de verleiding heel groot om wat te gaan doen maar eigenlijk moet ik gewoon geduld hebben ja.

Super dat je zo goed voelt!
Maar idd met name bekken moet herstellen en daar kun je best nog last van gaan krijgen als je te snel te veel doet

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 13:53

Pikeur, hier t zelfde maar kreeg daarna toch de genadeslag waardoor ik niet meer wist hoe ik eraf moest komen en daarna weken aan het herstellen geweest! Te fanatiek is ook niet goed :')

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 07:51

Hier ook na de bevalling van de 3de zo weer op het paard en ook meteen weer naar de sportschool....... heb er zo een spijt van had, heb ruim 2 jaar enorme last van me bekken en liezen gehad is nu eindelijk aan het herstellen.
Al denk ik ook dat een beetje stappen geen kwaad kan....... maar beter te voorzichtig dan last houden!