[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jobamara

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:06

Weet ik Inowa maar eerst kwam ik foto van Danny tegen. En verderop het brutaaltje van Aagje!!

Jet4you,, ooo vooruitgang!!!!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:56

Dotan is ook brutaal. Gisteren was mijn vriend in de wei bij hem en hij riep mij: Kijk hoe leuk ie achter me aan loopt!! Totdat ie niet achter zich keek en een hap in z'n jas had en een al opspringende Dotan bijna in z'n nek, hahaha. Tja, heb hem maar even uitgelegd dat je een hengst niet de rug moet toekeren, hihihi

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:23

Kom ik weer even aanlopen. :o Het is zo druk geweest steeds en straks heb ik verlof en ben ik nog minder online te vinden. Maar wou jullie de update toch niet ontzeggen.

Wie praatte er hier over Joey de tweede trouwens? Joey heeft zijn troon moeten afgeven.. (en stiekem denk ik gna gna koekje van eigen deeg)

Afbeelding

Afbeelding

:')

Met Jessy gaat het goed! Ze rent en springt en bokt weer rond sinds gisteren. Oh wat ben ik blij! Ze krijgt nog steeds medicatie maar de belangrijkste is al uitgewerkt van maandag en sinds doet ze het alleen maar beter. Eindelijk krijg ik er hoop in dat ze het overwint.

Afbeelding

Ook mijn hond gaat tot nu toe nog goed! De pilletjes zijn nu ook uitgewerkt (de cortisone wel nog niet),ik bekijk ze nog steeds met argusogen.

Het was een heftige tijd maar ik hoop het overwonnen te hebben!

En ik kan weer stilletjes genieten..

Afbeelding

Vader en zoon

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:12

blij te horen dat het de goede kant opgaat daar, was even spannend.
Mika is prachtig <3

helemaal waar, nooit een veulen de rug toekeren, als ik mest schep op de wei, hou ik bewust de kruiwagen achter mij, hoe moeilijk ook, zou niet graag een van de veulens of nog erger, de hengst in mijn nek krijgen :o , beter beetje te voorzichtig. Gelukkig zijn ze hier redelijk braaf.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:30

Gefeliciteerd met de veulens
Hier een korte spam van B'jay.

Afbeelding

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:10

Winchester is ook heel brutaal, maar hij weet heel goed dat dit niet naar mij mag. Toen hij een week oud was heeft hij een keer naar me gebokt, waarbij hij zo op z'n donder heeft gekregen dat 'ie dat nooit meer heeft gedaan. Laatst probeerde hij te steigeren, en dat is eigenlijk hetzelfde verhaal. Een keer maar nooit meer.
Hij loopt op de wei ook achter me aan, maar houdt afstand totnik hem zeg dat hij in de buurt mag komen. Dus dat vertrouw ik helemaal.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:22

hij weet bij mij ook dat dat niet mag, happen doet ie nu bijv. helemaal niet meer.
Maar dus wel bij mijn vriend, :=

Vanmorgen toen ik Phoebe bij Jazzy en Dotan in de wei deed, liep ie in 1 streep op Phoebe af en hop gelijk tegen haar steigeren, happen, uitdagen. Ze draait nu wel haar kont bij en ze geeft een klein bokje, maar happen doet ze niet. Eigenlijk wel heel lief. Streng, maar niet gemeen. :+

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:25

Als Winchester dat bij Liberty doet loopt Liby gewoon weg. Die denkt: doei, zoek 't uit.
Ben bang dat hij daarom geen manieren heeft :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:11

Fotsy schreef:
blij te horen dat het de goede kant opgaat daar, was even spannend.
Mika is prachtig <3

helemaal waar, nooit een veulen de rug toekeren, als ik mest schep op de wei, hou ik bewust de kruiwagen achter mij, hoe moeilijk ook, zou niet graag een van de veulens of nog erger, de hengst in mijn nek krijgen :o , beter beetje te voorzichtig. Gelukkig zijn ze hier redelijk braaf.

hengst ook niet, laatst stond ik in de wei met een waterijsje en voor ik het wist werd ik stiekem van achter beslopen en was ik ineens een stuk van mn waterijsje gejat :+ :')

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:47

Leuke veulen foto's :)

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 20:53

Uier weer voor de helft leeg -O- -O-

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:15

oh balen Jet. Ik hoop toch echt dat je gauw een mooi veulentje hebt!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:23

Afbeelding
creabea

:o

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:25

Jet, ze laat je wel lang wachten zeg -O- Hoop voor je dat ze straks ineens een eindsprint in gaat zetten!

Pretty, wat fijn dat het weer beter gaat met Jessy en ook met je hond!

Hier lijkt Mausi ook later met uierontwikkeling te beginnen dan vorig jaar.. Hoop toch niet dat ze veel later gaat bevallen dan ze vorig jaar deed. Snap dat 320 dagen heel vroeg is, maar dat mag ze van mij toch graag weer herhalen dit jaar :o
Maar ach, misschien is zij wel minder consequent dan Aziza qua ontwikkeling, en ontwikkeld ze de ene keer gewoon sneller dan de andere keer.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:03

Pretty, wat een heerlijk stel, fijn dat alle troubles nu achter de rug lijken te zijn en je dus weer kunt genieten van het stel!

Cemlys, les geleerd, niet met een waterijsje in de buurt van veulens komen. Kleine kinderen en ijsjes.... :))

Onley, heerlijke foto! :D

Jet, dat schiet ook niet op zeg. -O-

Setteli, dus nog zo'n brutaaltje. Hier loopt er ook zo eentje. :D

Hier is de smid geweest, maar Fast was het er niet helemaal mee eens. Hij heeft 2 keer op de grond gelegen. :=

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:12

Ik moet ook de smid laten komen voor die pony dan laat ik gelijk naar het veulen.kijken.
Vandaag B'jay voor de eerste x vast gezet. Was geen probleem.
Maar een vliegennetje is super eng en spray ook.
Gek ventje.

Terwijl ik eigenlijk wel had verwacht dat zijn stippel vriendje eerder daar angst voor zou hebben.

Ach alles laat komers dit jaar met de veulens.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:51

8-)
Neonlight schreef:
Pretty, wat een heerlijk stel, fijn dat alle troubles nu achter de rug lijken te zijn en je dus weer kunt genieten van het stel!

Cemlys, les geleerd, niet met een waterijsje in de buurt van veulens komen. Kleine kinderen en ijsjes.... :))

Hier is de smid geweest, maar Fast was het er niet helemaal mee eens. Hij heeft 2 keer op de grond gelegen. :=

Lol was het maar mn veulen, nee was de 3 jarige hengst

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 01:04

Cemlys schreef:
8-)
Neonlight schreef:

Lol was het maar mn veulen, nee was de 3 jarige hengst

Mannen en ijsjes is het zelfde verhaal als kinderen..

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 01:55

Pretty, ooo top dat het met Jessy beter gaat en ook de hond ook! Wordt tijd dat je weer kunt genieten ipv zorgen hebben! Maar voor dat genieten zorgt Jessy wel door heerlijk te rennen!!! En anders Mika wel :D , oo die Joey weet vast niet wat hij daar nu mee aanmoet! Heerlijk stel!!!

Fotsy en Setteli, pff blijft opletten met die veulens en zeker hengsten.

Onley, oo heerlijk ja daar moet je zijn :D , wat is hij toch leuk!!! En al netjes vaststaan!!

Myrthe, pff dat vind ik knap hoor, hier 1 die zich nergens iets van aan trekt.

Cemlys, slimme hengst!!!! :D

Tries en Faf, heerlijk alle veulens bij elkaar!! Hoe was het met Elsa de veearts nog geweest?

Al Zawraa, jij wil weer een hele snelle Mausi :D ! <isschien heb ik het gemist maar hoe is het met de ontsteking bij Aziza?

Neonlight, Fast heeft geen vriendjes gemaakt vandaag ;) ,valt ook niet mee de eerste keer!

Jet4you, hoor hier vaak zeggen vocht eruit melk erin, dus laten we dat dan maar hopen dat het nu dan eindelijk echt gaat vlotten!!! Je schoonmoeder had dus geen gelijk ;) . Jammer! Succes!!!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 07:01

Nog steeds niks jet4you?

Ik ga straks de rest bij lezen :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 08:21

Pretty fijn dat het al beter gaat met hond en veulentje! Mika is echt stoer! Heb je alles nu alweer verkocht of nog niet?

Cemyls geef die paardjes dan ook een ijsje joh! :P

Allemaal wat stoute veulentjes lees ik :P

AZ Ik hoop ook dat empty rond de 300 dagen gaat(mini) en daar zijn we nu bijna, maar van die tut hola weet ik niks want die bevalt zonder uier, zonder enig teken... Nu heeft ze al uier, maar dat heeft ze al heel lang door het te vet zijn denk ik :)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 09:34

Jet4you, wat maakt jou merrie het spannend zeg, pffff

Ghadir vandaag alweer 3 maanden en hij veranderd ontzettend. De lichte kleur die hij bij zijn geboorte had verdwijnt en bij zijn oren en billen en tussen zijn voorbenen krijgt hij een mooie donkere kleur met appeltjes. Ben zo benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

Helaas kan ik geen foto plaatsen, want ben op vakantie en heb geen idee hoe ik een foto van de telefoon hierop krijg, dus als iemand dat weet....

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:39

Jet4you jammer dat ze nog steeds niet wilt bevallen. En toch zal het ineens zo ver zijn hoor :(:)

Aah Rowan jij wacht natuurlijk nog op je veulen,en wat voor één,wordt weer een leuke uit Empty. <3
Ja alles is allang verkocht,ze hebben alle drie weer een fijn baasje gevonden. Wordt straks weer leeg tegen de winter!

Cemlys hengsten,dat zijn inderdaad als mannen en kinderen,1 pot nat. :Y)

B'jay wordt al groot zeg!

Neon hmm bekend fenomeen met die smid.. :=

AZ ook nog aan het wachten op een veulen! Hier duurde de uierontwikkeling ook korter dan andere jaren bij de meeste merries,dus het kan hoor!

Tries en Faf 4 heerlijke veulens!

Setteli ze hebben toch hun handen maar vol aan die hengstveulens.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:29

ben benieuwd naar empty's veulen :P en vooral de derde K,de kleur :9

oeie een driejarige hengst dat ijsjes steelt := het is toch altijd beetje opletten en bij mij is de hengst ook veel braver, niet bijten, niet slaan maar bij vriendlief _-:( , groot verschil en de dochter die hou ik bewust soms nog beetje weg van de diertjes, ze heeft geen schrik en het blijven nog altijd dieren.
Al zie je vaak wel een verschil of het om te spelen is of echt kwade wil.

onley je veulen wordt groot amai, zou hij nu zeker gaan schimmelen?

hier ging de smid opvallend goed met de veulens, eerst beetje weerstand maar was vlug over, en ze zijn zo wel alletwee gecorrigeerd zodat ze nu mooi kunnen groeien.

mooie collage tries en taf

AZ we wachten af dan

Pretty blij dat je terug van de partij bent, volgende week vakantie, zal jullie goed doen

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:44

Ik ben er ff helemaal klaar mee... sorry. Hoofdpijn en slaaptekort. En medelijden met Jannie
Inderdaad weer geen veulen