[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Dido2316

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:25

Ik kruip even onder mijn meeleessteen vandaan om Suffie sterkte te wensen. Dat zijn de dingen die je hoopt nooit mee te maken!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:57

Jeetje suffie, sterkte met dit rotnieuws. :(:)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:11

:wave: Bedankt voor jullie lieve berichtjes. De dag op school heb ik redelijk overleefd, zolang niemand maar vroeg naar Luna. De meeste collega's uit mijn bouw waren op de hoogte van een naderende bevalling.
Luna staat buiten met de rest, op stal staan is niets voor haar, en ik zie haar regelmatig bij de hooibak. Aan het eind van de middag komt de DA weer om te spoelen en manlief is nu naar de super om zout te halen hiervoor.

Fokken ga ik niet meer doen, dat besluit heb ik afgelopen nacht genomen. Dunja is ons eerste levend gefokte merrieveulen en zij had altijd al, maar nu zeker, een speciaal plekje.
Cupido rent nu over de eeuwige weiden met de andere veulens Woestein, Beauty en Hummel. Vier dode veulens in 10 jaar tijd vind ik genoeg.........

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:32

Suffie, ik denk echt heel de dag al aan je en aan wat een verschrikkelijke nacht je gehad hebt :(:)
Laat je ons na het spoelen even weten hoe het met Luna gaat als je hoofd daarnaar staat?

Ik kan goed begrijpen dat je nu niet meer wil fokken :(:)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:35

Dat doe ik hoor! Het is best fijn om je verdriet te delen en jullie snappen tenminste hoe groot de liefde voor een paard is en hoe graag je kunt uitkijken naar een veulen :j

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:39

Oh suffie wat verschrikkelijk! Wat een horrorverhaal. Heel veel sterkte!!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:41

Ik snap je verdriet heel erg goed en in zulke gevallen kies je altijd voor de moeder. maar dat maakt het niet minder moeilijk. Hopelijk gaat luna na het spoelen gewoon goed!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:44

Je houdt ook al echt van het veulen nog voordat je het gezien hebt. Het voelt al als jouw paard al heb je het nog nooit gezien en je kijkt er al zo lang naar uit en dan gebeurt er zo iets.......

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:46

Suffie ik loop al de hele dag te denken aan je, pfff wat moet jij je ongelooflijk kl*te voelen zeg.
Jullie hebben d'r alles aan gedaan samen met de da, maar toch heeft het niet zo mogen zijn.

Ik denk dat ik wel voor iedereen mag spreken, dat mocht jij je verhaal kwijt willen je altijd hier terecht kan.
Nogmaals een hele dikke knuffel voor jullie :(:)

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:53

Gelukkig staat Luna gewoon rustig te eten. hopelijk is ze straks helemaal schoon als de da komt spoelen.

Hier is het veulen voor mij echt nu een ding pas als het staat wordt het een paard. Maar ook door ervaring het geleerd. Was paar jaar geleden ook heel hard toen veulen door net z'n bevalling overleed maar binnen nog geen 2 minuten was ik daar overheen. Zij letterlijk tegen mijn pa vouw de beentjes maar op en leg hem in de hoek van de stal. Nu alle zorg naar de merrie. Hij vond het lastiger dan mij dat die kleine frummel niet meer leefde.

Dus mocht je willen pben mag je altijd wat sturen.

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:58

Heel veel sterkte suffie vreselijk Y;(

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 17:54

ow nee toch, jeetje wat een verhaal.
ik ben hier ook heel wat gewend, maar alles waar je naar toe leeft blijft lastiger te verliezen dan een van de kalveren, konijn of een kuiken.
heel veel sterkte

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 18:11

suffie schreef:
:wave: Bedankt voor jullie lieve berichtjes. De dag op school heb ik redelijk overleefd, zolang niemand maar vroeg naar Luna. De meeste collega's uit mijn bouw waren op de hoogte van een naderende bevalling.
Luna staat buiten met de rest, op stal staan is niets voor haar, en ik zie haar regelmatig bij de hooibak. Aan het eind van de middag komt de DA weer om te spoelen en manlief is nu naar de super om zout te halen hiervoor.

Fokken ga ik niet meer doen, dat besluit heb ik afgelopen nacht genomen. Dunja is ons eerste levend gefokte merrieveulen en zij had altijd al, maar nu zeker, een speciaal plekje.
Cupido rent nu over de eeuwige weiden met de andere veulens Woestein, Beauty en Hummel. Vier dode veulens in 10 jaar tijd vind ik genoeg.........

Jeetje 4 is ook niet niks.

Trouwens even iets heel anders maar ik denk er nu aan nu jij het vermeld, maar een pak zout in huis is soms wel handig. Mij merrie stond Vorig jaar ook met 40 graden op stal s avonds laat na het veulen. Ik heb een minizoutvatje, geen grote hoeveelheden,die kun je s avnds laat en op zondagavond amper ergens weghalen. Hele stomme tip maar handig las je m in de kast hebt staan. (Baarmoeder spoelen wordt nl gedaan met lauw water met een handje zout erin. Voor degene die zich afvragen waar ik het over heb)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 18:12

Super tip, ga ik zorgen dat we dat ook standaard op voorraad hebben

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 18:16

Ohhh bah, Suffie wat een nachtmerrie.
Heel veel sterkte. Dit moet wel heel heftig zijn!
Die beelden kosten tijd om te verwerken. Echt verschrikkelijk.

MarijeR ook twee veulens verloren. Te erg gewoon.

Ik moet even zo binnenvallen. Lees wel grof mee maar hier is er teveel aan de hand om te reageren.
Maar nu moet je gewoon even je medeleven opschrijven.
Wat een nachtmerries.

CL topfijn dat je dame heelhuids na de quarantaine hier aangekomen is.
Prachtfoto's.

Pretty, echt? Dwergjes duur aanbieden als prachtige kleintjes? Oohhneee.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 18:32

Die tip van het zout is inderdaad een heel goede naar de anderen toe. Ik had hem al in de kraambox, want er is hier eerder een merrie gespoeld.
De DA komt een uurtje later, spoedgeval...........

Wij moeten vanavond nog naar de weg. De Rendac is voorbij gereden |o Mijn man heeft hem zien gaan en heeft meteen gebeld, maar ze kregen de chauffeur niet te pakken, dus ze komen pas maandag. Omdat onze weg aan een uitgaansroute ligt en ik niet wil dat ze Cupido als voetbal gaan gebruiken morgenavond, halen we hem maar weer naar huis.

Cemlys; Het zijn er eigenlijk zelfs 6. Luna kregen wij in 2014 niet drachtig en ze was ook gust verklaard, totdat ze in het najaar koliek kreeg en een tweeling wierp van zo'n 4 maanden oud. Dat is de reden dat Dunja uit Lara is geboren, de bedoeling was dat Luna een veulen van Don Carino kreeg, maar na de gustverklaring ben ik van merrie gewisseld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 18:39

Pff, wat vreselijk dat ze hem gewoon voorbij gereden zijn. :x

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 18:42

Dat maakt fokken wel heel zuur idd. Ik weet nog Hoe het vorig jaar was. De woensdag liet ik mn veulentje inslapen en de vrijdag lag er een te vroeg geboren veulen bij een merrie was een dag later overleed. Kon ik twee keer de rendac bellen, andere veulen had al een luchtweginfectie opgelopen en merrie aan de nageboorte. Ik moet toegeven dat ik er vorig jaar even niks meer aan vond en stiekem wel getwijfeld heb. Hopelijk dit jaar meer geluk.dat klaarleggen voor de rendac vond ik vreselijk. Ik heb het er toen zo moeilijk mee gehad. Blij dat dat klaar was. Twee dagen later konden we weer

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:02

Cemlys, bedankt voor de tip.

Wat een heftige verhalen allemaal zeg.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:06

jeetje suffie , heel veel sterkte, echt heel vreselijk dit ;( , het word echt tijd dat er nu gezonde veulentjes geboren gaan worden :j

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:16

Och Redac die zo maar voorbij rijdt... pffft en dan pas maandag, is ook heel heftig.

Cemlys dat van jou vorig jaar kan ik me nog herinneren, dat je twijfelde om ooit nog te fokken.

Zout heb ik hier ook op voorraad.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:25

Ja hoor.. je hebt al genoeg aan je hoofd en dan rijdt de Rendac nog voorbij ook... _-:(
Ik kan me goed voorstellen dat je Cupido terug naar huis hebt gehaald (ook al geen fijne klus), voordat er nare dingen met hem gebeuren straks..

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:07

De DA is geweest en ze was erg tevreden over Luna. Vond het ook een goede beslissing dat ik haar met de anderen op het land heb gezet. Zo schoont ze mooi op. De baarmoeder was al mooi klein en alleen in de schede zat een kleine beschadiging, maar niet noemenswaardig.
Deze DA is nieuw bij onze praktijk en de arme meid had vannacht haar eerste nachtdienst. Toen ze dit vertelde had ik het wel even met haar te doen :(:) We hebben fijn kunnen napraten en dat heeft mij echt goed gedaan.

Hierna Cupido weer naar huis gehaald en mijn instructeur, tevens fokker van Luna gebeld. Ook hij keek enorm uit naar het veulen, omdat we de keuze samen hebben gemaakt. Hij heeft een vol zusje van Luna en een halfzus uit dezelfde moeder. Lara is ook door hem gefokt. Met hem ga ik altijd de keuringen af en hij heeft al zeer goede internationale sportpaarden (Dld) gefokt. Samen even nagepraat en hij zou het Landesgestüt voor mij op de hoogte brengen. Scheelt mij weer een hoop rompslomp.

En toen kwam nog het allermoeilijkste van vandaag...........Kon ik vanmorgen nog met een smoesje wegkomen toen mijn dochtertje zei dat het in de badkamer naar DA rook (ontsmettingsmiddel) en ze bloed in de gang had gezien, nu moesten we haar de waarheid vertellen. Ze is bijna 7 jaar en het eerste wat ze deed was een handvol wortels pakken en bij Luna in de stal kruipen. Ik heb niet meegekregen wat ze allemaal aan Luna heeft verteld, maar het was wel bijzonder om te zien hoe Luna op haar reageerde. Die deed haar hoofd omlaag en legde het om haar schouder <3

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:18

Wat fijn dat je nog even goed kon napraten en dat je instructeur de administratieve rompslomp regelt. En wat een bijzonder moment tussen je dochter en Luna. Heel mooi, kleine traantjes in mijn ogen. Sterkte!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:23

Suffie, welke omgeving zit je?