AnsoDM schreef:SparkYY_8 schreef:Wij hadden 3 jaar geleden een flink kreupel veulen door een hoefzweer, heb je daar eventueel al aan gedacht?
Nee niet aan gedacht maar toen in haar uithaalde uit stal was ze echt mank mank, voetjes uit gekrabt en was al een heel stuk beter. Misschien dat ik daarom daar niet aan gedacht heb. Maar je zag duidelijk dat ze pijn had en alsof het op alle 4 haar benen was. Nu met buiten zitten is het wel wat verbetert en is het duidelijk maar been waar ze zeer aan heeft. (Iedereen waar ik het filmpje aan toonde of ze zag lopen zei iets anders en telkens een ander been.) DA komt niet af ze vind het niet alarmerend. Maar ze moet wel even 5 dagen stal rust en op ontstekingsremmers. Mocht het niet beter zijn daarmee komt ze toch af.
Ben ik weer wat geruster want met zo’n kleintje moet je toch net wat extra voorzichtig zijn.
Bij ons zag je toen verder ook niks, ook niet bij het hoeven uitkrabben ofzo, maar hij had toen wel ook echt pijn. Van de een op andere dag ineens kreupel. Pijnstillers deden (logisch) niet zoveel. Na een paar dagen zagen we bij de kroonraad ineens de zweer uit komen en toen die eenmaal open was, liep hij ook meteen weer goed.
We hebben toen op aanraden van de dierenarts (die een hoefzweer vermoedde) preventief wel de hoef dagelijks een paar keer geweekt in warm water met badedas, ook toen de zweer open was. Mij is toen vertelt dat als er een hoefzweer mogelijk zit je juist beter geen ontstekingsremmers wilt geven omdat die zweer juist open moet zweren om over te gaan.