Knolselder schreef:Fotsy ik had vorig jaar eentje met rotavirus en die heeft aan een zijden draadje gehangen. Eerst dacht ik ook het zal wel meevallen omdat die actief was, maar daarna ging hij snel achteruit. Het viel ook op dat hij amper nog bij de moeder ging drinken. Wel probeerde hij veel water te drinken om gehydrateerd te blijven maar zo kreeg hij geen voedingsstoffen binnen. Er kwam op den duur langs achter puur water uit ocharme.
Ook met de fles of spuitje melk geven ging niet. Op den duur ben ik veulenbrokjes gaan weken in melk van de moeder en dan dat papje lepel per lepel in zijn mondje gedaan voor energie en wat vocht, want was een slap vodje. Dat heeft hem er toch doorgetrokken want zo een papje kon hij niet uit zijn mond laten lopen.
In combinatie met antibiotica voor een eventuele bacterie tot de uitslag binnen was en biosponge (dacht dat het zo heette).
Maar zover ben jij nog niet. Hopelijk is het niets, maar ben sindsdien toch ook niet meer zo op mijn gemak bij vuile billen.
Idd ik ben ook niet meer zo op mijn gemak met vuile billen. Het is gelukkig nog geen water zeker niet en ze drinkt vaak bij mama nog. Maar zoals je zegt ik ben er niet zo gerust in. Is nu nog niets aan de hand maar met een veulen kan dit snel anders lopen. Ik zie waar ze kak heeft achtergelaten en voer het morgen bij de da om op te sturen. Heb zo ooit eens iets gehad van de kliniek voor de diarree misschien heeft men dierenarts nog wel iets.
Korrels ook al aan gedacht. Nu ze heeft helemaal niet de neiging om in moeders eet bak te gaan zitten en om zelf in een bak te gaan zoeken doet ze al helemaal niet dus korrels zijn nog niet aan de orde maar heb wel een zak besteld. Ik koop dat graag vers want die houdbaarheidsdatum is niet zo lang en zoveel eten ze daar ik begin niet van. Ik ging onlangs in de winkel 5 zakken allemaal vervallen op 1 mei.
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 07-05-23 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt