[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 15:00

@AM_Horses
Banden lijken wel heel slap? Puntkontje ook zo te zien. Maidens zijn altijd een mysterie, hopelijk duurt het niet lang meer voor Nigrante, het is ook heerlijk weer om een veulentje te wereld te brengen!

@superpony
Ik ben zo'n pechvogel dat ik het niet aandurf, een vliegendekens met een veulen :=, maar als het moet eentje zonder bilkoorden, enkel buiksingels en touwtje bij de staart. Sommige merries zijn mieperds en dan moet het wel echt idd, dus snap het helemaal.

@Cioccolato
Wat een knapperds! De bruine heeft echt een heerlijk eigenwijze blik! <3

@MelissaV
Wat een schattige foto, al lekker normaal eten aant proberen! :)) Wat betreft voer, krijgt die van mij Vitalbix Breed & Grow, ze krijgt maar 150 gram per keer, omdat ze van zichzelf heerlijk volslank is. :D In principe gaat het veulen hier vanzelf ook van eten, wanneer die wil, pas na maand of 3-4 krijgt het veulen bij ons z'n eigen porties.

@xYaartje
Gewoon lekker genieten van het veulen, de andere 2 komen vanzelf! Al snap ik dat geduldig zijn moeilijk is :P

@Knolselder
Zo Winnie heeft er zin in, dat zijn flinke uiers :=

@Balko
Bijzondere combinatie! Heel benieuwd naar jouw veulen! Eerst hopen dat alles goed gaat :j

@Charisma
Nou, heb je het gelezen van de bokker Cheytjuh (dacht ik?), kwam een ander kleurtje uit dan verwacht. :D

@Olga89
Ik duim zo hard voor je dat je kleine vent er goed doorheen komt. :knuffel: Mijn hart breekt voor jou.

@Dark7
Die van jou test wel echt jouw geduld he..... }:)

@Luna2006
Oooh, schiet al aardig op die van jou! Spannend!

@Eilinora
Als het melk al plakkeriger is..... zou de paashaas een verrassing komen brengen dit weekend? :D Mag inmiddels wel, want ik zie iedere keer dat Pepper een pleeborstel coupe heeft. :=

moner

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 15:26

Ik geef voer van Vente, de optibreed geschikt voor moeder en veulen, ze krijgen dit tot 3 jaar. Ben er zeer tevreden over

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 15:29

Ik voer PAVO doen ze het hier super op, merries leveren niets in ook al staan de veulens van vorig jaar er nog bij. :')
Hengstje is vandaag met een vriend apart gegaan. :=

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 16:01

Ph kunnen testen en die zit duidelijk 6.8
Buik is ook minder breed en meer naar beneden. Banden zijn losser. Ik durf niet hopen, maar zou mooi zijn moest het de komende week komen!
Afbeelding

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 16:07

Even snel tussendoor…. Dit kan toch niet lang meer duren… kom net aan …

Ohja en mevrouw de grapjurk met haar schuren zender doet het dus niet meer… leuk die eenmalig gebruik je zou toch zeggen dat ze op dit soort dingen ook voorbereid zijn( die magneet is er echt niet lang uit geweest … maargoed … nog minder slaap dan :O
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 16:08

Cio, ideaal dus.

Alles lijkt droog en water was hier snel weg weer, maar heb net nog palen staan draaien en dat is oppervlakkig. De grond is echt nog vochtig.

Wij hebben 2x achter elkaar onder water gestaan. Grond ligt lager dan maaiveld ook. Normaal loopt gewoon regen wel weg en wordt de bak ook niet erg nat, maar nu vd week wel, dus had echt nog wel last dieper in de grond van het oude water.
We hebben ook ahterin een poel en kan daar ook grondwaterpeil wel ongeveer zien.

ZwarteHeks, ja liever heb ik niks. Maar ze kan enorm trappen naar beestjes, dus dat vind ik met een veulen ernaast ook een beetje eng. Ze zal echt wel op haar eigen kind letten, maar toch..........Ik ben maar een mens en heb er verder geen invloed op wat ze doet.

Knolselder, wat een mega buik, poeh.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 16:22

Zwarteheks: ja, dat verhaal ken ik...hoop echt dat er bij ons gewoon een vos uitvalt!! :D

Dark: ohjee, ding is gesloopt...leuk |o ik gok voor 12u vannacht een veulen!!

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 16:38

Charisma schreef:
Zwarteheks: ja, dat verhaal ken ik...hoop echt dat er bij ons gewoon een vos uitvalt!! :D

Dark: ohjee, ding is gesloopt...leuk |o ik gok voor 12u vannacht een veulen!!

Ik zit nu bij dr in stal en melk spuit eruit als ze ook maar even beweegt en onrustig heen en weer lopen

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 16:44

Het blijft spannend met de melk druppelende merries!

Gefeliciteerd voor de veulentjes die vannacht geboren zijn, ik wacht op een foto spam <3

Hier niet echt nieuws maar wel een mooi buikje op dag 266 :j
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 16:47

Wat een schatjes Cioccolato!! <3

Spannend AMhorses, benieuwd wanneer het veulen zich aandient :D

De paashaas brengt jou vast iets moois de aankomende dagen Knolselder! :o

Voor jou ook spannend Dark, dat gaat vast niet lang meer duren *\o/*

Wachten duurt lang he Yaartje! Hadden we maar een knop waarmee we de tijd een beetje konden versnellen. Gelukkig kan je alvast genieten van het eerste veulentje, voor je het weet zijn de andere 2 ook geboren!

Jouw merrie heeft ook al flinke uiers Eilinora, ben benieuwd!

Hier vandaag op dag 320. Uiers vind ik nog niet mega?

Afbeelding

Wel heeft ze een fantastische coupe gemaakt van haar staart, werkelijk prachtig! :+

Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 16:51

Jaarling röntgen voor verkoop, ja of nee? := :')

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 16:52

Dit heb ik ook facebook gezet, iedereen leeft zo met me mee.
Heb net 2 uurtjes geslapen ik kon niet meer, mijn lijf vind de rollercoaster niet leuk meer.

Dag lieve Wirolieta,
Je hebt voor altijd een plekje in mijn hart.

Gisteravond laat begon de bevallig, jij was op.
Het hoofd van het veulen lag terug en die kregen ze niet goed, een spoedkeizersnee volgde waarna jij voor eeuwig mocht gaan slapen. De laatste dagen heb je jezelf in leven gehouden en ben je blijven vechten voor je veulentje ondanks de pijn. Zo trots op jou!
Je bleek geen schijn van kans te hebben, de darmwond lekte en je had buikvliesontsteking.

Ik ben zo trots op jou, wat een bijzonder paard met wilskracht en karakter ben je geweest.

Rust zacht lief meisje

Vanochtend was vreselijk zwaar, ik heb afscheid moeten nemen van je en daarna mocht ik kennis maken met je kleine ventje. Zo dubbel.

Santiago zal hij gaan heten, is erg zwak en moet nog bijkomen van de keizersnee. Hij krijgt antiplasma, glucose infuus en om de 2 uur biest. Ook heeft hij een slangetje in zijn neus voor wat extra zuurstof maar meneer lijkt op zijn moeder en schud de slang er steeds uit.

We gaan hard duimen draaien dat hij snel aansterkt want het kan nog alle kanten op.

Je bent daar op de beste plek met een topteam om je heen die je de beste zorg geven!
Zo fijn hoe jullie me steeds opvangen Dierenkliniek Wolvega Paard en in het speciaal Eveline Vandenberghe die gisteravond geen dienst had maar meteen is gekomen toen Wita begon, en me foto's en film heeft ge-appt vannacht en me straks weer op de hoogte brengt. Zo onwijs bedankt!!!
https://vm.tiktok.com/ZMLVhkN6V/

Zag wat vragen voorbij komen:
Santiago is geboren met 338 dagen
Als hij genoeg aangesterkt is gaat hij naar een pleegmerrie daar blijft hij een paar dagen en dan komen ze naar huis (stal emmens pleegmerries zit 2 dorpen verderop, ik huur dan een merrie van hun kort uitgelegd)
Heb net weer een filmpje gekregen, een deel drinkt hij zelf en word dan te moe en krijgt de rest met de sonde. Hij doet zijn best maar de keizersnee is zwaar voor zo'n uk.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 17:03

En ik hou t niet meer droog...Olga...wat een nachtmerrie heb jij beleefd!! Ik hoop dat Santiago snel sterker is en lekker bij jou kan komen staan met zijn pleegmoeder. Wita leeft voort in hem en in je hart!! Dikke knuffel meid!!

Dark: dat moet zo eraan komen...vandaag ontmoet jij je veulen!!

Mirjam: als de kopers het willen op hun kosten zou ik doen...fotos op die leeftijd hebben weinig zin...vanaf 14maanden kan je knie OCD zien en vanaf 18 maanden de rest. Hier worden ze op rx gezet rond 2j, 2.5j.

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 17:08

Dark: Dit zal toch nooit meer lang duren zal je zeggen?

Olga: Hopelijk knapt je mannetje snel op <3

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 17:16

Olga, wat heb je toch een prachtig, knap, sterk mannetje. En hij had nooit zo sterk kunnen zijn zonder zijn bijzondere moeder en jou :knuffel:

Setteli, wat fijn dat het beter gaat met Fellow, kan je eindelijk een beetje gaan knuffelen!

Fiore krijgt Breed & Grow van Vitalbix en ik ben echt fan van Vitalbix!

Cio, ik vind jouw vosje zó aandoenlijk!

AM, dat begint dus spannend te worden! Ik ben benieuwd!

Eilinora, dat duurt vast niet lang meer!

Dark, geniet van je slapeloze nacht! :')

Pradadaan, wat heeft Giv toch mooie appeltjes <3

Petra, dat is echt nog een mini uier :j

Jullie wilden spam?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 17:19

Charisna heel erg bedankt voor je antwoord!
Oh Olga |(
Hij is prachtig Cynth. :D

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 17:20

Wat positief nieuws olga! Knappe vent heeft zeker het vecht lust van zijn mama gekregen ! Ik hoop dat je snel kan gaan genieten van de pleegmama en santiago samen

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 17:22

Dat hij voldragen is zal alvast in zijn voordeel spelen denk ik Olga? Ik hoop dat hij snel sterker wordt!

Cynthia knappe Blue! Hij lijkt wel luxer dan Odris? En tegelijk ook stoer!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 17:23

Cynthia: zalige Foto's!!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 17:29

Prachtige naam voor jouw mega sterke veulen Olga, ik duim zo dat alles helemaal goed komt met hem!

Cynthia hij is écht prachtig <3 <3

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 17:30

Knolselder, hij is inderdaad veel luxer dan Idris :j
Hij heeft zo'n mooi luxe koppie waar I een veel stoerder hoofd had. Ik zal eens kijken of ik twee foto's goed naast elkaar kan zetten. Deze twee vergelijkfoto's heb ik al wel (op beide foto's zijn ze even oud)

Afbeelding
Afbeelding

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 17:45

Super mooie foto’s Cynthia!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 17:52

Dit jaar geen dik paard, wel een dikke koe :D Fleurtje is 27 april aan de telling. Vandaag is ze samen met haar dochter Rosalien, van vorig jaar, de wei opgegaan.

Afbeelding

Afbeelding

Rosalien vorig jaar bij de 1e keer naar buiten *\%/*

Afbeelding

Wat een mooie foto's Cynthia!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 17:55

Wat geweldig Suffie!!! <3

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 18:02

Wat is ie knap Cynthia! <3

Ik zeg het gewoon nog maar een keer.... Dat gaat niet lang meer duren Dark! *\o/*

Oh Olga, het blijft vreselijk dat je afscheid hebt moeten nemen van Wita.
Ik hoop dat Santiago snel sterker wordt, van een pleegmama mag gaan genieten en veulen zijn. :knuffel: