[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 07:42

Dankjulliewel voor de lieve berichtjes! Ik hoor zo hoe het met hem gaat. Gisteren ging hij wel beter. Koorts was gezakt naar 38.8 Dus hopelijk betekend dat, dat het gaat doorbreken.

Ik heb helaas pas 25 augustus op mijn verjaardag mijn laatste werkdag. Dus zal nog even moeten doorbijten en dan heel veel uitslapen. Ik slaap gewoon 7,5 a 8 uur maar toch ben ik brak.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 08:27

Als je overmand bent door emoties voel je je constant brak, hoeveel je ook slaapt. :(:)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 08:38

Wat ik al zei, emoties kosten veeeeeel meer energie dan mensen denken.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:07

is waar die emoties kosten veel energie en is slecht voor je tikker
Dikke knuf Rowan

Elsa gaat goed, medicatie slaat goed aan. Heb ze net even buiten genomen aan halster om Melody eens de benen te laten strekken en die genoot met volle teugen natuurlijk en Elsa begon al tegen te stribbelen en mankte eigenlijk niet meer of wat ik ervan kon zien natuurlijk met een pony in de hand en eentje die je om de oren vliegt :')

nog geen vorderingen bij de merrie's dus, is nochtans wel mooi weer voor een veulen, alhoewel vliegen vliegen niet normaal zeg

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:18

bij jullie ook al zoveel vliegen? Hier in het land ook, en die krengen prikken ook nog.
Fijn dat het al beter gaat met Elsa

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:21

verschrikkelijk ik word gewoon aangevallen als ik de stal uitga en naar de mesthoop loop met kruiwagen, heb me al ingesmeerd met paardenspul tegen de vliegen maar lijkt niet te helpen, ze blijven rond mij cirkelen := om gek van te worden 8)7 nu weet ik hoe de paarden zich voelen :\

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:28

nou inderdaad, je komt niet van ze af, bij de paarden zitten ze ook allemaal rond de ogen, maar durf ze niet met halster of masker 24/7 in de wei te zetten.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:38

Fotsy, wat fijn dat het beter lijkt te gaan zeg!!

Hier ook een mega vluggen- muggen- en dazenplaag!! Soms heb ik het idee dat ik nóg meer bij die beestjes in trek ben dan mijn paardjes :=

Silly, hier lopen ze toch echt 24/7 buiten met maskertjes hoor. Althans... de paardjes die meeste last hebben. Er is gewoon geen andere optie :n continu ontstoken ogen zit ik ook niet op te wachten :(

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:47

Wat een ellende de afgelopen tijd hier!

Suffie Sterkte nog! Zo kort en zo oneerlijk dit!

DL Jij ook sterkte, hopelijk eist het niet te veel slachtoffers op!

Pretty Gefeliciteerd, was dit nu je laatste veulen?
Faline Gefeliciteerd!
Marit, Gefeliciteerd met je verjaardag! Is Don niet gewoon aan het verharen?
Diva wat schattig!

Hier Kyra helaas niet drachtig gekregen, daar zijn we maar mee gestopt.
Hopelijk Aura volgende week wel een goede scan..
Aimee mag einde van de maand mee naar de keuring.. Die gaan we dit weekend scheren en dan hopen dat ze het op de keuring goed doet!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:50

Jammer Pauk van Kyra!
Normaal was dit de laatste maar we moeten nog eentje scannen die niet hengstig wordt. Maar die zal een ander probleem hebben vrees ik.

Fotsy wat fijn van Elsa! Pfft en het is waar,die emoties maken je moe,leeg en kapot. :(:)

Vliegen! Hier zitten ze vooral rond mijn grote paard,ocharme,als ik ze uit de wei ga halen zitten ze in zwermen rond haar hoofd en dan ook rond mij,en inderdaad wat voelt dat vervelend! En daar staan ze dan heel de dag mee |(
Het is het eerste jaar dat ze vliegenfranjes omkrijgt en maar best,anders werd ze helemaal gek. Hier staan ze wel binnen 's avonds,dan gaat het halster af.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:07

linda2008 schreef:
Fotsy, wat fijn dat het beter lijkt te gaan zeg!!

Hier ook een mega vluggen- muggen- en dazenplaag!! Soms heb ik het idee dat ik nóg meer bij die beestjes in trek ben dan mijn paardjes :=

Silly, hier lopen ze toch echt 24/7 buiten met maskertjes hoor. Althans... de paardjes die meeste last hebben. Er is gewoon geen andere optie :n continu ontstoken ogen zit ik ook niet op te wachten :(

Kunnen ze daar niet in vast blijven zitten dan?

Wat jammer Pauk, volgend jaar weer proberen?

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:36

Ai Pretty daar ben ik soms ook wel bang voor, dat ze straks het veulen door de lucht laat vliegen. Gelukkig heeft jou Kikkie daar niks van over gehouden.
Des durft haar al geen trap te geven als ze word opgejaagd door het paard..

DL, Pfoe dat word nog even doorbikkelen dan! Hopelijk is het een goed teken dat de koorts gaat zakken en kun je snel zorgeloos van je paardenkinders genieten, dat heb je zo verdient!

Vliegen zijn hier ook ellende, Des heeft haar franjes wel eens om (zo een waar geen halster voor om hoeft) maar geen idee wat ze er mee doet. Blijft niet veel van over en ze krijgt hem af.
Zij heeft ook het minst last van vliegen en dazen, van de twee.
Mijn paard staat met masker, mocht ze ergens blijven steken scheurt het wel en anders krijgt ze hem wel af. Ligt nu ook 's ochtends vaak ergens in de wei/stal.

Vanochtend was het uiertje nog wat voller dan normaal. Nog even ph getest en was nog tussen 6,5 en 6,8

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:21

Silly.. Ik weet het niet.. Even overleggen met m'n vader maar daar is nog tijd genoeg voor.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:28

Silly, als je een passend masker hebt, zit het goed rond het hoofd gesloten en zullen ze niet snel blijven hangen. Maar mocht het toch gebeuren scheurt het klitteband gewoon los :j
Daarom vind ik de maskers ook iets veiliger voor de dag-en-nacht-buiten-paarden dan wanneer je een halster om moet laten :j

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 18:43

Kirja spannend zeg! Geen verstand van al die ph testen maargoed :D

Vliegen zijn ook hier een ware elende

Ik zit te denken dat fjoeri misschien toch binnekort aan de gang zal gaan

Ze wil nergens meer staan anders dan in dr stal achter is ze heel los ze staat breder en het haar gedrag is 180 graden gedraait
Heb haar in de bak gezet en dan staat ze heel relaxt dan kan ze ineens rondjes gaan lopen met dr staart mega hoog en dan relaxt ze weer ook eet ze haar stro niet op(normaal is elke dag de stal leeg)

Spannend!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 20:19

Hier ook veel vliegen, ook in huis is het een ramp dit jaar. De paarden hebben er niet veel last van. Sarona's hoofd is nu net het enige wat niet ingepakt is, ze staat wel onder een vliegendeken want de dazen zijn verschrikkelijk.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:00

Dat is inderdaad wel een goed idee Linda, morgen maar gelijk eens op pad.
Voor Harmony heb ik er nog wel 1 liggen, maar voor Cashmiro niet.

Dazen hebben we in Flevoland gelukkig minder last van.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:52

Vliegenmaskers heb ik hier ook liggen maar Lily vind het een spelletje om ze bij iedereen inclusief zichzelf te gaan aftrekken, duurt nog geen halfuur en die laten dat allemaal toe, alsof ze zelfs gaan zeggen, haal die troep van mijn hoofd. :')

Heb een dazenval staan en op een paar na, valt het dus best mee, ik kan in de hof lopen zonder aangevallen te worden, vliegen zijn een ramp ook binnen.

Paarden bij elkaar geeft eigenlijk altijd een risico dat ze elkaar bezeren, ik zie hier regelmatig beentjes vliegen en tanden bloot ondanks dat ze allemaal om te braver zijn in de omgang maar samen :=

Jammer pauk

Nog geen vorderingen voor de drachtige dames

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:53

Hier geen vorderingen helaas :/

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:33

Haha daar ben ik ook bang voor Fotsy.
Cas heeft natuurlijk nog 4 andere veulens in zijn wei,vraag mij af of ze het heel houden ;)

Er staan nog 2 merries die moeten bevallen.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 19:10

Nog geen nieuwe veulentjes?? -O-

Hoe gaat het nu DL?

Hier niet veel nieuws, veulentje laat nog wel eventjes ik zich wachten denk ik..

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 22:35

Zo, daar gaan we weer na een drukke week.

Noisy - Mooi filmpje en wat een mooie boodschap, veel sterkte met het verlies.
Kirja - Nog even binnenhouden!
Dustinlover - Wat een verschrikkelijk bericht om te lezen. Heel veel sterkte en hoop dat dit het laatste slechte nieuws voor jou is. Y;(
Faline - Gefeliciteerd! die witte voetjes zijn zo leuk, Hij kijkt alleen een beetje sip. :')
Fotsy - Bah, dat moet flink schrikken geweest zijn. Gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen.
DIVA2 - Aaaaawh, zo schattig als ze klein zijn.

Met Pandora gaat het goed, we moeten nog zo'n kleine 2 weken en ze begint op te schieten. Uiers zijn halfvol en er staan kleine harsjes op. ook is de helft van de kont al drilpudding en eet ze zeer langzaam en wil niet meer naar buiten.

Ik gok nog steeds op volgende week. Ze is er echt klaar mee :Y)

Afbeelding

Morgen hebben we een drachtigheidsshoot *\o/* Dus vandaag anderhalf uur bezig geweest om haar weer mooi wit te krijgen.

Ik heb trouwens het idee dat ik met 22 juli de laatste ben die moet in dit topic :')

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 22:39

Igniss spannend word het dus.
Wat ik vandeweek las verwacht iemand in deze topic ook nog in augustus een veulen.
Ze is inderdaad mooi wit.

Hier is alles rustig uier begint langzaam te vullen.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 22:47

Dustinlover, hoe gaat het nu met je paarden?

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 23:13

Ja hier half augustus Igniss :Y)
Wat wen prachtig schoon paard! Ze kijkt inderdaad niet zo happy meer :')

Polleman, wanneer was ze uitgerekend?