Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Luna2006 schreef:Ja ik heb getest. Vorige week zat ee tussen 6.8 en 7.0 dus heb ik deze week getest ja. Ik heb liever wat richtlijnen als niets. Tis een maiden zonder dekdatum maar wel een verwachte periode van maart/april dus houd ik haar in de gaten. wat denk ik heel logisch is. en daarbij "my barn, my rules" ik doe wat ik denk dat goed is
inowa schreef:Je behoort pas te testen wanneer ze een vol uier heeft.
nu heeft ze enkel wat zucht en vocht maar lang niet zover.
Ik kijk er niks van op als ze straks een uierontsteking heeft.
Je komt advies vragen maar je luisterd er vervolgens totaal niet naar.
Laat je merrie haar uier toch met rust zolang het nog niet vol is.
Met enkel kijken zie je ook heel veel.
Manda schreef:Cemlys ik had hier vorig jaar diverse merries wel 3 weken hengstig, wat een ramp haha![]()
Bij kleintjes is het niet gebruikelijk te scannen op een ei, veel veeartsen willen de kleintjes niet eens scannen, ze worden gewoon gedekt zodra ze hengstig worden en dan om de dag gedekt. Pjotr had het jaar van zijn leven met zoveel gastmerries, tegelijk hengstig en ook nog zo lang hengstig, moest soms zelfs twee keer per dag dekken als het net zo uitkwam . En hij heeft alles drachtig gekregen in de eerste cyclus, super hengst![]()
De enige normale waren mijn eigen merrie en die van Robynn die netjes maar een paar dagen hengstig waren, de andere 6 echt super lang!
Ik ben na afloop wel steeds met de gastmerries naar de kliniek in Emmeloord gereden om te scannen op dracht, wisten we zeker dat het gelukt was en optijd erbij als het om tweelingen gingen.