[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:27

hihi Ceasar zo deed ik het vroeger ook maar 2 vensters is echt wel handiger. Alleen met ipad werkt dat natuurlijk niet. En via foon ook niet. Dus ik doe het als ik kan. :)

Frenia het lijkt meer dan het is hoor! Slappe hap! Maar er komt ook direct vocht uit de uier maar dat is al weken zo.
Deze merrie krijgt regumate en AB bij omdat ze vorig jaar een placentitis had en dit jaar ook weer vroeg leek te gaan uieren. En nu is het lekker stabiel. :)

stalbluemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:48

Desperado van Blue Moon
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eilinora

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:51

Wat een knapperd!!

García vandaag 338 dagen drachtig en nog geen zicht op een veulen...

stalbluemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:56

Sintra is op 338 dagen bevallen Inowa dus wie weet, zal voor je duimen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:00

Volgens mij was García een dag later uitgeteld dan sintra,op 2 mei.
laten we het hopen dan.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:54

die is goed aan de maat STB!
Knappe donkere palomino weer! Hij heeft best donkere maantjes zelfs.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:55

Had ook al in je topic gereageerd maar proficiat stb!! Daar is je gouden veulen dan! :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:24

wat mooi Blue Moon!

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:59

Na heel lang stil meelezen van alle spanning voor die knappe veulens die voorbij komen, kan ik eindelijk zelf mee gaan kletsen! Vandaag heb ik mijn nieuwe drachtige merrie opgehaald :D Ze is drachtig gescand bij de vorige eigenaar en de verwachting is binnen 2 maanden, er is geen precieze datum. Ook de hengst is niet bekend, hun hebben haar ook drachtig gekocht maar wisten ook niet door wie. Dus een spannende verrassing! :j
Ze heeft al een beetje uier en de banden zijn voor zover ik vandaag kon zien ook al redelijk zacht volgens mij, echt al zo'n puntkont vanaf boven gezien. Helaas is ze nogal niet op de mens gericht, dus word hard werken komende tijd om dat nog voor het veulen op een fijne manier voor elkaar te krijgen! Dus uier foto's duurt nog even :Y)

Afbeelding

Afbeelding

En dan hebben we nog onze andere drachtige dame. Nouja ze is niet gescand omdat ze zo klein en smal is, maar die buik komt niet van het gras volgens mij :Y) Dan zouden mijn andere pony's ook wel dikker moeten zijn geworden. Ze heeft afgelopen jaar heel het jaar bij de hengst gelopen en ik heb haar ook nog niet hengstig gezien.

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:19

Die merrie heb ik op MP zien staan :P

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:55

Annika, waarschijnlijk is je merrie hengstig en laat ze het daarom toe. Daarnaast moet je ook even kijken of ze wel écht de spenen pakt want vaak lukt het ze niet meer en dan proberen ze het alleen maar. Dus sluit die 2 dingen eerst uit, dan kun je verder beslissen.

*edit* ow je 2013 veulen, die zal de spenen wel kunnen pakken ja :+ nou ja, ze zal hengstig zijn waarschijnlijk. maar zo niet; afspenen is meestal niet nodig, de merrie gaat meer melk aanmaken en ze zal niet heel bijzonder veel bij haar drinken als ze ook nog bij mama kan drinken.
Laatst bijgewerkt door peach2001 op 05-05-14 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:59

Gefeliciteerd met alle geboren beebs :)
hier is het rustig, foxy is naar huis, ratje is vandaag naar zijn nieuwe plek vertrokken en deze week gaat nog een logee weg. dan hebben we ineens nog maar 10 boxen :D ik heb dan ook ineens tijd om allerlei andere dingen te doen waar ik nooit aan toe kom, ik heb al het oude ijzer al uitgezocht en klaargelegd zodat het weg kan en het oude hout is uitgezocht etc. nu wil ik weer een stukje omheining klooien van de week :j

thea1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:38

@Tjinta: nee normaal doet ze niet zo tegen me. Vandaag is ze echt uit haar hum, ik stond op het land met haar te kroelen en onderwijl wil mijn welsh a ook mijn aandacht dus ik ga beide aaien. Jaagt ze mijn pony even heel woest weg en gaat weer naast me staan van ga door hahaha. Uier ontwikkelt zich ook echt elke dag. Spenen beginnen al wat van elkaar te wijken. Dus tja ik weet het niet of het nog heel lang duurt. Wel kon ze vanmorgen nog een mega sprint over het land trekken toen dacht ik o nou die komt voorlopig niet hhaaha.

Wat een mooi veulen dat goudkleurige veulentje. Heel gaaf. En die hele kleintjes zijn echt te schattig gewoon.

Het lukt me trouwens niet om foto's gewoon in het beeld te krijgen ondanks de uitleg. Jammer.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:47

García heeft net een douche gehad,vond ze heerlijk.
Morgen hebben we een fotoshoot.

Afbeelding

Afbeelding

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:03

Inowa Garcia ziet er goed uit lekker in het stro.

ShamalArabs heerlijk toch dat je toe komt aan dingen die anders blijven liggen.

randhoeve: leuke merries.

stalbluemoon: Wat een joekel zeg hij is echt groot.

Rooslover ik kan je niet helpen met je vraag heb tot nog toe alleen maar merrieveulens gehad.

hannekebosch: nog 2 dagen en je zit in de veilige zone.

pretty: wat een heerlijk stel heb je er lopen. Ik ben ook benieuwd naar het veulen van mijn naamgenootje.

thea1978 Dat doet Donna ook staart schuren.

Foss leuk veulen met een leuke naam.

Annikab Ik weet niet of dat kwaad kan maar pas wel op dat je veulen van nu genoeg binnen krijgt mocht die andere ze daadwerkelijk drinken.

Frenia Donna maakt mij gek.......
Wat moet je hier nu van denken?
Afbeelding
De komende 3 nachten krijgt ze ook gewoon het geboorte alarm om.
Daarna ben ik zelf weer thuis en zie ik het wel.

Voor wie het leuk vind de puppy's in de buik bij Daisy. Dit gaat de hele dag door is de ene rustig begint er op een andere plek weer een andere.
https://www.facebook.com/photo.php?v=45 ... tif_t=like

.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:05

mmmm Inowa dat wordt dus fotoshoot met dikke buik, zonder veulen dat het daglicht aanschouwd?
:') Had je waarschijnlijk anders gehoopt.
Maar Garcia is prachtig ook met dikke buik meer dan de moeite voor een shoot toch?

SBM wat een mooie Palomino. Ik vind dat donkere echt wel heel mooi.
Begrijp eruit dat je graag een gouden merrie wilde hebben, (net als ikke.
Laatst bijgewerkt door Tjinta op 05-05-14 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:06

Die zit eraan te komen hoor bij donna

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:08

Tjinta schreef:
mmmm Inowa dat wordt dus fotoshoot met dikke buik, zonder veulen dat het daglicht aanschouwd?
:') Had je waarschijnlijk anders gehoopt.
Maar Garcia is prachtig ook met dikke buik meer dan de moeite voor een shoot toch?

Veulen staat er morgen nog niet bij nee maar ze is zo mooi drachtig dat ik het gewoon door laat gaan.
fotograaf is een oud leraar van mij die ik zo kan bellen voor een shoot.
gewoon kosteloos en vaak dezelfde dag de foto's nog.
hij komt zowiezo nog een keer als het veulen er is.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:10

Ohh Pretty jij moet gewoon stoeltjes neer zetten bij de wei en toegang vragen om te kijken wat een heerlijk stel <3 .

Wat een prachtige veulens zijn er weer geboren een hoop mooie kleurtjes ik ben eigenlijk wel apart dit jaar met mijn schimmel geloof ik :D .

Inowa nog aan het wachten ze ziet er mooi uit!

Stal bleumoon mooi veulen hij lijkt erg groot?

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:25

Zo leuk al die veulentjes! Weer een aantal die op springen staan, haha!

Montana heeft afgelopen donderdag een slokdarmobstructie gehad :'-(!!! Ik had ze net eten gegeven toen het begon. Gelukkig had ik direct door dat er iets mis was,en was de veearts er ook snel. Ze is terug beter, maar was toch verschieten...

Montana staat ook zo dik.. :-)! Haar achterwerk is heel puntig aan het worden. Officieel zitten we zaterdag aan 320 dagen!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:59

schrikken alyel!

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:39

Was idd schrikken! Ze is dan ook zo ontzettend gulzig...

Montana is dus zaterdag 320 dagen drachtig. Ik heb pas vanaf 20 mei een birth alarm.
Volgens haar uier ziet het er niet snel naar uit dat ze gaat bevallen :p maar de vorm van haar lichaam zegt mij dat het toch niet extreem lang meer gaat duren ook niet.. Ben zo "bang" dat het in die 10 dagen gaat gebeuren, voor ik het alarm heb.

Ben ook gewoon een leek op gebied van drachtige merries! Weet ook niet hoe mijn merrie lichamelijk reageert, dus het is allemaal echt enorm spannend voor mij.

Langs de ene kant hoop ik dat ze mij op een morgend bellen en zeggen dat er een veulen bij staat! Langs de andere kant, wil ik erbij zijn om te zien of alles goed gaat...

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:48

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:48

Kun je regelmatig gaan kijken? Ik heb met de laatste 2 veulens steeds heen en weer gereden. de eerste 3 veulens hebben we (ondanks bij sommige birthalarm) de bevalling gemist, dit jaar was ik er bij. Ik ging overdag regelmatig kijken, mn stalbaas en vrienden ook. S avonds ging ik iig om 23:00 laatste controle doen en als ik ook maar iets twijfelde ging ik rond 2/3 uur weer. Mn stalbaas voert altijd rond 5/6 uur, dus dan hadden we de nacht wel gedekt. Dit jaar 2 nachten gehad dat ik het echt nier vertrouwde en dan gingen we elk uur.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:52

Zo.. Ik kom weer even spieken hier!
Heel veel blz erbij waarin weer veel veulens zijn geboren, gefeliciteerd allemaal! :D

Helaas ook minder leuk nieuws, na zo'n mega dracht zo snel alweer afscheid nemen van je veulen.. Sterkte! :(:) weet even niet meer wie het ook alweer was, sorry!

Ook zijn er uiteraard weer een aantal merries lekker spannend bezig en hun baasjes flink voor de gek aan het houden, haha!
Succes voor de wakers!

Hier gaat alles heel goed met sari!
[KS-ITP] Sari op de foto gezet door Juliette Fotografie!