[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 18:05

Hier even vertaald via google
voor de mensen zoals ik die geen engels kennen of snapen.

Anophtalmie (anophthalmos) is een voorwaarde dat: een of beide ogen niet vorm tijdens de eerste fasen van de zwangerschap. Er zijn drie classificaties voor deze aandoening.

Primaire anophtalmie is een complete afwezigheid van ogen weefsel als gevolg van een storing van het deel van de hersenen dat maakt het oog.

In het middelbaar anophtalmie het oog begint te ontwikkelen en om wat voor reden tot stilstand, waardoor de voeding van kinderen met alleen oog resterende weefsel of zeer klein ogen die alleen kunnen worden beschouwd op grond van nauwgezet onderzoek.

In degeneratieve anophtalmie de ogen begonnen met de vorm en, voor wat voor reden, ontaardde. Een van de redenen voor dit zich kan onvoldoende bloedtoevoer naar het oog.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 18:31

Interessant! Hoop er alleen niks mee te maken te krijgen.

Marlet is gisteren geïnsemineerd, vanmorgen gescand toen was het ei ruim 5 cm en ze bleek een beetje vuil. Ei is vanmorgen afgespoten, weer veulensaus erover. Rond vijf uur vanmiddag zou dan de baarmoeder gespoeld worden (dan schijnt alles netjes in de eileiders te zitten en komt daarna dus in een schone baarmoeder, ja allemaal nieuw voor mij dit). En morgenochtend gaan we haar weer ophalen. En dan weer 18 dagen duimen!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 18:55

Doei!

Ik mag me nu ook officieel hier melden Haha!
Mijn Tinker Fayette is vanavond drachtig gescand van de Tinkerhengst Gulliver O'Britain en is uitgerekend op 24 april 2009.

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:01

Bedankt voor de informatie

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:02

flettie schreef:
Doei!

Mijn Tinker Fayette is vanavond drachtig gescand van de Tinkerhengst Gulliver O'Britain en is uitgerekend op 24 april 2009.

Gefeliciteerd! Go jij! Go jij!
Dunla II Haha!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:12

MarijeR schreef:
flettie schreef:
Doei!

Gefeliciteerd! Go jij! Go jij!
Dunla II Haha!

Maar dan deze keer graag met vlekjes Tong uitsteken

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:37

Interessant Airborn, bedankt voor het hier neerzetten van deze informatie. Erg leerzaam!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:57

oe leuk flettie, ben benieuwt wat "eruit komt"

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:39

draaakje schreef:
oe leuk flettie, ben benieuwt wat "eruit komt"

Vast een evenbeeld van Dunla Nagelbijten / Gniffelen .... raken we in dilemma qua verkoop want dan heb je zo'n mooi bij elkaar passend dubbelspan Knipoog

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 22:03

Iedereen gefeliciteerd met z'n drachtige merries en geinsemineerde merries!
Wij zijn vanavond ook weer terug geweest om te scannen op tweeling en gelukkig was het er maar 1! Bij alle twee de merries was alles super tot nu toe ....

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 22:51

Hallo hallo Lachen
Lang geleden ook alweer..
Vorig jaar is het niet gelukt mijn merrie(tje) drachtig te krijgen, maar nu kan ik jullie toch wel meedelen dat Liesa vandaag 40 dagen drachtig is ! Go jij! Go jij!

Er heeft 6 weken een hengts bij gelopen, waarvan ze 3 weken aan een stuk elke dag zich liet dekken maar uiteindelijk is het toch gelukt Haha! Pling

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 23:49

ik was er ook weer!
nobel is vandaag ff gescant maar toch geen eieren? denk dus dat t pinksteren is geworden ipv pasen (in mei legt ze 100x een ei en 9 juni ben ik hopelijk blij)
dus maandag (9 juni dus) scannen of ze nou drachtig is want vandaag 14 dagen kon ie nog niet zien maar dat was normaal..
gewoon ff kijken of t geen eierenfestijn was!
dus maandag weer nieuws hahaha

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 09:29

Ik heb net een afspraak met de DA gemaakt. Danielle wordt woensdag 11 juni gescand op 19 dgn dracht. Voor deze DA gaat het de 1e keer worden dat hij een paard scant, want normaal scant hij alleen maar koeien. Zoveel verschil zal er van binnen toch niet zijn......

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 09:51

gefeliciteerd allemaal met de dracht!!

Ik moet nog ff wachten voor ik iets kan mededelen,....

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 10:28

suffie, koeien en paarden zijn best wel een heel groot verschil! alleen al het feit dat de darm van een paard veel gevoeliger is dan die van een koe. Ook de anatomie van een paard en een koe verschillen nogal. Het is niet voor niets dat de verschillende diersoorten zijn geschieden in de opleiding voor dierenarts. Maargoed, als het goed is, heeft hij wel het benodigde onderwijs gehad om ook bij een paard een scan goed uit te voeren. Ik zou alleen wel ff iets beter opletten, paarden zijn noueenmaal een stuk gevoeliger dan koeien. (hehehe, 1 van de redenen dat ik toch voor koeien heb gekozen in mn toekomstige carriere Tong uitsteken )

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 13:28

precies, zeg hem nog even goed dat hij veel voorzichtiger moet doen, ook schijn je het bij een koe allemaal makkelijker te kunnen zien, maar waarom dat precies was weet ik niet meer.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 14:19

lisanne: ah mooi dat er geen eieren te zien waren! En wat kun je toch goed dichten Nagelbijten / Gniffelen Nu dus nog maar 2 nachtjes slapen!

pvd: ben benieuwd!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 15:29

farita was onwijs hengstig toen we d'r ff met de ruinen en een ander ehengstige merrie lieten snuffelen! staart ging per minuut verder omhoog!

de hengstenboer vond d'r nog niet helemaal mooi hengstig, maar wel bijna, dus de veulensaus van Ampere zit er in! Maandag komt de DA scannen of het ei er al af is, zo niet, gaan ze hem afspuiten, en dan word ze nog een keer geinsemineert. Ze zitten blijkbaar wat krapjes in het sperma van Ampere Nagelbijten / Gniffelen

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 16:42

Ik heb mijn merrie EINDELIJK hengstig gezien Hyper!

DA is al geweest, morgen of ten laatste maandag insemineren.
Was de eerste keer scannen, omdat ze nogal erg gevoelig en sensibel is soms hebben we haar een heel lichte verdoving gegeven op voorhand, ze was dan ook heel relaxed en ik ben ervan overtuigd dat volgende keer nu zonder zal gaan Ja

Haha mijn DA was wel helemaal gek op de merrie, altijd leuk om een hele tijd complimenten te horen Haha!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 16:48

Airborn schreef:
farita was onwijs hengstig toen we d'r ff met de ruinen en een ander ehengstige merrie lieten snuffelen! staart ging per minuut verder omhoog!

de hengstenboer vond d'r nog niet helemaal mooi hengstig, maar wel bijna, dus de veulensaus van Ampere zit er in! Maandag komt de DA scannen of het ei er al af is, zo niet, gaan ze hem afspuiten, en dan word ze nog een keer geinsemineert. Ze zitten blijkbaar wat krapjes in het sperma van Ampere Nagelbijten / Gniffelen

Op mijn werk scande ze de merrie dan 3 a 4x per dag, om precies op de eisprong te insemineren. Dan ben je maar 2 a 3 rietjes kwijt, of een dosis vers.......

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 17:15

hmmm, geen idee saffier, maar het was iig vers sperma volgens mij.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 20:19

flettie schreef:
Doei!

Nou, dat wordt niet samen zitten... Verdrietig

Ellie is niet drachtig gescanned helaas. Was vandaag dag 19, dus ze hadden het ook echt wel moeten kunnen zien. Er zit wel een nieuw ei, dus begin van de week kunnen we weer insemineren...

Leuk detail trouwens Flet, de uitgerekende datum is precies 3 jaar later dan toen van Dunla, dat was ook de 24e...

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 21:19

@ suffie: ik wil je niet bang maken maar wel even waarschuwen net als de rest. Als die dierenarts nog nooit een paard gescand heeft dan was mijn paard zeker niet de eerste voor hem! Zoals hier al eerder geschreven: darmbeschadiging bij paarden is meteen levensbedreigend.

Vanmorgen hebben we Marlet opgehaald bij de hengstenhouder. Hij heeft er wel vertrouwen in dat het gelukt is. Toen ze terugkwam in de wei kwam eerst Tres Jolie (is superhengstig) even bij haar slijmen, die kreeg meteen een klap. Daarna wilde haar jaarling Charley nog even bij mams komen drinken en die kreeg ze er ook meteen van langs. Dus de verhoudingen zijn weer rechtgezet: Marlet is de baas in de wei. En Charley meteen afgespeend (hoop dat dit zo blijft). Op naar de 3e 18-dagenscan!

Ydel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 22:59

ik mag me ook melden hier.
Ydel is afgelopen dinsdag hartstikke drachtig gescand!!
over 2 weken nog een keer en dan maar weer lekker dik worden.

Dit jaar heeft ze helaas op 10 maanden een dood veulen geworpen.
was een mooi merrieveulen, maar helaas mocht het niet zo zijn..

dit jaar maar voor een gezond en levend veulen!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 23:28

gefelciteerd Ydel, volgende zomer vast een mooi gezond veulen in de wei Lachen