Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Heb het vruchtje zien zitten! Zo apart... alles is al vastgelegd. De kleur, het geslacht, de aftekeningen. We zijn zo razend benieuwd wat er straks uit komt
Pletje123 schreef:@Monniburrie: fijn dat het in 1 keer aangeslagen is
weet je nog dilemma Ooseven of Ronaldo topic, gelijk nu de eerste keer raak, ben erg blij 
maar het belangrijkste is dat het veulen en mijn merrie gezond zijn en blijven.
Ik ben heel benieuwd naar je veulen
Heb trouwens laatst nog een Ronaldo gezien uit een Groninger merrie. Was een luxe dier, donkerbruin. Hoofd was iets minder mooi. Iets overbouwd, maar wel fijn te rijden. Fijne gewrichten ook. 
Heb ook Arpeggio gezien, vader van Aachen
Hij is wat zwaarder dan zijn zoon. En als ik al die hengsten zie, dan krijg ik al inspiratie om de merrie volgend jaar weer te laten dekken! Terwijl het eigenlijk de bedoeling is dat ze na dit eerste veulen de sport in gaat...
Maar een hengstje is ook goed, blijft ook tot hij 3 jaar is en het zou in het patroon passen:twinkel schreef:Tja Fenneke ziet al een goed gekeurde dekhengst voor zich... dat snap ik.

Heel cliche, maar het is wel echt zo..

FennekeR schreef:* Dat kan ik me heel goed voorstellen Marlijn..... maar dat geldt voor iedereen denk ik, gezondheid is het belangrijkste.
* Jij hebt al veel meegemaakt dit jaar, wij helaas ook (Macy's veulen in laten slapen, Morrys die bij de geboorte een maagzweer had) en dan ga je toch anders denken.
(Merryn is 9 mei geboren, we zitten nu op 19 juni) Ik snap er niks van! Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik de hengstigheid gemist heb. Vorig jaar had ze ook al een gigantisch rare cyclus, zo onregelmatig als iets. Ik wil gewoon dat ze hengstig wordt, en dan meteen drachtig wordt. Dat gedoe de hele tijd.. *zit er een beetje doorheen geloof ik
*
en scannen doe je dat niet? 
Maar Missy is in de veulenhengstigheid niet gedekt, dus kan niet drachtig zijn. (Ontstoken placenta, dus kon niet gedekt worden) Maar nou wordt ze ook niet hengstig.. Vorig jaar zat er ook een keer 36 dagen tussen een hengstigheid, dus er klopt bij haar gewoon geen bal van.. Ik ga haar maar gewoon iedere dag schouwen, ze zal toch ooit hengstig moeten worden..