Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Melina schreef:Wat een mooie buikjes allemaal, ik vind het moeilijk om te zeggen dat Saké al een buikje heeft van het veulen, ze is wel wat ronder, maarja dat kan ook van het gras zijnZe is rond 22 april 2007 uitgerekend, dus zondag precies 5 maand drachtig! Dan nog maar 6 te gaan
![]()
Ik wil eigenlijk in november/december nog een laatste scan maken, dan zit je toch ruim over de helft en als alles dan nog goed zit, lijkt me wel prettig voor mijn eigen gevoel. Dan ga ik gerust 2007 in
![]()
Zijn er meer die nog laat scannen? Of doen jullie het alleen met 3 en 6 weken dracht?
Marlijn, leuk dat je me nog herkend van 2005, toen was Saké inderdaad drachtig van Krimh, daar kwam Kayo uitDit is de kleine, grote man nu:
Kayo 1,5 jaar, vind hem al een echte stoere binkHij krijgt er inderdaad een klein broertje of zusje bij, ik hoop stiekem op een zusje
![]()
Mama Saké
Papa Proshnec (waar Saké in 2007 een veulentje van verwacht)
Zal binnenkort nog eens wat foto's van Saké maken en ze hier plaatsen, kijken of haar buik al gegroeid is![]()
xxx Melina
Neonlight schreef:Ik laat niet meer scannen of opvoelen na de 6 weken. Dit zijn voor mij meer de "pretecho's" en je neemt daarmee toch een risico in de dracht. Tegen de tijd dat het voorjaar is zie je toch wel of ze drachtig zijn of niet, en een scan in het najaar heeft geen toegevoegde waarde meer, je dekt dan toch niet meer terug mocht de merrie nog leeg zijn.
Nu moet ik er wel bijzeggen dat wij al verschillende keren een verstoten vrucht hebben gehad juist door het scannen, was wel bij een lastige merrie om te scannen (deed persen) maar mede daardoor weet ik nu wat de risico's kunnen zijn.