Hoi! wij zijn nieuw hier... in September een tinker import merrie gekocht. maanden erna werd ze erg dik. m'n ma zei, ja maar ze krijgt nu betere kwaliteit hooi, etc etc... ja ja je kent het haha... toch maar laten op voelen... en ja hoor drachtig uitgerekend in april/mei maar een grote gok.laatst een andere dierenarts laten komen die maart zei.
Hi, ik was niet zo heel actief, maar heb afgelopen weken wel meegelezen!
Afgelopen donderdagnacht om 0.30u is Feliz bevallen van haar verrassingsveulentje! Omdat ik geen idee had van wanneer ze gedekt was, heb ik gewoon heel erg goed opgelet op haar uier, en goed geluisterd naar IceCrystal en de dames op stal! Om 19u was ik op stal, toen ben ik tussendoor naar huis gegaan om te eten, maar later toch weer terug! Alles wees erop dat ze die nacht zou kunnen bevallen. En ja hoor! Ik was nog geen uur op stal of het veulen kwam! Ik zat in de keuken een kopje thee te drinken toen ik een wat kreunend geluid hoorde, en toen ik ging kijken was t er al uit! Alles volgens t boekje. Nageboorte, staan, darmpek, drinken allemaal binnen een uurtje... heel bijzonder!
Het is een merrietje, ze heet Mila (afkorting van Milagro = wonder in t Spaans). En ze is fantastisch! Mams is sowieso een natuurtalent.
Vandaag wat gehannes met uit stal even naar de bak lopen; Mila loopt namelijk niet zonder meer achter haar moeder aan .... Maar hopelijk kunnen we dat komende dagen wat oefenen.
Ik heb wel 1000 vragen, want voor mij is dit de eerste keer. Maar ik probeer vooral te genieten van dit wondertje!
@muronia, nee ik normaal gesproken ook niet maar ik vertrouw deze dame voor geen fluit. Vorige keer ging ze ook van bijna geen uier smiddags naar vollopen en bevallen die nacht nog.
AM_Horses
Geplaatst: 28-03-21 00:45
Essie blue. Ze maakt nog niet echt aanstalten
Knolselder. Wat een gedoe met het kaartje. Hopelijk snel binnen. Laatste loodjes voor lonneke
Alicelover. We kunnen niet alles aanhouden, al is dit echt heel lastig als je elke keer weer zulke leuke veulens hebt. Ik denk dat dit wel een blijvertje is Sammie is natuurlijk niet de jongste meer. Dan hebben we een pracht nakomeling van haar.
Echt he, hoezo toevallig. Ik heb al 5 merrie veulens gehad van Formidable. Die van Wild Thing moet een hengst zijn
Cp. Stilte voor de storm was hier ook zo.
Ilya gefeliciteerd
Ik ben zo verliefd op dit meisje
J_emma
Geplaatst: 28-03-21 01:11
Gefeliciteerd Vulina en Illya! Essie_blue, wij staan bovenaan nu he..