Eretria schreef:@superpony,
Die van mij heeft ook 2 cystes, kan een probleem zijn zei de arts maar ik denk dat bij haar de reden van gust een andere oorzaak heeft. Namelijk omdat er wel een paar x in het verleden per ongeluk een ruin op gezeten heeft.
Hengstenhouder had ook merries gehad die vol zaten met cystes en alsnog drachtig werden. Denk dat de locatie van die cystes misschien ook invloed heeft?
Mijn merrie was 19, fokmerrie geweest, oa de eerste jaren bij ons, verwaarloosd en bij ons terug gekomen. We wilden nog graag een veulen, maar we zagen dus de cystes, dus gewoon geen enkel risico genomen.
Een veulen fokken is leuk, maar geen must. Er zijn genoeg paarden in principe.
AM_Verschillende hengsten nog. Ik had het eerst wat stik gehouden vorig jaar en nu wat zitten kletsen. Dan deel je wat ervaringen uit en laat je toch links en rechts iets beinvloeden.
Ik werd steeds kritischer en maakte het ons bijna onmogelijk. Dan zie ik anderen voor hengsten kiezen die bij mij waren afgevallen en krijg dan wat spijt.
Mn eerste keus vorig jaar heeft alleen bevroren en daarom toen niet gekozen. Ik wilde haar thuis houden.
Toen dus naar een andere hengst toe gegaan, maar ze sloeg af, dus alsnog laten staan. Dat wil ik dus echt niet meer.
In de quarter wereld fokken heel veel mensen op prestatie en naam/papier. Als je gezondheid en karakter hoog hebt staan is het best lastig.
MukiwaCobs, Dat zou mooi zijn.
AM, wat sneu dat het andere vruchtje ook weg is. Zo balen, vooral nu. Ik denk dat we met zijn allen wel kunnen duimen dat Sammie mooi drachtig is!