Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vulina schreef:35 dagen scan is voor het hartje. Als die dan nog niet klopt zit het niet goed. Zodra dat wel het geval is, is het grootste risico verstreken, de kans op verwerpen is daarna nog maar een dikke 1%. Ik doe de merries die op 35 dagen mooi drachtig zijn dan de grote wei op, en haal ze pas eind seizoen weer op, en doen dan de gust verklaring scan.
Stel dat er met 35 dagen nog wel wat zit, maar nog geen hartslag of iets dergelijks, dan kun je nog een poging doen en gaan behandelen. Na die periode is de merrie te lang drachtig geweest, waardoor er een hormoon wordt aangemaakt, waardoor ze niet meer drachtig gaat worden van een andere vrucht dat jaar.
tiwi1969 schreef:Ik had nooit zoveel met kleurkansen, kwam nooit verder dan vos, zwart of bruin. En bij een kans op vos (25% en 50%) ook altijd een vos gekregen.
Nu met Cassanova du Bois natuurlijk gegarandeerd een crème verdunning en volgens de website een wildkleur (dun) maar dat is nooit getest.
Mijn merrie is vos en agouti drager (met Sabino en Sooty kenmerken)
Uitgaande dat Cassanova gewoon Perlino is heb ik dan:
50% Palomino
37,5 % Valk
12,5% SB
Met of zonder Sabino Sooty of wildkleur.
Voorkeur voor een Valk, mijn pennydroom en nu 40 jaar later nog nooit een gehad.
mirjamalvaro schreef:Eliana
37.5-75% bruin
0-37.5% Zwart
25% Vos
(Ferrero heeft geen agouti (bruin factor), dus ligt eraan of Eli er 1 of 2 heeft. Bij 2, 25% vos en 75% bruin, bij 1, 25% vos, 37,5% bruin en 37,5% zwart)
tiwi1969 schreef:Wat zijn de kleuren van de ouders van Eliana?
Ik heb mijn merrie laten testen in de hoop het Sabino 1 gen te vinden, die had ze helaas niet komt wel uit een echte Sabino stam.
Bijvangst van deze test is het agouti gen dat ze van haar moeder heeft.
Het Sabino zit waarschijnlijk in 1 van de W genen maar dat is erg kostbaar uitzoeken omdat dat nog al ras/familie gebonden is.
Veulen stuur ik wel haar van naar Amerika zeker omdat dun bij de vader niet getest is.
lovejouuuIB schreef:mirjamalvaro schreef:Eliana
37.5-75% bruin
0-37.5% Zwart
25% Vos
(Ferrero heeft geen agouti (bruin factor), dus ligt eraan of Eli er 1 of 2 heeft. Bij 2, 25% vos en 75% bruin, bij 1, 25% vos, 37,5% bruin en 37,5% zwart)
Hoe weet jij dat For ferrero geen agouti heeft?![]()
Dacht het een beetje te snappen de kleuren genetica maar deze link had ik nog niet gelegd! Dit zou voor mij zeker heel voordelig zijn
Doen jullie dit zelf berekenen of gebruiken jullie ook wel zn calculator?