[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:06

Mijne is al drachtig gescand, maar dan nog ben ik steeds bang dat ik tekenen van hengstigheid zie.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:54

Vulina schreef:
LDB, als je de 6de nog hebt geinsemineerd, heb je gemiddeld genomen de 7de eisprong. Dan is de 22ste nog wel vroeg hoor, om te checken! Wij doen gewoonlijk altijd op 18 dagen, dat zou voor jou de 25ste zijn..

Dank voor je tip, is voor mij allemaal de 1e keer en ik had ergens gelezen na 15 dagen? maar ik heb de tijd...we wachten het rustig af!

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:07

Gefeliciteerd met de drachtig gescanden.

Welkom ubimone.

Ik heb maar halvelings bijgelezen, want is zo ontzetten druk. Heb net 8 dagen en nachten gewaakt, maar zaterdagavond is hij dan toch eindelijk geboren, mijn kleine Adorno <3 Heerlijk genieten.

En toch kijk ik nu al stiekem uit naar het kleintje van volgend jaar, een halfbroer/zusje van deze knapperd :o

Afbeelding

Finn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:08

Welkom Ubinmone!

Leuke foto's Twinklebel! Het zou echt flink balen zijn als Vienna zo snel hengstig is :(

Ik blijf duimen voor iedereen die nog in spanning zit!

Leuke halsters pradadaan!

Ik heb zelf ook nog een afspraak staan eind mei om te scannen als we rond de 40 dagen zitten

Finn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:09

Gefeliciteerd Crines, leuk <3

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:12

Gefeliciteerd Crines! Wat een knapperd <3

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:14

Wij scannen altijd op 16 dgn. Mijn DA wil dat zo. En dan daarna op 30 dgn. En dan pas weer eind sept voor de evt gust verklaring.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 12:25

Gefeliciteerd crines :)

Wij alleen op 18 dagen en evt 40 dagen. Niet vaker.

Welkom ubinmone!

Prachtige foto's twinklebel

Fokfanaat erg begrijpelijk

Sjintoo waarom op 16 én 18 dagen?

Nathe spannend!

Dankjewel amhorses

AZ spannend. Hoop dat het nu wel pakt

Spannend.. Veel scannen en dekken. Duimen draaien.

Vanmiddag éindelijk scannen. Ben nu al zenuwachtig. *\o/*

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 12:33

Kabayo schreef:
Gefeliciteerd crines :)

Vanmiddag éindelijk scannen. Ben nu al zenuwachtig. *\o/*

Yeah....spannend...heel veel succes!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 13:13

Dat weet ik eigenlijk niet Kabayo, maar de DA van het dekstation doet het zo en ik heb echt 100% vertrouwen daar in.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 13:29

Kimsel dan maar weer op hoop van zegen 15 dagen afwachten! Hopelijk nu raak.

inowa gefeliciteerd met de dracht van Pepper! Voor jou kan het hele lange aftellen gaan beginnen, leuk!

Twinklebel oeh getver, dat zou niet mooi zijn. Maar het is ook wel erg snel dan, hopelijk heeft ze je gewoon om de tuin geleid met dat gedrag. Wel gave foto's van je merrie, knap dier!

ubimone welkom! Leuke hengst heb je uitgezocht, ik ben heel benieuwd naar het resultaat. Eerst 18 dagen duimpjes draaien.

Zamora ook aan het afwachten tot het scannen, hoop dat het raak is!

kara dat twijfelen ken ik ook, maar je hebt je keuze vast niet voor niks gemaakt dus het zal goed zijn. Inmiddels zal ze waarschijnlijk al geïnsemineerd zijn, dus is het ook niet meer nodig om te twijfelen :)

beaudyH voor jou spannend vandaag en morgen dus, ik duim voor goed nieuws! Waarom laat je ze niet tegelijk op dezelfde dag scannen eigenlijk?

xLaraaj bij jouw merrie ook vandaag insemineren dus, spannend!

AZ dat klinkt dan nu gunstig als ze weer een normale hengstigheid/eisprong heeft gehad nu. Ik heb het idee dat het soms in het voorjaar echt even op gang moet komen voordat alles normaal gaat, dat heeft soms even tijd nodig lijkt het wel. Ik heb haar niet gedekt zien worden, maar ik ga ervan uit dat dit wel is gebeurd aangezien ze wel echt goed met elkaar omgaan en de hengst ook wel echt duidelijk hengst is. Ik vermoed dat de eisprong al is geweest inmiddels en we gaan nu wachten op de volgende periode (5-7 juni ongeveer). Eens zien of ze nog weer hengstig gaat worden of niet :)

nathe hier draaien de duimpjes mee, op naar een mooie scan vanavond!

Ldenboer ik zou inderdaad ook voor 18 dagen gaan om te scannen op dracht, tenzij je weet dat er 2 eitjes gerijpt hebben. Maar op 18 dagen zou het zeker goed te zien moeten zijn en als je te vroeg bent en het is nog vaag, dan zit je nog meer in twijfel, dus die paar dagen zou ik extra afwachten.

pradadaan wanneer werd die van jou nog maar gescand op dracht?

fokfanaat precies, dat komt me ook bekend voor. Weet je eindelijk DAT ze drachtig zijn, ga je weer spoken zien omdat ze een ruin interessant vinden :S

Crines gefeliciteerd met je knappe veulentje! Wij moeten daar nog zo'n beetje een jaar op wachten (hopelijk), maar zulke foto's brengen je wel "in the mood" :D

Kabayo oh spannend! Weet je ook hoe laat ze komen scannen? Ik hoop dat het gelukt is, zou je een stukje rust brengen voor de komende tijd.

Zo, ik ben weer bij. Verder niks te melden, lekker in de wachtstand en ik droom over stippeltjes of vlekjes of stippeltjes EN vlekjes of ..of... of...?!?!?

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 13:34

Prada is donderdag aan de beurt :)
Dat zou dan op 16 dagen zijn. Stel ze is drachtig en het zijn er 2 gaan we direct 1 vruchtje weg halen en dan moeten ze na een paar dagen denk ik scannen of het goed gegaan is.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 13:34

Nou ik hoop dat er gewoon eentje vrolijk naar je zwaait op de scan dan!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 13:38

Dat hoop ik ook!
Maar wij en de DA kennen haar langer als vandaag. Ze heeft eigenlijk altijd een tweeling :roll:
Maar dit keer gaat alles anders als normaal dus ik heb goede hoop! :j

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 13:52

@murosch omdat naar de DA moet en maar 1 trailer heb. En die is met een merrie en veulen vol.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:54

Niet drachtig...
Morgen weer insemineren

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:03

Balen :(

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:20

Dat is balen Kabayo....

Hier Vienna toch ook weer heel duidelijk hengstig helaas...

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:44

Ik heb even met de veearts overlegd. Volgens haar hoeft dit niet altijd wat te zeggen, kan ook een folliculaire? golf zijn. Als het een hengstigheid is kan het nooit een goede zijn. Haar voorstel is gewoon volgende week maandag of dinsdag te scannen, maar dan wel op de kliniek. Daar is de apparatuur beter, en als ze niet drachtig is kunnen ze gelijk een swap van de baarmoeder nemen en haar daar houden om te volgen. Nu scannen heeft geen zin. Een vruchtje kan je nog niet zien als die er zit, de baarmoedermond kan nog niet open staan, dus Swap nemen kan niet, en er kan ook nog geen rijp ei zijn met tien dagen.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:58

Kabayo schreef:
Niet drachtig...
Morgen weer insemineren

Jammer. Hopelijk volgende maand betere uitslag

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:02

@suffie dank je wel en idd we gaan weer duimen.
@twinklebel mooie merrie heb je!
@kara voor welke hengst heb je gekozen? waarom twijfel je nu?
@AM_Horses dank je wel! Toto's boy is een zoon van Totilas.
@Crines Gefeliciteerd!!
@Murosch ik ben ook heel nieuwsgierig wat het resultaat gaat zijn!
@Kabayo Balen. Morgen opnieuw proberen.
@Twinklebel hier ook 2 jaar geleden gehad. Moon was al drachtig gescand en "leek " ook hengstig.
opnieuw laten scannen maar niets aan de hand en nog gewoon drachtig.

voor iedereen die ik vergeten ben sorry! maar dank je we voor het welkom heten!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:05

Sjintoo schreef:
Dat weet ik eigenlijk niet Kabayo, maar de DA van het dekstation doet het zo en ik heb echt 100% vertrouwen daar in.

Ik ben toevallig ook eerder wezen scannen op 15 dagen, omdat mijn merrie al 2 jaar achter elkaar drachtig was van een tweeling. Ik ben ook weer terug geweest op 20 dagen, want rond de 18e dag nestelt het vruchtje in en kunnen ze zien of het goed is gegroeid. Daarna moet ik altijd voor de 35 dagen terug komen, want stel dat er toch een embryonale sterfte heeft plaatsgevonden, dan krijg je de merrie na dag 35 niet meer drachtig, omdat ze al het drachtigheidshormoon heeft aangemaakt.
De scan voor een eventuele gustverklaring laat ik achterwege als de merrie zo vroeg in het jaar gedekt is. Meestal kan ik wel aan de buitenkant zien of ze drachtig is :+

De twijfel tot het laatste moment of de hengstenkeuze wel goed is ken ik. Helaas al heel veel pech gehad met dode veulens en merrie, dus al veel geld verloren in de fokkerij. De laatste 2 jaar gebruik gemaakt van een ponyhengst met als doel kleiner te fokken en de kosten wat te drukken en het voor de merrie wat makkelijker te maken met een kleiner veulen. Nu voor het eerst weer een rijpaardhengst gebruikt, maar dat tikt wel meteen flink aan. Duimen dat het allemaal goed mag gaan.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:10

Kabayo schreef:
Niet drachtig...
Morgen weer insemineren

Ach dat is echt balen. Gelukkig wordt het nu wel beter weer voor de eitjes, dus hopelijk pakt ze nu wel op. Ze is wel mooi op tijd met haar hengstigheid als je morgen alweer kunt insemineren :j

Twinklebel, misschien geeft het je wat hoop. Mijn oude merrie was tijdens haar dracht keurig elke maand hengstig. Die heb ik regelmatig laten scannen omdat ik serieus dacht dat ze leeg was. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat het embryo is afgestorven en ze echt hengstig staat....... Ik hoop voor je het eerste :(:)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:30

suffie schreef:
Kabayo schreef:
Niet drachtig...
Morgen weer insemineren

Ach dat is echt balen. Gelukkig wordt het nu wel beter weer voor de eitjes, dus hopelijk pakt ze nu wel op. Ze is wel mooi op tijd met haar hengstigheid als je morgen alweer kunt insemineren :j

Twinklebel, misschien geeft het je wat hoop. Mijn oude merrie was tijdens haar dracht keurig elke maand hengstig. Die heb ik regelmatig laten scannen omdat ik serieus dacht dat ze leeg was. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat het embryo is afgestorven en ze echt hengstig staat....... Ik hoop voor je het eerste :(:)

Maar in beide gevallen blijft het vreemd, hengstigheid negen dagen na inseminatie...

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:35

Nou dat is natuurlijk ook apart...na 9 dagen. Is ze echt steeds aan het plassen en ook al troebel?
Tooske plast zoiezo erg regelmatig als ik haar uit de wei haal maar bij haar echte hengstigheid zijn het doorlopend kleine troebele plasjes. Is ze echt al volop hengstig? Ik hoop zo voor je dat je da gelijk heeft en ze bij het scannen drachtig blijkt te zijn.