[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:14

Wauw wat is Rocky Steeldust een super gaaf dier <3

Woogy sterkte met je kleine man.

Kappiegirl, ik denk dat niemand het jouw kwalijk neemt hoor, zeker niet als er ook al gewone mest was. Wauw dat ik zo'n betrokken buur had!

Mopjemop, sterkte met kleine Mickey. Hopelijk valt het mee. Duimen voor je kleine man.

Cynthia, wat heeft Fi een heerlijk koppie. Haha die Dais.
Ik herken dat van ons kat, die had later ook een gruwelijke hekel aan d'r eigen kind. Die heeft echt de vlag uitgehangen toen d'r kind overleed, erg maar waar |(

Patrick sterkte met Whis. Hopelijk snel weer de oude.

Pauk, welkom. Driedubbel gefeliciteerd!

Linda wat gemeen. Steeds ff stiekem tussendoor melden dat je een nieuwe hengst heb, maar dat we nog geduld moeten hebben. Ik wil hem zien, ben nieuwsgierig :D

Jolandje, ze gaat gestaag door met haar uier.

Vrouwke, gaat al opschieten.

Inowa, bij jouw dames gaat het ook al opschieten *\o/*

L_isanne, gefeliciteerd met de mijlpaal. Het echte aftellen gaat nu echt beginnen.
Hopelijk gunt ze je een rustige tentamenweek. Kan je niet echt gebruiken vrees ik, waken en leren hihi

KBK, steeds weer een beetje erbij.

Tinniie, oh dat gaat al opschieten bij je.
Wordt wel druk met alle veulentjes op komst, gezellige drukte. Maar wel vermoeiend vrees ik.

Hahahha Pretty wat een geweldige dromen. Op schoot, klik, uier foto ik denk dan gelijk weer in plaatjes

Met Bo gaat het prima. Uier zijn zoals het hoort nog theezakjes.
Wel betrap ik me er steeds op dat ik haar nu steeds Bolle noem, gewoon als koosnaampje.
Maar wat een kroeldoos is ze, zo ken ik haar eigenlijk helemaal niet.
Ook wilt ze nu rond 16.00-16.30 echt gewoon naar binnen omdat ze het buiten helemaal zat is. Ook dat ben ik niet van haar gewend. Eerder was het van "pffff moet ik echt" (of het moest keihard stortregenen).

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:17

Beterschap voor de kleine mannetjes Woogy (en kappiegirl) & mopjemop :(

Casanova, is dat die cremello/perlino dun ?

kappiegirl

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:24

Dat zal ook vast niet maar is mijn eigen gevoel had beter moeten weten zelfde probleem gehad met mijn eigen veulen een paar jaar geleden maar die was gewoon te slap om op te staan en rolde ook veel maar maaide niet zo met de benen was echt een dood vogeltje en deze is zo stoer en sterk die bleef actief en eten maar vanmorgen niet meer en toen pas gingen de bellen rinkelen. Voor mijn eigen gevoel dus echt slecht opgelet en niet goed geobserveerd. Dus les voor een volgende keer. Scherper zijn en blijven ondanks de vermoeidheid. Juni mijn eigen veulentje dan heb ik in ieder geval ook super goede hulp dat is 1 ding dat zeker is.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:25

Kiki, de vlag uithangen :)F Wat erg :')
Dais heeft dat heel sterk bij haar kinderen. Ineens is ze heel stoer en kan ze jagen, terwijl ze normaal al weg rent bij een ander paard als die naar haar kijkt..

Tinniie, ja die.. Smokey cream/perlino dun ja :)

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:39

@ Koudbloedkim komt zo te zien langzaam opgang de uier,spannenddd :).

@ Jolandje begint al mooi vol te worden!

Dank je Mopjemop!

Dank je skaay!

Dank je Pretty!

Dank je Arianne!

@ Linda Nu maak je me nog nieuwsgieriger haha, ben heel benieuwd :P.

@ Cynthia allen gave hengsten! Ben benieuwd welke t gaat worden uiteindelijk! Rocky is een Quarter horse. Mijn andere 2 merries zijn bijna 3.
Haha altijd leuk die mama's, Parnasse doet ook altijd zo gezellig naar haar dochters Fierté en Unez :D , echt de liefde straalt er vanaf, notttt :'). Gunt ze ook echt niks, geen hapje hooi niks. Nog geen lieve blik niks haha.

@Pauk owh jij hebt dat dus ook al zo handig gepland hahaha, zoiets valt idd niet te plannen. Ben zelf 5 juni uitgerekend en Parnasse 12 mei, zul je net zien dat of ik eerder beval ofdat Parnasse langer draagt haha, erg handig :D. Maar iig gefeliciteerd nog dan :)!!!

@Patrick Arme Whisper :(.

Fijn zo'n dierenarts Mopjemop, dat is echt vervelend :(.
En 3 weken boxrust, kei sneu :(. Miss komt hij daar van terug als hij Mick gezien heeft, hoop t voor jullie.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:05

Wat een knurft die dierenarts Mopjemop, niet tof zo het wekend in moeten ook :(:) Arm knulletje!

Ai de kleine man van Woogy ook niet goed eraan, wat een naar nieuws allemaal :(:) Hopelijk helpen de klysma's :(:)

Wat heeft Fi een geweldige snuit zo :D Heerlijk!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:06

Tinniie, inderdaad die hengst, [ITP] van toverbal veulentje tot een ECHTE Cassanova (du Bois). Kleur is onbekend trouwens, hij zal nog getest gaan worden. Maakt mij toch niets uit, tenzij ik een niet stippel fok, dan is creme wel meegenomen, als het een appie is eigenlijk niet, want het patroon is niet meer zo mooi en duidelijk bij een verdunning. :+
Maar stom genoeg kom ik de laatste jaren bij die dubbel verdunden uit. :+ Ben ooit daar gaan kijken naar een hengst als match voor Neon, maar die matchte toch niet, en volledig tegen mijn verwachting matchte Don Cremello juist wel, iets wat ik vooraf niet verwacht had. Die was toen nog niet goedgekeurd, ik heb toen een andere hengst gebruikt (bij een andere hengstenhouder). 2 jaar niet gefokt wegens stallentekort (Neon deelde 's nachts haar stal met opa Michael, dus een veulen fokken ging gewoon niet), en toen dus Don Cremello gebruikt. Vorig jaar werd Gold Star goedgekeurd, die nog beter bij Neon paste, en dus dit jaar verwacht ze daar een foto van. Naast Gold Star stond Cassanova als 2 jarige, en ook die past erg goed bij Neon. Hoewel qua maat Gold Star beter past, wat kleiner, Neon fokt al zo huge. Dit jaar maar eens kijken hoe Cassanova het laatste jaar is uitgegroeid. :)

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:49

Bedankt allemaal voor de felicitaties!

@Mijnlieverd.. Dan heb jij het toch beter voor mekaar hoor!! Ik zit echt op precies dezelfde datum.. Mijn vader kreeg zowat een hartverzakking :+

Nou weet ik niet of Aura haar moeder achterna gaat.. Die was nooit veel verder als 320/325 dagen.. Maar vorige keer was ik bij mn zoontje ook 2 weken te vroeg.. Haha duo bevalling ofzo..
Gelukkig heb ik meiden die het van me overnemen maar ik merk dat ik dat toch wel moeilijk vind.. Niet omdat ik hun niet vertrouw, absoluut niet.. Maar ik heb graag zelf de controle..
Agh we gaan het zien, als het er maar gezond naast staat straks

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 23:02

oh al drie dragende moeders in spe hier in het topic, jullie houden ons toch ook zeker op de hoogte he :P

neon wow wat een knapperd ook zeg, is gold star kleiner dan cassanova?
ik moet echt toegeven dat ze daar bij du bois echt prachtpony's hebben staan.

mopje amai zeg die Da, ik ken dat pfff al mag ik de laatste tijd niet klagen, tja heb bijna een abonnement :o

kappiegirl jezelf niks verwijten hoor, iedereen doet zijn best en soms is het allemaal niet zo duidelijk te zien en kan het opeens snel gaan.

Fi ziet er echt prachtig uit maar je ziet ook dat het een merrie is _/-\o_

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 23:14

Wauw Mijnlieverd, wat een knappe combinaties heb je :wow: Daar loop ik wel even op te kwijlen!
Volgens mij past zo eentje nooit in mijn budget :')

Mijn combinaties zijn onder voorbehoud
Southridge Ooh La La Destiny x Bear Branch Crowfeather, in eigendom van Stal de Witte Gracht (deze merrie heb ik nog maar net, dus wel spannend hoe alles gaat lopen)
Afbeelding en
Afbeelding
Masseuskamp Mystics Frederique x Libertymares Velvet Buckeroo
Afbeelding en
http://www.silverspringfarm.nl/stallion ... keroo.html (ik weet even niet of ik wel zomaar een foto mag plaatsen)

En dan gaan Midzomer Galaxy, Sebastopol's Chalalie en Moonlight Remarkable Destiny's Flame naar voorlopig nog eigen hengst (hij is gereserveerd voor verkoop, dus zijn laatste dekseizoen hier), Bolvero Destiny Allechandro
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(even geen betere foto's van deze, hier had ik ze net en zat ze niet zo goed in haar vel en vacht)
Met Mijn Alecje <3
Afbeelding
Afbeelding

Hij mag hier nog een laatste keer wat van deze toppers maken <3 , dan zou ik heeeel gelukkig zijn!
2014
Afbeelding
Afbeelding
2015
Afbeelding
Afbeelding

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 23:42

Wauw die van jouw zijn ook mooie combi's Knolselder!!!

Hoezo heb je je hengst verkocht?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 23:57

Goldstar is 143 cm, Cassanova is 145 cm en Don Cremello is 147 cm. :)
De andere 4 hengsten zijn ook 147 cm en 148 cm groot. Nu is maat niet het allerbelangrijkste, het blijft toch gokken wat Neon daarmee doet, maar het was een welkome meevaller dat Goldstar een kleintje is. :D
Neon heeft 2 veulens gehad van Bovenheigraaf's Camillo, die was 145 cm, maar dat zijn ook E-pony's geworden. De veulens van Lamento III zijn ook allemaal E-ponys, hij was 148 cm (met als uitschieter eentje van tegen de 160 cm!) en die van Verdi (147 cm) weet ik niet. Dotje is met 9 maanden overleden, en Silke heb ik geen idee eigenlijk van. Moet ik eens navragen, eigenaresse zit ook op bokt.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 00:51

Charite hou op met jezelf de schuld te geven, je hebt super je best gedaan. Dankzij jouw hulp zijn Mas en Pris er uberhaupt nog! vanaf hier moet het ventje gewoon gaan opknappen.

Mopjemop, wat kak zeg...wel fijn dat ze nog langs gaan komen. Zelf zou ik eerder kiezen voor foto's oid dan boxrust. Maar dokter zal het vast beter weten (niet sarcastisch bedoeld)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 01:04

ML ja, hele moeilijke keuze waar ik mijn hart maar even buiten heb gelaten :)
Maar volgend jaar heb ik nog maar 2 merries voor hem. Aangezien ik ook nageslacht van hem heb aangehouden.
Ik fok AMHA en NMPRS paardjes. Mijn hengst is Nmprs. Stomme is dat je een amha-hengst op amha en nmprs merries kan gebruiken en bij beide stamboeken dan kan registreren. Zet ik mijn nmprs hengst op amha merries, kunnen ze enkel nmprs geregistreerd worden.
Dus ga ik op zoek naar een Amha hengst, die ik dan voor heel mijn kudde kan gebruiken zeg maar. Anders hang ik steeds vast aan dekkingen buitebshuis en dat wordt wel prijzig met meerdere merries.

Ik hoop zelf een kwalitatief amha-hengstje te fokken om aan te houden, maar zoek er dus ook een te kopen om die tijd te overbruggen (sowieso vind ik 2 hengsten hebben interessanter omwille van afwisselen).

Mopje, wat stom dat ze je gewoon vergeten zijn! Hopelijk blijkt het maandag nog allemaal mee te vallen.

Hopelijk jouw mannetje ook snel beter Woogy.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 01:52

Woogy schreef:
Charite hou op met jezelf de schuld te geven, je hebt super je best gedaan. Dankzij jouw hulp zijn Mas en Pris er uberhaupt nog! vanaf hier moet het ventje gewoon gaan opknappen.

Mopjemop, wat kak zeg...wel fijn dat ze nog langs gaan komen. Zelf zou ik eerder kiezen voor foto's oid dan boxrust. Maar dokter zal het vast beter weten (niet sarcastisch bedoeld)

:*

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 08:15

Woogy schreef:

Ja zat daar ook al over na te denken om direct foto's te laten maken. Dan weet ik gelijk wat er ad hand is. Maar aan de andere kant, kan ik het ook even een weekje aankijken, kijken hoe het pootje zich ontwikkelt. Hij belast zijn pootje wel.

Iemand toevallig hier die een kliniek weet die mobiele rontgen/scans doet in oost-Groningen? Sws wel handig om te weten.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 08:29

Wij hebben e digit laten komen.
Volgens mij komen die in heel nederland.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 08:42

_Patrick_ schreef:
Wij hebben e digit laten komen.
Volgens mij komen die in heel nederland.

Dankjewel Patrick.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 08:51

Wat sneu voor de twee veulentjes. Als een veulen gewoon mest zou ik er ook niet aan gedacht hebben dat dat hem nog dwars kon zitten eerlijk gezegd. En Mopjemop, dat is lang boxrust voor zo'n jong springding :( Wie weet zegt een scan iets meer. Succes ermee.
Knolselder, dat is dan inderdaad handiger. En een zoektocht naar de juiste hengst is ook wel weer leuk toch? ;-)

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 08:56

Mopjemop Equi Noord in Marum. Erg vakkundige mensen daar.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 09:28

Mopjemop en patrick, sterkte met de paardjes... Wat een ellende :(

Annelies, heeeeeel gave combi's!! Ben heel benieuwd!
ML ook van die combi's om van te kwijlen :~

Oh jee, nu heb ik ML, kiki en pretty achter me aan :o :=
Het was helemaal niet de bedoeling om te melden dat er een nieuwe hengst is. Maar ik raakte nogal verhit in een discussie omdat ik met een tweejarige ga dekken dus om mezelf te verdedigen heb ik toch op bokt "moeten" gooien dat het mijn eigen hengst is... (In gedeeld eigendom)

Cynthia, haha Fi is zeker een blij ei :D
Dais lekker chago :') stiekem vind ze het best wel gezellig maar als "strenge mama" moet je dat nooit toegeven ;) haha

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 09:29

Zoeken is leuk als er veel interessant aanbod is :P straks heb ik geen dekhengst volgend jaar, haha! Probleem! Maar ja, ben best kieskeurig.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 10:09

Valt het dan zo tegen qua aanbod? Ik heb werkelijk geen idee hoor. Wil dit jaar eindelijk eens bij de nmprs-hengstenkeuring gaan kijken, maar ben er totaal niet in thuis. Zijn er ook hengstenkeuringen voor de amha, of werkt dat weer anders? Sorry, even nieuwsgierig :D
Verder is het wel herkenbaar hoor. Want bij de shetten heb je dan wel vrij veel aanbod, maar als we het over interessant hebben (voor onze fokkerij dan) kun je het op 2 handen tellen. Maar je gaat vast wat moois vinden; ben benieuwd! Ga je dan veel stallen langs om hengsten te bekijken?

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 10:36

Gaaf al die combinaties.
Al heb ik van mini geen barst verstand tis toch echt leuk te kijken hoe ze er uitzien.
En toch ook ga je vergelijken in bouw en beweging. Leuk...

Ik heb echt nauwelijks keuze hihi... Het hele hengstenbestand in Nederland zijn zegge en schrijve 4 goed gekeurde hengsten. :j
Dus is het essentieel de juiste combi uit te zoeken. Niet alleen bouwtechnisch maar zeer zeker ook bloedlijnen. Ik schrijf ook echt jaren uit wat combis aangaat.

Afbeelding
Mijn kleurendroom voor dit jaar _/-\o_ <3 <3 <3

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 10:51

Ik hoop zo voor je dat deze droom uitkomt voor je dit jaar!
Op z'n minst één van de twee aan de linkerkant van de foto :)