tjah we kunnen haar niet eerder brengen..morgen komen we er niet aan toe, vrijdag lukt ook niet, dus dan word het zaterdag...en ze toont ook nog niet hengstig.
ik weet nog niet of we haar voor de tijd nog laten scannen. dan zou dat misschien zaterdag worden voor we haar wegbrengen.
Joyceee86
Geplaatst: 13-06-12 17:13
pretty schreef:
eentje van jezelf is extra speciaal en extra leuk natuurlijk! Geniet er in elk geval maar dubbel van,heb je ook wel verdiend met die pech..
Idd, hopelijk met dragend worden (en eventueel volgend jaar een veulen) Minder pech
Waarschijnlijk morgen naar de kliniek om een paar in te enten en empty nemen we denk ik mee om te scannen. Die is dan zon 16 dagen.. Dus hopelijj kunnen ze dan iets zien. Anders moet ik weer een weekend wachten
barcardi had een mooi ei van 4,5 cm.. Nu word ze regelmatig gescand om zo dicht mogelijk bij de eisprong te zitten.. Ze hadden er al 2 meer via dv gedaan en beide drachtig, dus ik heb goede hoop
pretty
Geplaatst: 14-06-12 13:22
dat klinkt allemaal positief Joyce!! Dat wordt één dezer insemineren en dan mag je ook aftellen!!
Het zonnetje heeft Lisa eindelijk laten overstag gaan voor haar mooie vervang-adonis.
Gelukkig was het niet die die erachter stond die ze gedekt heeft,want die denkt intussen ook al dat hij hengst is
Mijn mooie Lisa,hopelijk volgend jaar een gezond broertje of zusje voor *Fury..
Empty word morgen tusse 6 en half 7 gescant dus ik ben zo benieuwd..
pretty
Geplaatst: 14-06-12 13:51
ja,dit is onze hengst die we als veulen al hebben,hij is nu 8.. Was normaal werkloos dit jaar,maar Lisa wilt geen jonge adonis...en enkel haar oude getrouwe partner blijkbaar,dus hij mocht nog eens
Joyce spannend!! En Pretty binnenkort nog een drachtige merrie! En jij hebt ze ook al in zo'n lekker stuk staan Ik heb net hier het draad open gedaan naar een stuk wat eigenlijk voor de shet is (strook begrazing) maar het groeide zo hard dat mijn beide dames even een stukje eraf moeten eten
Aparte aftekening op zijn neus pretty. Welke is adonis dan? Want dke ging volgend jaar naar de keuring toe toch?
pretty
Geplaatst: 14-06-12 14:05
ja Saffier,het gras groeit weelderig in zo een weer hé? Als het te erg blijft,moeten er maar een paar schapen bijkomen.
Adonis is maar een bijnaam voor knapperd We hebben eigenlijk dit hengstje op oog voor de toekomst,die nu idd 2 jaar is,en misschien keuringsmateriaal wordt: Dotje (v.Birchwood Sandstorm) Victor heeft ook afstamming trouwens,een zoon van Gloriant van de Belschuur.
Cascade is al zo groot geworden!! Herinner me haar nog wel als ukkie! Casa zelf ziet er ook super uit! En voor zover ik iets van de shet kan zien is ie ook een echte leukerd!! Maar wat een gras hebben jullie ook staan!! Maaien zal geen slecht doen!
Jes
Geplaatst: 14-06-12 15:25
Cascade is een echte reus geworden, denk dat ze even groot is als Casa op het moment (1.68m dus). Nou heeft ze wel tot elf en een halve maand bij Casa gedroken, toen hebben we haar pas gespeend. Ze kwam toen bij nog twee jaarlingen en een twee jarige te staan, en ze was net zo groot als de twee jarige. De shet is al een oudje, vlak voor Cascade haar geboorte gekregen, Cascade is echt gek op m, en hij is zo vreslijk lief dol op kinderen! Ik hoop dus dat hij er nog steeds is tegen de tijd dat wij kinderen hebben en ze een beetje met hem kunnen knuffelen en poetsen.
pretty
Geplaatst: 14-06-12 15:34
een goeie shet is zalig voor kinderen! Mijn zoon beleeft er ook veel plezier aan! (al ziet hij nog liever schapen.. ) Cascade heeft zeker een voorsprong gehad,met zo lang bij mama te mogen drinken! 1m68 al en 2 jaar,wat een reuzin!!
Ff afwezig geweest!! Sorry!! Druk met klussen en heb sinds een week een pup... erg druk!! Wel steeds bijgelezen!!
Iedereen met drachtige merries gefeliciteerd!!
Iedereen die nog wacht op scans of drachtige merries... succes!!
Hele mooie foto's voorbij zien komen!!! De shet hengstjes zijn echt suuuper coowl!!
Izzie staat sinds vorige week bij de hengst!! Ze is al gedekt, maar ga strax nog ff bellen voor verdere info! Dus hopenlijk volgend jaar weer 2veulies!!
Wij hebben trouwens ook een shetruintje! Mijn nichtje van 4 1/2 kan echt alles met hem. Het is ook zo'n schat!!
pretty
Geplaatst: 15-06-12 10:27
Lang leve de shetties! Mijn zoontje is 4 jaar,lijkt me wel leuk om later iets van een Welsh aan te schaffen voor hem,maar dan moet ie eerst wat meer interesse tonen,hij verzorgt ze super graag,maar er op zitten Fijn dat er 2 veulens in de maak zijn nu BL!
Pretty mooie boy die adonis.. Is het een volle nsps shet? En bij welk stamboek ga je hem dan laten keuren?
BL ben benieuwd dan altijd leuk die welshjes
Wij hebben hier 1 volle shetlander, maar die is echt heel erg luxe voor een shet.. En de rest is allemaal minipaard
pretty
Geplaatst: 15-06-12 15:26
hier geen minipaarden,we hebben er ooit één gehad,maar we zijn toch verknocht aan de minishetlander;daar ligt ons hartje. Hij is vol nsps ,voor de rest zijn we het nog aan het uitpluizen hoe of wat.