de kogel is door de kerk ,Tessa gaat terug naar Silketje en ook Cartouche als ze bevallen is....harde beslissing ,maar als ik mijn hobby/werk op een fatsoenlijke manier wil verder doen ,moet ik minderen.....maar bij Silketje zijn ze in goede handen ,dus dat stelt me dan weer gerust
morgen worden de kraamboxen voledig uitgemest ,houtskrullen erin en de nieuwe camera's opgehangen....het begint te kriebelen ,vanaf Maandag trek ik me terug in mijn "waakkamer"
ben blij dat ik zo een mooi vooruitzicht heb , heb indertijd ook een beslissing genomen en zeker de verkeerde maar ze hebben intussen goed 'gelogeerd' bij amandake, waar kunnen ze beter staan?
Jes
Geplaatst: 20-02-09 23:43
@ Silketje; Net even je profiel bekeken, mooie paarden heb je!! Ben vooral weg van je friezen!! @ Amandake: Je weet in elk geval dat ze goed terecht komen.....
Hier heb ik vanmiddag ook de beslissing genomen om Casa dit jaar weer te dekken. Ben nog niet helemaal over de hengst uit, misschien wel weer Royal Higness....
Amandake, je weet iig dat ze een goed plekje krijgen... En vanaf maandag al aan het waken, spannend
Dynamic is nog steeds hetzelfde, dat schiet niet op Ze zit nu op dag 305, vorig jaar beviel ze op dag 305. Halloooo Dynamic!!! Je vergeet iets!
Macy zit nu op 292 dagen en ook zij doet het nog rustig aan met haar uier. Ze heeft wel eens op 304 dagen al staan kegelen maar nu is er niet meer dan heeeeel ietsjes zucht te zien. Daar ben ik wel blij mee. Bij Macy ben ik niet zo snel ongeduldig, heb al vaak genoeg gehad dat ik blij was met iedere dag dat het veulen bleef zitten... Buik wordt wel steeds groter nu Ijzers zijn er vorige week ook onderuit gegaan.
vanavond gaat de singel erom en de camera aan. Verwacht over ongeveer een weekje wat actie.
_Marlijn
Geplaatst: 21-02-09 11:34
Jee wat een uier Sue! Niet te geloven, ze is maar 1 dagje verder als mijn merrie. Edit: Precies even ver als mijn merrie.
Sue_
Geplaatst: 21-02-09 11:37
ja ze is mooi optijd dit keer. Ik verwacht een merrietje dit keer. Zal dr buik ook nog wel even op de foto zetten straks.
Nicole288
Geplaatst: 21-02-09 11:52
sue: heb jij 11 mnd gerekend of 340 dagen? ze schiet wel op zeg!
marije: Macy is bescheiden geworden van die mini's, zo snel als die kan ik het toch niet, dus laat ik me dan maar gewoon gedragen (of ze denkt dan val ik uiteindelijk juist weer meer op )
syl is nou 292 dagen drachtig. ik merk echt verschil in haar gedrag. ze slaap enorm veel, bijna de hele dag, en dan ook echt liggend. (schrik me elke keer een hoedje als ze zo gestrekt licht, echt met haar hoofd op de grond) ben ik even blij dat ik niet voor een birth alarm ben gegaan. had zo snel nog geen verandering verwacht. ze is echt precies het zelfde als voor de bevalling vorige keer, zo rustig, zo sloom. alleen haar uier doet nog niet mee. wel wat zucht, maar is bij syl vrij lastig te beoordelen. kling lijkt ook wat losser, maar niet dat ik me er zorgen over maak. we houden haar goed in de gaten. ze moet toch echt nog 42 dagen tot 335, dat zal ook wel gaan lukken, maar worden wel rustige dagen dan voor haar, als ze zoveel slaapt.
Dyonne
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 21-02-09 12:54
Joto schreef:
Ja dat snap ik.. Maar het ging volgens mij om de paspoorten van voor 2004? als ik me niet vergis.. En dit dier heeft al zijn hele leven het paspoort vandaar..
Dit is wel afhankelijk van stamboeken. Want mijn Welsh Cob is in 2003 geboren en heeft toen ook paspoort gehad, en die heeft het velletje er wel in zitten. Mijn Haflinger niet, die moet ik dus aanvragen bij de KNHS denk?? Die heeft een NHS paspoort.
Geen nieuws maar wel ff een vraagje, ik kan/kon het niet helemaal volgen over de paspoorten wat is daar nou mee ? iemand die ff kort en duidelijk kan uitleggen? (Mag wel via PB)
Grtjsss Tineke
Sue_
Geplaatst: 21-02-09 13:17
Nicole288 schreef:
sue: heb jij 11 mnd gerekend of 340 dagen? ze schiet wel op zeg!
Ze is 13/4 en 15/4 geinsemineerd. en zit vandaag zo rond de 312 dgn. Verwachte datum zou ongeveer 15 maart zijn. (340 dgn) Maar ik verwacht 't wat eerder.
weet iemand hier of een maiden merrie meestal eerder of later een veulen krijgt of maakt dit helemaal niet uit? die van mij zit vandaag op 292 dagen en heeft sinds een ruime week iets meer uier, om de een of andere reden heb ik het gevoel dat het veulen eerder komt. iemand dus meer ervaring met de draagtijd van een maiden merrie??
Van een maiden is niets te zeggen, mijn maidenmerrie van vorig jaar beviel op dag 326, vrij vlot dus omdat er gezegd wordt dat maidens meestal langer dragen, zeggen ze ook van hengstveulens en die van mij was ook nog eens hengst dus mijn merrie gaat niet volgens de regels of de regels kloppen niet...
SunnyRainbow
Geplaatst: 21-02-09 13:50
hoi allemaal,
Alle bevallen merrie-eigenaren, van harte gefeliciteerd met de mooie nieuwe aanwinsten!! Merrie's met veulenpech, heel veel sterkte... elk jaar is er weer een percentage ongeluk..
Ik breek weer even in met een vraag over webcams.
Degenen die cameratoezicht houden op hun merrie via internet, hoe pak je dat aan, wat heb je nodig etc? Wat zijn ongeveer de kosten en wat is daar goed materiaal voor?
Ben gisteren aan mn kaak geopereerd.. Zo zielig ben ik nu..
Ik heb het gezicht van een hamster nu.. Pff..
Net wel even de camera opgehangen op stal, helaas hebben we net geen bereik meer vanaf Pip dr stal, maar wel in Diesel zn stal, dus moeten we ze omwisselen.. Ech vaag, de stallen zijn direkt naast elkaar.. Maar jah, morgen proberen uit te mesten, en dan maar vast in elkaars stal, kunnen ze vast wennen.
Pip is vandaag 260 dagen onderweg, dus nog ongeveer 40 dagen tot het mag komen..