Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nereids schreef:Ik kom even onder mijn meelees steen vandaan.
Welke leeftijd houden jullie aan voor een hengst veulen wanneer hij niet meer bij de merries mag staan tot hij gecastreerd wordt?
Kendra schreef:Tips gevraagd! Ik was zelf geblesseerd de afgelopen tijd en we hebben onze Udo, nu 2 maanden, niet echt goed opgevoed. Die loopt nog steeds los bij de merrie en moet nu dus nog wennen aan een halster (wat we altijd direct de eerste dagen doen). Heeft iemand tips? Hij is groot en sterk. Best wel mak en benaderbaar, maar dat is nog wel wat anders dan braaf meelopen aan een touwtje…[ [url=m/ajkSEC.jpg]Afbeelding[/url] ]
mirjamalvaro schreef:Hier blijven de hengstveulen de winter nog bij de moeder. Dus ze zullen zo'n 11 maanden zijn eer ze gescheiden worden. Tenzij verkocht dan mogen ze met 9 maanden vertrekken.
kiko schreef:mirjamalvaro schreef:Hier blijven de hengstveulen de winter nog bij de moeder. Dus ze zullen zo'n 11 maanden zijn eer ze gescheiden worden. Tenzij verkocht dan mogen ze met 9 maanden vertrekken.
Drinken ze dan ook nog bij moeders? Of haal je ze ook tijdelijk uit elkaar?
Thioro ik ben ook wel benieuwd hoe andere dat doen met de hoefsmid. Ik kan wel een paar tellen zijn voetje vasthouden maar dan is het toch wel klaar.
kiko schreef:mirjamalvaro schreef:
Als de moeder het toelaat drinken ze nog. Ik doe ze rond de 8 maanden wel 's-nachts in aparte stal zodat moeders rustig kunnen slapen. Meestal hebben de merries de veulens dan ook al een stuk afgespeend. Tegen de tijd dat ze echt niet meer in kudde kunnen laten de merries zelf al drinken niet meer toe. Zeker niet als ze drachtig zijn.
SparkYY_8 schreef:Wij hadden 3 jaar geleden een flink kreupel veulen door een hoefzweer, heb je daar eventueel al aan gedacht?
Happy_Hippie schreef:Wat vervelend Anso, hopelijk helpt de rust!
Vandaag is Zyva voor het eerst mee buiten het erf gegaan super spannend maar zo braaf!!
Vrachtwagens, fietsers, auto’s alles kwam natuurlijk voorbij zal je net zien…
[ [url=m/Extejg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze is echt al groot, ik ben 1.73![]()
[ [url=m/iCgZrt.jpg]Afbeelding[/url] ]