[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 09:17

Ual fijn dat alles nu dan toch de goede kant opgaat! Wat een schatje zeg zo met dat witte stipje op haar hoofd <3

Cynthia, dat is zeker een dubbele bodem haha. Ben benieuwd hoelang ze het binnen zal houden!

De lijst is zeker lang inmiddels zeg! Nog 2 dagen dan zitten we op de 300, en dan op naar de veilige 320 :)

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 10:56

Tinnie gefeliciteerd en wat een super mooi meisje!

Jeetje AM... Ik duim hard voor je!

Ual fijn dat het de.goede kant op gaat!

Cynt wat een plaat zeg..

Morgen mag Lana ook op de lijst en hebben we veilig in iedergeval gehaald! :D

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 10:59

Chadje dat vlot al lekker

Ual wat fijn, ik duim voor je!

Hier de dames maar even binnen, anders moeten ze zwemvliezen aan in de wei :( wat een water >;)

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:18

Wat een lange inderdaad! Kan me voorstellen dat sommigen ongedurig worden....
Het weer is prut! Zo nat! Ik heb buiten geen droge plekjes voor veulen. Dus ze staan vaker/ meer binnen dan mij lief is helaas. Afbeelding

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:18

Daar gaat me eigen planning weer!
Wou ik het binnen staan rustig opbouwen maar nu vind ik het uier ineens wel flink veranderen.

Gister
Afbeelding
Vandaag
Afbeelding
Afbeelding
Of zie ik ze nu echt vliegen.....

Ik heb een beetje het gevoel dat ik het op het moment gewoon niet goed kan doen. Met de hoefzweer die er goed uit moet wil ik haar niet binnen hebben staan, en met dit uier en nu 325 wil ik haar niet buiten hebben staan nachts.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:21

Je kan toch gwn haar snachts binnen zetten? Dat doe ik ook en ze hebben ook wel eens een zweer gehad.. die ook weer weg is. Overdag zijn er veel uren die ze wel buiten kunnen lopen..

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:46

Hallo allemaal :wave:

Na lange afwezigheid op Bokt gluurde ik van de week weer eens op het forum. Ik vond het toch altijd erg gezellig, dus ik ben er weer!

Ik ben lange tijd werkzaam geweest in de paarden, als groom, ruiter en instructrice. Het fokken van dressuurpaarden begon in 2018 met 'een keer een veulentje fokken' en is gegroeid tot een grote passie. Momenteel zijn we op zoek naar een boerderij/agrarisch bedrijf waar ik samen met mijn vriend een onderneming willen starten en ons onder andere professioneel met de fokkerij willen bezighouden. Huizen kopen in deze tijd is niet makkelijk, maar hopelijk vinden we dit jaar een plek waar we deze droom kunnen waarmaken!

Momenteel heb ik 2 merries drachtig, beide KWPN'ers. Eefje (Efeera ster sport prok v. Zjengis Khan x Montecristo x Nurprimus) zit inmiddels op 333 dagen en is vandaag 11 maanden drachtig *\o/* . Ze doet het goed, mooi vol uier, maar harst nog niet. Volgens mij heeft ze geen haast, ze was vorig jaar ook overtijd. Dan heb ik ook nog Deja (Diwanda ster ibop prok v. Florencio I x Flemmingh x Ferro). Zij is 319 dagen onderweg. Beide merries zijn drachtig van Desperado.

Mag ik hier ook meekletsen?

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:27

Eindelijk alles bijgelezen!

Gefeliciteerd allemaal de geboren veulentjes!

Voor ual was het nog even spannend, maar wat onwijs fijn dat het nu allemaal goed gaat.

Verder bleef dat enorme uier van Fi me ook duidelijk bij :')

En natuurlijk de situatie bij AMH, ik hoop dat ze het nog een tijdje laat zitten! Wat een stress, sterkte ermee.

Wat een droppie sunny!

Welkom Kathleen! Gezellig!

Hier zit onze merrie op 332 dagen, nog niet heel veel uier maar aangezien ze maiden is houden we haar goed in de gaten. ‘s nachts het birth alarm om, helaas slaapt ze erg veel en erg plat dus ben vannacht weer 9x wakker gebeld :+

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:33

Wat een rotweer inderdaad! Hier de dames eventjes buiten gehad, maar vonden er niks aan dus weer lekker binnen nu.

Sunnyhorse, aardig buffeltje al! Knap getekend :)

DDara, ik zou gewoon lekker snachts binnen zetten. Mijn vorige paard heeft ook een keer een flinke zweer gehad maar die heeft snachts gewoon op stal gestaan en is er ook niet slechter van geworden.

Welkom Kathleen, mooie combi's! Hopelijk vinden jullie en mooie stek om aan de gang te gaan. Lijkt me heel gaaf!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:39

Ik heb de geboorte melder klaar voor gebruik *\o/*
Maandag komt de da open zetten. Wauw. Het komt dicht bij

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:51

Welkom Kathleen.

Ual. Wat fijn dat het goed gaat. Ze is prachtig <3

Hoe blij kan je zijn met geen harsjes *\o/*
Afbeelding

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:24

Wat fijn AM dat is alvast een goed begin en nu duimen dat het nog even zeker een maandje zo blijft, maar lijkt me veel belovend dat de harsjes weg zijn!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:32

essie_blue: Herkenbaar. Deja slaapt ook plat, tot ongenoegen van m'n vriend, die net als ik wakker wordt maar wel gewoon om 6 uur op moet voor z'n werk :D

immii_clarr: Dankje :) Ik hoop het ook dat we snel wat vinden. We hebben al wat spullen bekeken. Bij één boerderij zaten we ver in onderhandeling, maar dat is afgeketst omdat de verkopers de andere partij kende en het hun gunde |o . Nu vergelijk ik alles met die boerderij, en dan is het helemaal lastig zoeken. Wil wel echt graag aan de slag, met thuis zitten ben ik helemaal klaar.

Cioccolato: spannend!

AM_Horses: Ik heb een beetje meegelezen over jouw verhaal. Wat zenuwslopend zeg. Fijn dat er nu geen hars op zit. Op hoeveel dagen zit ze nu?

Wat een grafweer... Ik wil lente!

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:40

Ik ga me merrie vanaf vanavond lekker binnen zetten vind het een fijnere gedachte. Hopelijk is me merrie het er ook mee eens maar dat gaan we vanavond zien!
Ze komt wel in haar 1tje binnen want nu heeft ze een hele grote stal als de 2de binnenkomt moet ik de stal al splitsen en de 3de moet in een echt klein stalletje 3x3.
De stal heeft een luik naar buiten direct naast de waterbak van de andere paarden en als ze in de paddock/land staan kan ze ze ook gewoon zien en horen. En gelukkig is ze wel gewend om af en toe niet bij de andere te staan want tijdens het eten moet ik haar ook altijd apart zetten omdat de ander paarden anders haar voer komen stelen. En dan zijn de andere ook af en toe al weer het land in voor ik haar los laat.

Ook vroeg ik me af of die stopjes in het uier iets zeggen, want de merrie die het laatste is uitgerekend heeft wel de stopjes en de 2 die als eerste zijn hebben ze niet?

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:45

Sunnyhorse en Tinnie gefeliciteerd met jullie veulens *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* , wat zijn ze allebei gigantisch knap <3 <3 <3

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:55

staan jullie veulens met deze buien gewoon buit3n?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:02

Hier staan ze nu met de stal open. Heb kunnen volgen en zien dat ze met een buitje naar binnen gaan.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:03

Ik heb geen enkel paard buiten staan nu. En dat was maar goed ook...Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:07

Ik heb alleen mn jonge paarden buiten staan.. mn drachtige merrie stond gister bij t draad in de paddock toen ik haar erin zette en t hele half uur daar na ook _O-
Vandaag dus lekker op stal

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:09

@cioccolato, wanneer laat jij de merrie openzetten.
Is dit op een bepaald aantal dagen of vanzodra je iets ziet ?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:10

Claudia oh nee een boom?

Als ik nu een veulen zou hebben zou ik ze misschien een uurtje buiten laten. Goed het weer bekijken dat ze een uurtje droog buiten kunnen. Ze staat nu ook gewoon buiten. Aangezien ik geen kuil ga geven in de paddock vandaag (waait weg,dikke bende word dat) gaan ze wel eerder naar binnen

Amhorses *\o/* super! Zo volhouden

Dddara verstandig om ze nu snachts binnen te halen :)

Welkom kathleenvw!

Cioccolato komt dichterbij nu *\o/*

Sunny wat een schatje <3 en zo mooi getekend!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:12

Uh ze zit maandag op 315 dagen. Eerdere veulens kwamen tussen de 320 en 325 dagen en ik heb net haar uier geplaatst. Dus ja het is wel met reden redelijk vlot :j

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:20

Ik zou een veulen nu hooguit een paar keer per dag kort buiten doen, zodat ze niet in de nattigheid gaan liggen.

Ah top AM! Hopelijk blijft het zo!

Welkom kathleenvw!

Dddara, ik zou haar ook zeker binnen halen nu.

Aleeyah gaat ook de 335 weer niet vol maken denk ik. Van mij mag ze best nog even langer wachten met dit weer :')

Afbeelding
Afbeelding

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:21

Cioccolato: dat schiet op. :j Mijn merrie moet ook opengezet worden, ik vind dat wel spannend..
Muronia: oei, flinke wind. -O-
AM_Horses: ik hoop dat ze het veulen nog even een tijd binnenhoudt! Beide dames zijn lekker rond inderdaad. :D
Essie_blue: wat een plaaggeest. :')
Kathleen_vW: welkom en wat leuk dat je beide merries drachtig hebt van Desperado! Mijn merrie is ook drachtig van Desperado. :D
DDDara: zo, die heeft haast!
Sunnyhorse: wat een schatje. <3
Dustinlover: morgen een mijlpaal dus!
Immii_clarr: aftellen! *\o/*
Ual_95: wat fijn dat het nu beter gaat. Die foto's zijn echt om te smelten! <3
Tinniie: gefeliciteerd en wat is papa bijzonder getekend!
Chadje: spannend!
Cynthia82: dubbele bodem. _O- _O- Ze maakt wel haast, zeg!
AnsoDM: sh*t, balen.. #)

Dit was Genny op 270 dagen:
Afbeelding
Vandaag zitten we op 275 dagen. :D

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:26

Wat leuk lijstje word steeds langer spannend voor jullie allemaal.. ! *\o/*

Leuk nieuwe meelezers welkom !

@ual wat fijn zeg je ziet het ook gewoon aan se aan de foto’s!

Vroeg hier iemand waarom mn veulen nog niet buiten geweest was heeft inderdaad best wel een zware start gehad de merrie sloeg hem echt gewoon weg de eerste paar uur van zijn leven zo zielig nu gaat dat helemaal goed!
Daarbij woon ik aan zee dus je kan je wel bedenken hoe hier de wind is en de buien alles is zeik nat en de wind is hier niet normaal hoop dat morgen wat afneemt kan die eindelijk even naar buiten!!

Nu had Quick ineens een wondje boven aan ze binnenkant achterbeen boven sprong.
Waarschijnlijk zich zelf aangetikt of iets
Ik gelijk weer in paniek en da gebeld moest even schoonmaken met betadine en dan dik hongingzalf er op doen. Moet zeggen na 1 dag merk je al verschil heelt heel snel we houden hem goed in de gaten!

Spannend allemaal duim met jullie mee voor gezond veulen en dat de rest ook maar goed mag gaan!

Ps waar we achter zijn gekomen onze camera heeft alles opgemomen zelfs de bevalling echt super leuk <3