[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

suffie

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 20:23

Op hoeveel dagen zit ze nu na het veulenen?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 20:29

Twee weken

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 21:56

Dan zou het heel goed de veulenhengstigheid kunnen zijn. Mijn merrie kwam ook op 14 dagen en is daarvan nu drachtig. Niet iedereen houdt zich aan het boekje hè...

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 21:58

Gelukkig voorzichtig positief nieuws dus Fotsy. Inderdaad op zich een goed idee voor melody maar vindt Elsa dat ook? Ze mag nu natuurlijk geen gekke sprongen maken

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 22:01

suffie schreef:
Dan zou het heel goed de veulenhengstigheid kunnen zijn. Mijn merrie kwam ook op 14 dagen en is daarvan nu drachtig. Niet iedereen houdt zich aan het boekje hè...

Klopt, ik kijk het dan even aan de wond ziet er mooi uit en is geen wond meer ook de da was van laatst postief de merrie doet voor de rest ook super.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 22:33

Noisy dat zei mijn man ook och ja voor te beginnen week op stal kan ook geen kwaad zeker, als het dat maar is. Ben al zeer blij dat er niks gebroken is. Medicatie zal ook wel snel moeten werken, is straf spul denk ik, mag ook niet aan paarden geschikt voor menselijke consumptie gegeven worden.

Ok genoeg geklaagd en ben weer paar jaar van mijn leven kwijt dus kom maar op met die laatste veulens. Seizoen begint echt een einde te nemen, de dagen korten zelfs al in theorie.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 22:39

Fotsy wat een pech ook voor elsa maar gelukkig goede prognose!

Zag nog een hafje met 3 weken over tijd. Ik heb 2 merrie veulens dit jaar op 360 en 360 dagen :P
Lief dat jullie allemaal aan mij denken! Bij het veulen van jolene heb ik 1 bult door kunnen prikken vandaag en daar knapte hij wel van op alleen hij was zo lekker aanhankelijk en nu best bang omdat ik steeds het pus er beetje uit knijp en weer schoon doe maken. Echt heel sneu. Harley heb ik vanmiddag jankend voor aan de telefoon gezeten bij mij dierenarts die ging zo slecht. En ik ben zo ontzettend bang dat het naar binnen slaat. Ze kunnen niks doen. Zelfs gevraagd of die niet op de tafel kan en dan open maken via operatie maar nee niks.... het is zo erg dat je machteloos bent.. zit gewoon weer bijna te janken als ik dit typ. Enigste wat moet gebeuren is dat het open klapt. Zijn bulten zitten in zijn keel dus het moet gewoon gaan barsten en dan naar buiten komen. Zelf ben ik ook gesloopt, ik was al niet echt fit de laatste tijd en toe aan vakantie maar nu helemaal. Iedere ochtend kan ik men bed niet uit komen...

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 22:48

Dustinlover schreef:
Fotsy wat een pech ook voor elsa maar gelukkig goede prognose!

Zag nog een hafje met 3 weken over tijd. Ik heb 2 merrie veulens dit jaar op 360 en 360 dagen :P
Lief dat jullie allemaal aan mij denken! Bij het veulen van jolene heb ik 1 bult door kunnen prikken vandaag en daar knapte hij wel van op alleen hij was zo lekker aanhankelijk en nu best bang omdat ik steeds het pus er beetje uit knijp en weer schoon doe maken. Echt heel sneu. Harley heb ik vanmiddag jankend voor aan de telefoon gezeten bij mij dierenarts die ging zo slecht. En ik ben zo ontzettend bang dat het naar binnen slaat. Ze kunnen niks doen. Zelfs gevraagd of die niet op de tafel kan en dan open maken via operatie maar nee niks.... het is zo erg dat je machteloos bent.. zit gewoon weer bijna te janken als ik dit typ. Enigste wat moet gebeuren is dat het open klapt. Zijn bulten zitten in zijn keel dus het moet gewoon gaan barsten en dan naar buiten komen. Zelf ben ik ook gesloopt, ik was al niet echt fit de laatste tijd en toe aan vakantie maar nu helemaal. Iedere ochtend kan ik men bed niet uit komen...

Heel veel sterkte schat :(:) hoop zo erg dat snel bij hem knapt dit is gewoon niks voor zo dier en snap je machteloosheid

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 22:50

Het ís ook enorm zwaar, die situatie waar jij nu middenin zit DL. Natuurlijk zit je er helemaal doorheen. We duimen allemaal dat Harley snel aan de beterende hand is. :(:)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 22:54

Is helemaal normaal dat je er door zit DL ik jan me inbeelden. Ik zit sinds gisteren op een rollercoaster van emoties en dan gaat het nog maar om 1 van de paardjes.
Bij jou is gans je veestapel onder bedreiging.
Sterkte meid, kop op

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 23:58

Fijn dat er goede vooruitzichten zijn voor Elsa!

Heel veel sterkte DL,paardjes ziek is heel naar en zeker zoveel en dat je niets kan doen!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 06:42

Fotsy, gelukkig kun je starten met een behandelplan. Boxrust niet ideaal met veulen, maar wat moet, dat moet! Sterkte :(:)

Rowan, kan me voorstellen dat het heel slopend is, volhouden hoor :(:)

Janine, kan hengstigheid zijn, kan ontsteking zijn, als je het niet vertrouwd DA bellen :j beter een keer te vaak, dan een keer te weinig...

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 07:42

Fotsy , Wat een opluchting dat er niets is gebroken!
We duimen voor een volledig herstel!

DIVA2, Gefeliciteerd met de biggetjes, wat zijn ze leuk!

Dustinlover, :(:)

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 09:03

Fotsy, Ergens toch positief dus, fijn! Niet handig dat ze op boxrust moet met wen veulen aan de voet maar als ze daarmee kan genezen..

DL :(:) Wat een machteloosheid zeg, kan me heel goed voorstellen dat je er doorheen zit. Het is ook niet niks allemaal!

Hier niks nieuws te melden eigenlijk, zoals ze er gisteren bij stond heeft ze nog wel even te gaan.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 10:00

Diva wat schattig die biggetjes,gefeliciteerd!

Fotsy stalrust is nu het minste,ook dat overleeft Melody wel. Het is niet leuk,maar het moet.

Rowan :(:) Ik denk dat ze in België wel gingen ingrijpen maar in Nederland hebben ze vaak nog een ander beleid. Ik weet helemaal hoe je je voelt en heb hier al dikwijls in angst gezeten om die droes. Echt een rotziekte die heel erg onderschat wordt soms. Ik hoop dat het snel beter gaat met Harley en de rest.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:15

Die biggetjes <3 Echt té schattig. Jammer dat ik geen plek heb want ik vind ze geweldig

DL, begrijpelijk hoor, dat je er doorheen zit. Het is ook verschikkelijk :(:)

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:48

Zielig uiertje vanochtend, d'r bips is wel aardig pudding aan het worden.
Is het normaal dat ze 's avonds na een dagje wei weer voller zijn, de uier, dan 's ochtends? (Ik dacht altijd andersom)

Afbeelding

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:41

shetlanders moeten altijd tegendraads doen,ik had dat bij mijn merries dus ook dit jaar haha.
Zooo zielig is dat uiertje niet meer hoor,kan snel veranderen!

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:48

Ze heeft al heel veel meer uier dan Gipsy voordat ze beviel.
Spannend hoor...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:50

Hinte heb je een foto van Gipsy haar uiertje voor ze beviel?
Ik ben daar altijd benieuwd naar,want mensen zouden het soms niet geloven als je het zegt maar hier is Ella ook met iets van niks bevallen en Clio en Lisa haar uier waren ook verre van vol of op spanning.

Alleen Vera en Nikita kregen hier een deftig uier en alleen Nikita heeft geharst en gekegeld!

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:03

Als je haar 's avonds ziet is dit echt niks :') Dan is haar uier vol staan de spenen uit elkaar en spuit er bij de kleinste aanraking een straaltje melk uit :Y)
Maar in de avond vol en 's ochtends leeg is ze dus geen uitzondering, gelukkig!

Heeft er iemand van jullie ervaring met een Shet veulen introduceren bij een paard?
Paard is normaal super lief en sociaal, behalve als ze hengstig is. Dan word het een dominante draak.
De eerste tijd staan ze uiteraard niet bij elkaar maar ik weet niet aan hoeveel tijd ik moet gaan denken om ze apart te houden..

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:15

Afbeelding
Echt een inimini uiertje :+

Bij onze sociale fjorden ruin hebben wij indertijd Trees zo bij gedaan ( stonden er wel bij natuurlijk)
2 rondjes draven en een tik verder was madam baas

Afbeelding

Afbeelding

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 21:35

Super schattig al die kleine biggetjes :o

Fotsy hoop dat ze snel opknapt fijn dat er niks is gebroken!

Pretty intressant om te horen dat die van jou en hinte met zo weinig uier zijn geboren!
Hier zie ik nog steedts geen vooruitgang.

Fjoeri had het vandaag weer heel erg warm heb haar lekker in de zandbak laten rollebollen het viel me vandaag wel op dat ze haar staart toen heel hoog draagde toen ze liep.
ze staat in een andere stal nu omdat het dak van de stal word vervangen wat helemaal niet ideaal is nu net voor het veulenen baal er enorm van maar wat moet dat moet. fjoeri heeft er zelf ook moeite mee wat ik ook snap.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:05

Komt wel goed Donna.

Serieus Hinte? Die shetlanders toch. :')
Leuke foto's!

Hier doe ik meestal de veulens na een week of 2-3 bij de kudde en ik heb nog een te groot uitgevallen shetlander van 165 cm
:+
Die kan ook draken maar de mama's weten dat ze uit haar buurt moeten blijven als ze het uithangt en dat leren ze de veulens ook.
Pretty is nu 25 maar ik ga het niet meer doen denk ik,een groot paard houden en bij de kudde. Ik vind het toch relaxer als ze er niet bij loopt. 1 keer heeft ze een veulen die haar signalen na 3x nog niet wou opvangen,de lucht ingeslingerd,ik vergeet dat beeld nooit meer. :o
Kikkie is inmiddels 7 en heeft er gelukkig niks aan over gehouden. :(:)

Afbeelding

Aisha en Pretty op de achtergrond.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 01:15

MaritB Gefeliciteerd.

Dustinlover hopelijk gaat het snel beter met je paarden.
Heb je binnenkort vakantie dat je bij kan gaan tanken?

Fotsy gelukkig lijkt het mee te vallen.
Mijn duimen draaien dat naar week boxrust ze haar been weer wat belast en ze snel opknapt.

Gefeliciteerd met de geboorte van de biggetjes wat schattig.

Hier is alles nog rustig.