[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:17

CL hoe is het met Jill??

Kleurtjes, oeff ik heb een lichte voorkeur gekregen voor grullo sinds ik een grullo bonte merrie heb... Maar eerlijk gezegd; ik vind elke kleur zijn charme hebben. Vos, zwart, bruin, palomino, perlino, bont of effen, alles heeft zo zijn eigen charme. Alhoewel ik moet toegeven dat ik niet zo veel heb met zilverappels in wintervacht-kleur (arme star :') ) geschoren zijn ze dan wel weer heel mooi...

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:30

Ik zou echt een keer een pikzwarte willen! Maar dat is dit veulen zeker niet :') moeder is schimmel, moeders vader schimmel, moeders moeder vos. Vaders kant is alles donkerbruin. Ben wel erg benieuwd! Hou verder niet van hele witten benen, en het liefst een kolletje :o

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:33

Afbeelding

Deze wil ik graag in de paard uitvoering :D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:44

Sorry dames....

Hele drukke en hectische dag achter de rug....

Nu thuis (logeer bij n hele goede vriendin) en ik ga zo even de honden uitlaten en dan duik ik mn bed in...

Jill was vanmorgen om 10.45u geland maar pas om 17.20u op stal gearriveerd. En denk je dat ze er ook maar iets om gaf? Nope! keek rond en dacht: check! Vrouwtje is er, dan is het goed... Dus naar haar stal gewandeld en ze liep er zo in en begon meteen lekker aan het hooi te knabbelen.

Peesbescherming en springschoenen aan en toen mocht ze even gek doen in de overdekte longeercirkel.... Wat ben ik blij dat ze er eindelijk is!!!!

Hier even 2 foto's van mij en mijn blije meisje:
Afbeelding

Afbeelding

Ik had heel gelukkig nog n oude deken (hele goede nog) van mijn vorige paard bij mn vriendin op zolder liggen en die past dus ze hoeft iig geen kou te lijden....

Ik ga nu echt maken dat ik de honden gewandeld heb en naar mn bed kan want mn kaarsje is finaal op!
Maar ze staat!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:50

Och wat fijn CL, wat zal jij slapen vannacht ;)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:50

Super fijn dat ze zo relaxt is!! En dat je haar nu lekker op haar plekje hebt staan. Gelukkig! Wat zul jij lekker slapen straks hihi :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:54

<3

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:00

:):) :):) Wat zul jij blij zijn met je paardje eindelijk thuis! Jill ziet er erg rustig uit, nu genieten van de laatste zwangerschapsweken saampjes. Voor nu heerlijk slapen, maar dat zal vast wel lukken :z

Hier ook weinig veranderen. Luna probeert al een uur het veulen in de voerbak te leggen (lees schuren tegen de voerbak) en Lara breekt zo ongeveer haar stal af. De dreunen zijn in de woonkamer te horen. Ze zijn niet gewend om zo vroeg op stal te gaan en Luna geeft er weinig om, maar Lara mist haar lekkere grasjes :Y) Ik ga ook de laatste ronde doen en naar bed. Vannacht nog een keer kijken en morgen nog 1 dagje werken en dan vakantie *\%/*

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:17

Zou prettig zijn als ze morgenavond bevalt, kun je lekker je hele vakantie van de baby genieten hihi ;)
Hoe is haar ph waarde nu?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:35

Jill begint ook een flink buikje te krijgen! Ze zal wel blij zijn geweest om haar benen te kunnen strekken, eindelijk na zo lang quarantaine?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:36

Wat fijn dat ze zo lekker relaxt is CL. Fijn dat alles goed gegaan is.
Nu lekker slapen, en genieten dat ze weer bij je is.

Hahaha die Luna, ik hoop dat ze wacht dat je vakantie hebt Suffie.

Oeh Vulina, die voorste is wel een mooitje <3

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:42

Ze was vrij rustig.... Heb dr los gehad maar meer dan n flinke draf zat er niet echt in ;)

Ik lig iig heerlijk in mn bedje en ga lekker dromen.... Weer n hele laat van mn schouders af iig en vanaf nu ga ik weer lekker mee kletsen hier!

Succes suffie! En slaap lekker ;)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:45

wat leuk CL *\o/*

spannend weer suffie, succes vannacht +:)+ ook woogy begint het spannend te worden

AZ hoe is het daar?

wat een gek kleurtje inderdaad :')

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 00:36

Leuk dat ze eindelijk thuis is, CL!

Die is leuk, Vulina! Ik vind ook altijd leuk om te zien hoe aftekeningen veranderen met ouder worden. (Of beter gezegd hoe het hoofd de aftekening ontgroeit :P ). Een zwartje als veulen met dat muisgrijs en donkere babyblauwe ogen. <3

Bellarose: Het was geen red bag. Het duurde te lang om het veulen in juiste positie te krijgen en eruit te krijgen (2 DA'en en 5 mensen om te helpen, het volledige verhaal ga ik besparen). En met dat placenta ondertussen was losgekomen en het dan nog te lang duurde vooraleer hij er volledig uit was. En ja van zodra de placenta los komt weet je dat er niet veel tijd meer is..

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 03:04

Voor wie nog wakker is........het lijkt erop dat Luna is begonnen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 06:05

En we zijn nu drie uur verder...........Cupido van de Leemhorst, een prachtig zwart hengstveulen, smalle bles en vier hoog witte benen.

Een star on heaven is born...............

Al snel na mijn laatste post zette de bevalling door. Na het bijvoelen kwam ik tot de conclusie dat het veulen niet goed lag. Hoofd teruggeslagen en benen er kruislings overheen. Snel mijn man uit bed gehaald en de DA gebeld. Dit waren werkelijk de 20 heftigste minuten die ik heb meegemaakt. Luna had natuurlijk persweeën en wilde kostte wat kost het veulen eruit hebben. Door haar in de benen te houden en met alle macht het veulen terug te drukken hebben we erger kunnen voorkomen. Toen de DA arriveerde gaf ze aan dat het om een heel gecompliceerde ligging ging. Ze heeft hulp ingeschakeld van een collega en samen hebben ze geprobeerd het veulen te draaien. Dat lukte niet en Luna gaf zich helemaal over en dreigde in shock te raken. Er is gekozen voor het leven van de merrie, de rest van de details zal ik jullie besparen. Hier op de boerderij zijn wij heel wat gewend met ruim 100 bevallingen per jaar, maar dit staat voor altijd op je netvlies :r
Luna is meteen gespoeld en vanmiddag komt de DA nog een keer spoelen. Gelukkig wilde Luna wel meteen eten en drinken en staat ze nu vrij alert in de stal. Ik had gehoopt dat het een heel vervelende nachtmerrie was geweest, maar helaas is het keiharde waarheid.

Op de achtergrond zal ik met jullie mee blijven lezen. Ik ga mijzelf nu bij elkaar rapen om de andere dieren te verzorgen en nog een dagje te werken. De vakantie zal ik hard nodig hebben...........

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 07:03

Ach nee suffie ;( wat een verhaal...
Je hebt er in ieder geval alles aan gedaan en je hebt je merrie kunnen redden, al klinken die woorden nu vast niet erg verzachtend... Sterkte Y;(

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 07:43

Suffie wat een rotnacht leef met je mee en hou je merrie goed in de gaten. Sterkte vandaag en de komende dagen

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 07:45

O nee.. Suffie! Wat verschrikkelijk! Heel erg veel sterkte met dit verlies Y;(

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 07:50

Oh nee suffie. Vreselijk. Gelukkig gaat het met luna goed, want uiteindelijk blijft dat het allerbelangrijkste. Sterkte

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 08:02

Suffie, wat een nachtmerrie! Heel veel sterkte.. arme Luna..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 08:02

Ik wil even reageren op Suffie.
Wat een verschrikkelijke ervaring heb jij meegemaakt. Arme jullie en arme merrie. :(:)
Ik kan me inbeelden hoe het gegaan is..vreselijk om te zien..heel veel sterkte. :(:)

Nou dit topic loopt niet lekker hoor op die manier,wat een rottig begin van het seizoen. -O-

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 08:11

Bah wat naar suffie...hopelijk komt luna er weer goed bovenop.

Sterkte voor jullie allemaal.

Idd een naar begin van het jaar wat veulens betreft

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 08:13

Suffie jeetje wat heftig, heel veel sterkte.
Hoid Luna maar goed in de gaten, een dikke knuffel voor jullie :(:)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 08:25

Suffie, wat een nachtmerrie, wat verschrikkelijk voor jullie en voor Luna.. Heel veel sterkte! :(:)

Wat een rotbegin van het veulen seizoen hier :( Ik hoop toch dat dit geen voorbode is voor de rest van het jaar..