jobamara schreef:RX best spannend hoor, heeft al geluk gehad dat hij zolang bij mams mocht blijven maar zo sneu heeft nog steeds niet gelegen.
Dit is ook waar ik zo vreselijk tegen op zie, het afspenen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Setteli schreef:Iemand de merrie op ijzers staan? Jazzy staat altijd voor op ijzers. Bij haar eerste dracht heb ik ze een paar weken voor de uitgerekende datum weg laten halen. Maar wat had ze een pijn. Ik heb haar toen zelfs in overleg met de DA op bute moeten zetten. Nadat veulen geboren was weer een keer laten bekappen, maar het was weer zo erg. Echt heel sneu. Afgelopen herfst wilde ik het nog eens proberen zonder ijzers, maar ze heeft een paar dagen alleen maar stil in de wei gestaan en het stukje van stal naar de wei was een crime. Toch weer op ijzers gezet en ze galoppeerde gelijk weer door de wei.
Hoefsmid heeft al aangeboden om, als veulen zich aandient, de ijzers weg te halen (zonder bekappen) en dan paar dagen na de geboorte er weer onder doen.
Ik ben zo bang dat ze op het veulen gaat staan en het dan niet goed voelt (dit deed ze vorig jaar nl bij de tweeling, daar ging ze voor mijn ogen op een beentje en het hoofdje staan) Ik kan je wel vertellen dat je maag zich dan omdraait (ook al voelde het veulentje dan niks, maar pfff dat was geen fijn gezicht).
Dus, is er iemand die paard op ijzers laat staan?
sultan15 schreef:Setteli wat vervelend dat ze zo gevoelig is zonder ijzersHier is Wish ook erg gevoelig zonder ijzers, maar niet zo erg zoals zij beschrijft. Ik heb ze er in september al onder vandaan laten halen, maar op het harde blijft het gevoelig. Op het gras/zand is het te doen voor haar. Zijn hoefschoenen voor Jazzy geen optie? Die zou je dan op stal af kunnen laten bijvoorbeeld. Of juist haar ijzers eronder laten en dan vlak voor de geboorte iets er om heen (hoefschoen?) zodat het veulen in ieder geval niet een ijzer op zich heeft? Ik weet het ook niet hoor, roep maar iets. sterkte ermee
![]()
lovelyn nog spannende vorderingen bij Ushi?