[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:04

pretty schreef:
Draaakje kijk,jij snapt me! :D

Joyce dus dit keer heb je geen alarm? Bacardi is wel een ervaren merrie natuurlijk,ze staat er nog super bij!

Nee ik sta met Barcardi sinds eind Januari niet meer bij de buurman van Nicole, dus helaas wordt op de ouderwetse manier..
Gelukkig hebben ze op mijn nieuwe stal ook 2 camera's en ze willen een 3e erbij die je ook via je telefoon kan bekijken.

lovesal

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:12

stalbluemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:17

Pretty, Ze reageert totaal niet op ons hengstje maar wel op ons ruintje. die staat ze tot vervelens toe uit te dagen.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:24

Owww jee, hoe lang van te voren gaat de uier veranderen.....?
Mexx had helemaal geen uier, 2 kleine erwten tepeltjes, en vanmorgen schrok ik mezelf helemaal wild, haar tepels "hangen", maar de theezakjes die eerst zouden moeten verschijnen zijn echt al dik en zacht, en lijken gevuld....!
Ik zie hier op bokt dat de uier pas rond de 9 maanden gaat veranderen!

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:26

Jaaa hier een baby vannacht. Helemaal vergeten hier update te geven, druk op het werk nu.
Sally is bevallen van bruin (?) merrieveulen. Toen me vader kwam, deed de kleine al pogingen om te staan.
Foto heb ik op me facebook staan, kan alleen via de computer van het werk niet op FB.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:29

Gefeliciteerd Roos!
Weer een merrie! :D

Hier de foto's van de uier van Mexx, haar linker uier is meer gezwollen, maar dat zie je moeilijk..

Afbeelding

Afbeelding

Is dit niet wat vroeg?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:31

Nee hoor, de ene heeft nu eenmaal eerder uier dan de andere. Geen paniek :D Mijn Flemmingh had ook al vroeg hetzelfde dan die van jou.

Gefeliciteerd Roos!!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:32

Vulina schreef:
Nee hoor, de ene heeft nu eenmaal eerder uier dan de andere. Geen paniek :D Mijn Flemmingh had ook al vroeg hetzelfde dan die van jou.

Gefeliciteerd Roos!!

Maandag is ze 222 dagen, ze is dus gewoon vroeg met uiers...
Las net ook dat het door het eiwitrijke voer kan komen, sinds een week staat ze op PAVO podo-lac.

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:37

gefeliciteerd rooslover!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:40

pretty schreef:
Wisanda heb jij ook een alarm errond?

En grappig,dat velen dezelfde spanning ervaren als ikzelf...ik slaap amper,en als ik slaap,dan droom ik over pony's.. :=
Maar ook hier vannacht niks hoor...ja,3 x vals alarm :')
Schuren doet Cha-Cha nu ook enorm,echt coupe pleeborstel!

Die tekst is hilarisch...en het komt er steeds maar weer op neer,dat ze hartstikke hun best kunnen doen om je in de maling te nemen!

Annastasia neen met dit zijaanzicht van de uier verwacht je geen veulen! Kijk,ben ik altijd blij dat mensen dit posten,die fotos zijn toch ontzettend leerrijk! :)

Cynthia toch aan de waak,zoals een echte controlfreak betaamd :):) Maar er zal heus wel iets gewest zijn als haar hartslag piekte!

Cemlys dat begint al mooi in te korten! Temperaturen waag ik me niet aan,ze zijn me nu al zat gezien in de stal en aan hun uier :=

Draaakje kijk,jij snapt me! :D

Joyce dus dit keer heb je geen alarm? Bacardi is wel een ervaren merrie natuurlijk,ze staat er nog super bij!

Noiva :(:) gelijk dat je haar laat opvoelen,die stress is moordend,succes,ik denk aan je!

gewoon vastbinden en thermometer in de kont haha. geen gezeur hier, wil wel een beetje een aanknopingspunt hebben als het enigzins mogelijk is. ze is echt barstensdik nu, zeker na de hoeveelheid hooi die ze weer opheeft :') , sloft ze ook echt vooruit.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:41

Gefeliciteerd Rooslover!!

Even een vraagje: Wat kan ik het beste doen om de staart van mijn merrie mooi te houden?
Ben als de dood dat het veulen er straks aan gaat vreten :o en wil mijn merrie graag met mooie staart houden....

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:42

Gefeliciteerd Rooslover!

Ik schrok vanmorgen ook een beetje bij Wessa, want zondag had ik nog foto's gemaakt van haar uier, toen was er nog niet zo veel, en dan nu ineens stuk meer

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:42

olijf schreef:
Gefeliciteerd Rooslover!!

Even een vraagje: Wat kan ik het beste doen om de staart van mijn merrie mooi te houden?
Ben als de dood dat het veulen er straks aan gaat vreten :o en wil mijn merrie graag met mooie staart houden....

Ik smeerde hem altijd in met anti-bijt spray.
Mijn merrie is ook ooit eens toegetakeld door een jong dier, en dat was echt niet grappig..

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:44

Cribox olijf!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:54

@stalbluemoon, jammer dat ze niet meer drachtig is, maar wel misschien beter voor zo`n jonge merrie.

@Muzefee, idd een flinke buik :j

@DL, Gefeliciteerd!!

@Mexxuna, al een flinke uier idd, kan je helaas geen advies verder geven, ik had/heb merries die niet erg vlot zijn/waren met uieren :+

@Roos, gefeliciteerd met je merrieveulen!! *\o/* *\o/* ben benieuwd naar de foto`s.

olijf schreef:

Ohhh daar ben ik ook zo bang voor, ik begin gelijk met smeren.

Het regent hier! *\o/* goed voor de grasjes :j

_Patrick_

Geveuliciteerd!!!

Hier ook een staartbijter en manen bijter, heb antibijt van divoza maar daar is hij niet van onder de indruk of ik doe er te weinig in dat kan ook

pretty

gefeliciteerd Rooslover!! Ze gooien hier met de merries geloof ik! Gooi maar 1 naar mij.. :')

Mexxuna dat is duidelijk een uiertje wat in werking getreden is ja :j maar dat kan volgens mij best komen omdat je nu merriebrok voert hoor! En kan zomaar nog een heel eind zo blijven,dus geen stress nog!

SBM ga je ze niet laten scannen? Ze zou dan toch een keer moeten reageren op de hengst.
Nikita hier is hoogdrachtig en staat dus echt nog te plassen naar ons hengstje,wit vocht duwt ze eruit...En die is zeker weten HOOGdrachtig...nu is zij natuurlijk wel dik en heeft al goed uier ook.

Ja DL het wordt al spannend hier! Ik kan niet goed meer wachten :o :D

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:04

pretty schreef:
Mexxuna dat is duidelijk een uiertje wat in werking getreden is ja :j maar dat kan volgens mij best komen omdat je nu merriebrok voert hoor! En kan zomaar nog een heel eind zo blijven,dus geen stress nog!

Voor een maiden niet erg?

Verder vind ik dat ze kilo's kwijt is, maar dat komt vast door de verhuizing en de stress van afgelopen week, ik heb nu pas het idee dat ze écht op haar plek staat. :)
Ze kent heel het ritme al, want als ze iets te laat uit haar box gehaald wordt, staat ze zo te bonken dat ze d'r buiten laten! haha.. en dat was dan echt een typisch binnen paard!

Buikfoto van vandaag:
Afbeelding

En van het weekend met Marlies v. Baalen:
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:12

waw ze ziet er super uit zeg!!! +:)+ Niks aan te zien dat ze drachtig is nu! Waarschijnlijk hield ze dan ook wat vocht op en nu niet meer.
Ik zou me nog geen zorgen maken,maar uiteraard hou je het in de gaten allemaal.
maar het is wel erg toevallig dat ze nu wat uiervorming krijgt en je pas een week merriebrok voert,dus ik denk dat het daardoor komt.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:21

Kan inderdaad goed van de brok komen. Kan ook wel weer weg gaan trekken..

Aay, staart/manenbijters. :( Dat is niet leuk! Vaak zie je, dat ze dat altijd blijven doen.. En dan is het dus erg lastig ze later met anderen buiten te hebben.. Ik heb het zelf nog nooit mee gemaakt met eigen veulens gelukkig. Vriendin van me haar paard deed het ook. Alle andere paarden waren kaal, behalve haar eigen :') Die staat dus nu altijd alleen op een kampje..

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:23

Dank jullie wel voor de geruststelling...

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:50

Vulina schreef:
Kan inderdaad goed van de brok komen. Kan ook wel weer weg gaan trekken..

Aay, staart/manenbijters. :( Dat is niet leuk! Vaak zie je, dat ze dat altijd blijven doen.. En dan is het dus erg lastig ze later met anderen buiten te hebben.. Ik heb het zelf nog nooit mee gemaakt met eigen veulens gelukkig. Vriendin van me haar paard deed het ook. Alle andere paarden waren kaal, behalve haar eigen :') Die staat dus nu altijd alleen op een kampje..

Wat sneu -O- Dan zou ik eerder m'n stalgenoten allemaal een flinke fles anti-bijt kado doen ... (geen idee of ze dat geprobeerd heeft hoor, gewoon m'n eerste gedachte ;) ).

Stalbluemoon: waarschijnlijk maar beter ook, dat je jonge merrie niet drachtig is. Jammer natuurlijk dat er een veulen minder komt.

Gefeliciteerd Rooslover! Er is wel een golf aan merrietjes nu!

Lovesal: mooie foto's!

Hier twee lege theezakjes :') maar goed, we zitten ook pas op 293 dagen. Zelfs ik heb meer tiet dan dat :))

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:51

Jaaa!! Weer een veulen!! GEfeliciteerd!!!

Wij smeerden ook van die antibijtzooi in de maneb en staart... Werkte echt!!

Jaaaaaaa!!! Izzie is vandaag 300 dagen drachtig!!! *\o/* *\o/* eind komt.in.zicht!!!

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:57

Gefeliciteerd Balou_lover! Nog even!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:02

Mooie mijlpaal BL!! *\o/*

Traiectum doet aan tiet-vergelijking.. :')