Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pikeur schreef:Even een update voor de meelezers in hetzelfde schuitje, ik heb ze gisterenavond apart gezet, ze gingen gelijk rustig aan het hooi alsof er niks aan de hand was. Rond 10 uur nog even bij elkaar om te laten drinken en net om 7 uur weer samen naar buiten. Ging echt super goed en eindelijk weer een rustige af en toe ontspannen briesende merrie op stal in plaats van een piranha. Zo lang mogelijk uitgesteld want vond het eigenlijk nog te vroeg met 3.5 maand maar ben blij dat we het hebben gedaan.
tamaramt schreef:Fijn update!Ik zit momenteel een beetje met hetzelfde probleem mbt de merrie
heb eerder al wat gedoe gehad mbt de merrie op stal zuur naar het veulen met hooi. Maar de laatste 1,5/2 mnd heb ik het eigenlijk niet meer gezien .maar deze week is ze blijkbaar weer regelmatig gemeen naar het veulen .gruwelijk hengstig ook nog..en gisteren stond mijn veulen ineens kei kreupel
Liep sochtends niet helemaal lekker maar wel vrolijk,at goed, geen verhoging en speels maar savonds met binnenzetten toch echt op 3 benen.
Dus de dierenarts is gisteravond geweest. Ik dacht zelf hoefzweer maar ze konden niks vinden . Na onderzoek dachten ze kneuzing door trap merrie of zich gestoten? Nu ontstekingremmers en 2 dagen stalrust in de hoop dat het weg is..als het dan goed is(wat ik echt heel erg hoop) dan ga ik ook de avonden apart zetten.
Want hier word ik zelf behoorlijk gestresst van.
Red is ruim 4 maanden (23/04) en gaat 2 okt naar de opfokplek.
mirjamalvaro schreef:Wat een gedoe allemaal zeg.
Is de zweer bij veulenhoefjes ook gewoon uit gesneden?
SparkYY_8 schreef:mirjamalvaro schreef:Wat een gedoe allemaal zeg.
Is de zweer bij veulenhoefjes ook gewoon uit gesneden?
Ondanks dat je geen zweer hebt gevonden toch even een reactie, misschien heeft iemand er iets aanOns veulen liep ineens kreupel zonder duidelijke reden, na enkele dagen in de badedas kwam de zweer bij de kroonraad uit. We wisten eerst niet zeker of het een zweer was, konden verder niets vinden waarom hij plots zo kreupel was.
mirjamalvaro schreef:Maandag DA ja, dus komt nog verder onderzoek.
Beide achterhoeven even warm,geen puls. Geen reactie op tang
Nergens dik, warm. Geen wondjes te zien.
Temp ietsje verhoogd, houden we goed in de gaten.
2 hoefsmeden en ook nog oude hoefsmid in NL zijn er mee bezig(geweest).
Dus nu maandag afwachten.
Hij eet, drinkt en is attent, gelukkig.
fokfanaat schreef:Wat sneu hè die kleintjes, ik heb er een paar jaar terug 1 gehad met een gebroken hoefbeen. Die zette ook amper gewicht op het voetje.
tamaramt schreef:SparkYY_8 schreef:Ondanks dat je geen zweer hebt gevonden toch even een reactie, misschien heeft iemand er iets aanOns veulen liep ineens kreupel zonder duidelijke reden, na enkele dagen in de badedas kwam de zweer bij de kroonraad uit. We wisten eerst niet zeker of het een zweer was, konden verder niets vinden waarom hij plots zo kreupel was.
Wel de da erbij gehad?
Was er wel een warmere hoef?
ual_95 schreef:DDDara schreef:Iemand tips voor veulen dat ineens na 4 maanden het halster NIET meer om wilt.....
Ik toevallig! Nu een weidehalster aangeschaft en oefen nu om het halster daar overheen te doen.