[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:06

Dark7 schreef:
Charisma schreef:
Dark: je zou zeggen dat duurt niet lang meer...maar dat denken we al even :+

Haha ja precies dat… en zo rot dat ze dat magneetjes uit blijft schuren.. het is echt jeuk aan vulva niet aan de staart… kom maar op met dat gouden paasei :')

Is jouw veulen er nu nog niet? :(:)

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:09

@polo& caresse haha t is er een hoor

@charisma Jaa echt heel irritant en heb ook de eenmalige zender dus als ze dit volhoudt doet hij het straks met moment suprême niet meer :evaw:
Nee hoor alle kleuren welkom wel een voorkeur voor vos, merrie zelf bruin, vader merrie zwart , moeder merrie vos, daarachter ook allemaal vos en 1 zilverappel vos. Hengst vos daarachter ook vos dus zal je net zien dat die aparte van mij een zwarte krijgt :=

@cemlys Jaa behoorlijk ja… ik ga zo hard bijslapen als het er is en alles is oké en loopt goed en soepel.

@yaartje kan ik me voorstellen 1 geboren nog 2 te gaan blijft spannend! Zo te zien geniet de kleine lekker van even rusten <3

@simondesteny beterschap! Y;(

@luna 2006 Jaa ze heeft de tijd blijkbaar, die van jou vult inderdaad al netjes zeg!

@sanet nee echt hoor had het kunnen weten dat ze me ging foppen niks gaat enigszins normaal met die draak ~~}> :') ik hoop vandaag overdag ze is niet helemaal relaxt… dus hup hup paashaas

Olga89

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:11

Mensen vooral dingen blijven posten, liefst alleen maar leuke dingen.
Kom maar door met dikke buiken,tietjes en veulens!

Ik heb net afscheid genomen van Wita en heb amper tranen meer. Het is goed zo, ze heeft geen pijn meer.

Meteen kennis gemaakt met de kleine vent.
Hij is nog erg zwak en drinken kost veel kracht. Ze geven hem infuus met glucose, antiplasma en om de 2 uur biest. Ze proberen eerst met de fles, anders met een bakje dat deed die vannacht goed maar nu net hebben ze even met de sonde gedaan zodst hij wel voldoende binnenkrijgt.
Ook vind hij het zuurstofslangetje in zijn neus niet leuk en worsteld hem er steeds uit. Hij lijkt op zijn moeder daarmee.

De arts had gisteravond geen dienst maar is meteen gekomen toen Wirolieta bezig ging. Ze stuurd me straks ook weer foto/film hoe het hem vergaat.
Zo dankbaar en lief van haar

Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:12

Charisma schreef:
Wat voor merrie is het Luna?

Minipaardje. Heb er meerdere die rond de 270 a 280 al vullen. Heb ook een merrietje die voor de 310 dagen bevalt gemiddeld :D

Maylinn zal nog wel zeker 2 weken volhouden hoor.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:13

Dark: ga je idd zien dat ze de zender sloopt...en er een zwarte uitgooit :+

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:14

Luna: ah, ik dacht dat het je nieuwe merrie was :) ik wist nog dat je mini's had! :D

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:16

Charisma schreef:
Dark: ga je idd zien dat ze de zender sloopt...en er een zwarte uitgooit :+

Haha precies dat ja kamikazepiloot hoor :evaw:

@olga wat een weken zijn dit voor jou geweest! Heel veel respect hoe je hiermee omgegaan bent en nogsteeds mee omgaat! Ik wil je een dikke virtual knuffel geven :knuffel: sterkte met het verwerken van het verlies van wita… en hoe gek en wrang dit ook klinkt geniet ook van de kleine man dat wordt een groot sterk veulen/opgroeiend paard <3

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:18

Hier geen spanning qua kleuren...komt sowieso een vos uit...alleen de vraag of ie gaat schimmelen of niet :D Al heb ik wel een minikans op (een) blauw(e) o(o)gen. Als er wat anders dan vos uitkomt...dan is er wat mis gegaan met de dekking :+

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:21

Wat een dotje, Olga. Aan alle zorg ligt het niet! Ik hoop dat hij snel sterker wordt :knuffel:

Succes met waken voor diegene waar de merries op klappen staat!

Moosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:23

Olga, toch ook gefeliciteerd met het knappe ventje!

Charisma: hahaha zou toch wel ergens grappig zijn als d’r toch een bruine of zwarte uit komt :+

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:25

Moosss: dan krijg ik wel effe een hartverzakking hoor...:+
Denk echt dat het onmogelijk is... al kan het in theorie wel, want de geboorte kleur van de vader is niet bekend. Al heeft hij uit een vos-merrie nog nooit wat anders dan vos gegeven...

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:27

Olga89 schreef:

Ik heb net afscheid genomen van Wita en heb amper tranen meer. Het is goed zo, ze heeft geen pijn meer.

Hij is nog erg zwak en drinken kost veel kracht. Ze geven hem infuus met glucose, antiplasma en om de 2 uur biest. Ze proberen eerst met de fles, anders met een bakje dat deed die vannacht goed maar nu net hebben ze even met de sonde gedaan zodst hij wel voldoende binnenkrijgt.
Ook vind hij het zuurstofslangetje in zijn neus niet leuk en worsteld hem er steeds uit. Hij lijkt op zijn moeder daarmee.

De arts had gisteravond geen dienst maar is meteen gekomen toen Wirolieta bezig ging. Ze stuurd me straks ook weer foto/film hoe het hem vergaat.

[ [url=m/KQlVaO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ach gosh Olga, wat een schatje. Hopelijk sterkt hij snel wat aan :knuffel: Hij is daar in ieder geval op zijn plek, met de beste zorg.
Wat een top arts zeg, dat ze ervoor terug gekomen is! Super fijn als ze zo betrokken zijn.

Ik het het gehad toen ik in 2018 met mijn merrie met baarmoederdraaiing naar de kliniek raakte (wat ze beiden helaas niet overleefd hebben), toen heeft mijn DA alles op alles gezet om haar agenda leeg te krijgen, zodat ze mee kon naar de kliniek. Helaas is dit haar toen niet gelukt, maar het feit dat ze het geprobeerd heeft deed me al zo goed.

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:27

Wat een schatje, Olga. Kleine vechter! Fijn dat ze je zo goed op de hoogte houden. Ik blijf voor je duimen.. :knuffel:

Mukiwacobs en Mayflower gefeliciteerd met de veulentjes!

Spannend Dark, wie weet een leuk paascadeautje vandaag of morgen! [&]

Gefeliciteerd met je verjaardag Rensjuh! Y)(^)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:29

Wauw effe tussendoor de post van Olga gemist!! Wat een scheetje seg!! Hopelijk gaat het drinken snel makkelijker! Net het karakter van de mama met dat slangetje!! Kom op kleine man, je kan het!!!

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:31

Mayflowers en Mukiwa gefeliciteerd!

@Olga, de tranen in mijn ogen. Heb constant mee gelezen met je ellende. Toch ook gefeliciteerd met de geboorte van je veulen.
Met hoeveel dagen was ze nu bevallen?

@Mooosss even paar pagina’s terug maar gisteravond met mijn moeie ogen dacht ik dat je paard een muilkorf om had en dacht ik, goh zou die niet lief zijn voor het veulentje :'). Toen werd ik weer wakker whahahaha.

@Yaartje wat een heerlijk klein poppie

@Dark, als ze echt bevalt neem je het niet meer serieus :').

Hier de eerste merrie veilig en ondanks dat ze Maiden is, werkt haar uiertje al mooi! Super benieuwd naar mijn PREx Appie **\O/**

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:32

Olga wat een knap veulen!! Hopelijk word hij snel sterk en kan hij zelfstandig goed drinken. Krijg hij een pleegmoeder binnenkort?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:33

Wat een dropje Olga! Wita is dus wel zelf begonnen met de bevalling? Wat vreemd zo he… Hopelijk is hij snel wat krachtiger.

Winnie begint ook goed door te gaan hier
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:35

Spannend Knolselder! Hoe ver is ze?

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:35

Olga, hopelijk ik hij snel sterk genoeg om kennis te maken met een pleegmoeder. Ik gun jullie al het geluk van de wereld.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:39

Olga89 schreef:
Spoedkeizersnee net veulen lag met de kop terug. Merrie word afgespoten.
Hengstveulen. Leeft krijgt nu wat zuurstof ivm de narcose. Krijgt zo plasma en biest.
Ze hebben net iets verder gekeken. Had lekkage aan de wand en buikvliesontsteking. Ze had geen schijn van kans.

Ben kapot....

Hele dikke knuffel , wat een klote nieuws.
Hopelijk komt het met veulen helemaal goed. Ik wil je veel sterkte wensen.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:42

Dark7 schreef:
@polo& caresse haha t is er een hoor

@charisma Jaa echt heel irritant en heb ook de eenmalige zender dus als ze dit volhoudt doet hij het straks met moment suprême niet meer :evaw:
Nee hoor alle kleuren welkom wel een voorkeur voor vos, merrie zelf bruin, vader merrie zwart , moeder merrie vos, daarachter ook allemaal vos en 1 zilverappel vos. Hengst vos daarachter ook vos dus zal je net zien dat die aparte van mij een zwarte krijgt :=

@cemlys Jaa behoorlijk ja… ik ga zo hard bijslapen als het er is en alles is oké en loopt goed en soepel.

@yaartje kan ik me voorstellen 1 geboren nog 2 te gaan blijft spannend! Zo te zien geniet de kleine lekker van even rusten <3

@simondesteny beterschap! Y;(

@luna 2006 Jaa ze heeft de tijd blijkbaar, die van jou vult inderdaad al netjes zeg!

@sanet nee echt hoor had het kunnen weten dat ze me ging foppen niks gaat enigszins normaal met die draak ~~}> :') ik hoop vandaag overdag ze is niet helemaal relaxt… dus hup hup paashaas

Nou, spannend is het zeker! Helemaal omdat het er nu op lijkt dat we geen uitgerekende datum van Maria hebben en het dus maar gewoon afwachten is en haar goed in de gaten moeten blijven houden. Ik haat afwachten :') . Die floept het er gewoon een keer uit wanneer we het niet verwachten. Zoals ik van haar ben gewend. Net zoals dat ik van haar inmiddels wel gewend ben dat ze alles graag op haar eigen manier doet. Zoals ze nu dus ook doet. Eigenwijze merrie ook _O- . Geen dag is saai met haar :j .
Zoë heeft ook nog helemaal geen haast. Dus het is echt dubbel hier. Aan de ene kant geniet ik al van de kleine, maar de spanning voor de volgende 2 komt er ook weer bij.

Jouw merrie laat je ook echt wachten dark7!

Olga, ach, wat een lief ventje <3 . Mijn duimen draaien ontzettend hard hier voor jou en je lieve veulen! Hopelijk sterkt hij snel en goed aan!

En er zijn alweer merries die het spannend maken zie ik! Heel benieuwd wie als volgende gaat bevallen!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 12:08

Charisma, ze is nu ongeveer 313 dagen. De enige dracht dat ik van haar weet was rond de 340. Ik hoop dat ze dat Nu niet doet

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 12:16

Olga, ik check altijd eerst dit topic voor een update over Wita, maar het heeft niet zo mogen zijn. Arm paard en wat heeft ze gevochten, heel veel sterkte en mijn duimen draaien voor haar prachtige hengstveulen. Ik heb eroverheen gelezen maar hoeveel dagen was ze nu drachtig? Dikke knuffel en sterkte met het verlies.....

Mayflower en mukiwa van harte gefeliciteerd met de veulens!

Rensjuh gefeliciteerd met je verjaardag!

Verder zie ik weer lekkende tie tjes :D dus op naar nog meer veulens!

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 12:19

Ik heb trouwens nog een vraagje voor diegene die al een veulen hebben of ervaring hebben van voorgaande jaren.

Mijn veulen is nu 16dgn. Wat voeren jullie de merrie? En vanaf welke leeftijd geven jullie het veulen brokjes oid? Mijn merrie ziet er mega gezond uit maar ben altijd bang teveel of te weinig te voeren :+ Vandaar dat ik even wil vergelijken.
Gaat om een quarter merrie :D

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 12:38

Olga89 schreef:

[ [url=m/KQlVaO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jeetje wat heb jij het voor je kiezen gehad zeg! Hopelijk sterkt de kleine man aan gaat hij het redden :knuffel: