[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 07:11

FOtsy, oooh neee!!!!! Ik ga duimen dat het wellicht nog mee gaat vallen... een veulen van 2,5/3 maanden is wel nog vroeg maar in theorie moet zij zich volgens mij kunnen redden... eerst maar gewoon hopen dat het niet nodig is om je daar over druk te maken...

Marit, dat lijken mij ook gewoon plekken van het verharen :j Howie heeft ze ook.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 08:40

Fotsy, ik ga heel hard voor je duimen!!! +:)+

DL, hoe is het nu met jouw paardjes, al vooruitgang w.b.t. de abcessen?

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 09:40

Fotsy hoop dat alles goed komt!

Fjoeri is nu officieel 3 weken overtijd!
Begin me nu wel zorgen te maken
ze is achter al goed ingevallen ze draagt haar staart al naar rechts, maar de uier is er gewoon nog niet klaar voor.
veel mensen zeggen dat als een merrie zo lang overdraagd dat de kans op een hengstveulen groter is maar ik hoop toch nog steedts op een merrieveulen :D

Afbeelding
mevrouw heeft veel last van de vliegjes in de wei

Nog eventjes gedult dan maar. /3

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 09:46

Donna er zijn al best wat merries hier die lang overdroegen en toch een merrieveulen gaven hoor!

Hier is het wel duidelijk dit jaar. Alles wat belachelijk vroeg geboren werd zonder voortekenen zijn merries en de rest die gewoon op een normaal tijdstip kwam mét voortekenen zijn hengstjes. :+

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 09:48

Fotsy, sterkte. Hopelijk valt het toch mee!

Donna, 3 weken overtijd. Die kleine mag zich ook wel eens laten zien dan :D

Ik ga zo ook eens richting de paardjes, officieel nog 5,5 week te gaan maar van mij mag het best wat eerder komen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:10

nog geen nieuws, ben nog aan het wachten op DA en dan moet de foto nog ontwikkeld worden dus zal dagje spanning worden.

oh drie weken overtijd, dat van hengst/merrie gaat lang niet voor alle paarden op, hier hengst vroeger dan merrie geweest.

Kirja spannend nog even dan

polleman wings ook nog geen aanstalten

oh maritb in de rush vergeten reageren op jou maar Inte ziet er momenteel zo uit :o

Afbeelding

Ibbel

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:16

Een analoge foto ontwikkelen gebeurt normaal gesproken direct achter het maken van de foto aan, en de meeste apparatuur is tegenwoordig sowieso digitaal (en zeker het mobiele spul), dus ik vermoed eigenlijk wel dat je direct weet waar je aan toe bent hoor.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:29

Fotsy, ik duim dat het allemaal meevalt.
Voor wat betreft het veulen, bij 3 maanden kun je ze al spenen. Er zijn genoeg veulens die geen 3 maanden melk drinken. Ideaal is het niet, maar als ze goed brok en ruwvoer eten moet dat goedkomen.

Marit, die plekken komen van het verharen. Heb dat enkele jaren geleden ook zo extreem bij een veulen gehad.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:59

Tjee Fotsy wat een drama, hoe kan het nou zo lang duren, die arme merrie zo vreselijke pijn. ik zou dat echt niet trekken

analoge fotos? dat zal toch geen da meer gebruiken.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:07

We zijn volop bezig met foto's nemen. De positie waar de slag is gegeven is niet makkelijk om te trekken en er moet een plaat achter gehouden worden of je hebt andere been ook mee op foto. Op de eerste was niks kapot te zien maar hij had de knie niet helemaal mee.

Bedankt voor het duimen en meedenken, ik hou jullie op de hoogte maar ze kan er echt niks mee, ze steunt er zelfs niet eens op.
Op een manier zie e direct aan je dieren of het ernstig is of niet.
Ik weet niet of je hier iets kan van maken maar er zit zen verdikking op redelijk hoog en haar uier zit in de weg om plaat achter te zetten.

Afbeelding

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:54

Oei hopelijk weet je snel meer en valt de schade mee. Ik duim mee.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:40

Fotsy heel veel sterkte. Ik duim ook voor een goede afloop

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:47

Ah neeee Fotsy :(. K hoop en duim ook voor een goede afloop!

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:22

oh nee Fotsy :( Hoe is het nu? weet je al wat meer?

DL hoe gaat het bij jou?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:31

OK verdict is er, er is een stukje van de tibia of de tibiaschijf of zoiets dat al wat verbrijzeld was(wolkje te zien op ene foto) maar kon geen kwaad volgens da. Nu 14dagen metacam en stalrust en volgende week controle. Hopelijk herstelt het allemaal nu. Ben toch al blij dat we hier nu verder mee kunnen.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:47

Een soort van 'meevaller' dus. Gelukkig!!!
Stalrust is niet fijn met een veulen aan de voet maar het is niet anders.
Sterkte!

Hier zojuist biggen geboren. 6 waarvan 1 dood. Heb nog geprobeerd om er leven in te krijgen maar dat is helaas niet gelukt.
De 5 overige zijn prachtig getekend, 2 zwart/witte mannen, beide met piri's, 3 ginger/zwarte meiden waarvan 2 met piri piri's.

Summ verwelkomt het eerste biggetje.

Nummer 2, drinken alsof zijn leven ervan af hangt.
Laatst bijgewerkt door DIVA2 op 05-07-17 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:53

Owh gelukkig Fotsy! Hopelijk herstelt ze goed!

Diva, gefeliciteerd! Jammer van die ene dode :(.
Wat houdt Piri en Piri Piri in? Doet mij aan die kip in de supermarkt denken, kip Piri Piri :')

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:57

Hahahahaha!
Piri's zijn de 'kwastjes' onderaan z'n kaak. Bij het drinkende biggetje zie je er 1 zitten.
Is een van de kenmerken van dit ras. Zijn echter niet 'verplicht'. Dus zonder worden ze ook gewoon opgenomen in stamboek.
Summ heeft ze niet maar de beer had ze wel.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 16:21

Ah oké Haha, nu ik het filmpje nog een keer kijk zie ik ze ook zitten :P :D. Weer wat geleerd! :P

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 16:49

Fotsy, wat fijn dat ze behandeld kan worden. Ik hoop dat ze volledig hersteld! Hou ons maar op de hoogte en een dikke knuffel voor Elsa :(:)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 16:51

He bah Fotsy! Ben wel blij voor je dat het niet super veel kwaad kan, maar fijn is het zeker niet.

Ahhh diva, wat een dropjes!
Nu is Summ niet meer alleen

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 17:40

Oh varkentjes wat heerlijk om te zien

En bedankt allemaal voor het medeleven, ik hoop ook dat ze daarvan volledig mag herstellen, we zullen zien volgende week. Ben al blij dat het bot niet gebroken was op verschillende plaatsen zoals da eerst dacht. Oh en product dat ze krijgt is butagran equi, pfff ik ken er niks van schijnbaar. Da zei wel dat ze van dat product minder melk ging maken dus melody zal bijgevoerd moeten worden. En ik denk dat ik melody een paddock stuk zal geven en mams binnen met houten lat, zodat zij toch eens haar beentjes kan strekken en bij mams kan maar niet omgekeerd.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 19:25

Even een vraagje.

Mijn merrie die veulen heeft verloren reageerde net heel heftig op veulen van haar halfzus heel hoog gillen ze snuffelden even.

Daarna leek het alsof ze afscheiding had? Haar wond is al mooi genezen ietsjes nog gezwollen.

Iemand idee ?is dit hengstigheid of wat moet ik er van denken?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 20:15

Diva gefeliciteerd met de biggetjes *\o/* Leuk om weer eens nieuw leven hier in het topic te zien!

Fotsy, dikke knuffel voor jou en Elsa. Ik hoop echt dat ze weer helemaal mag herstellen. Die balk en paddock vind ik niet zo'n slecht idee, maar houdt Elsa zich ook rustig als Melody naar buiten wandelt?

DL, hoe gaat het nu met jouw paardjes? Is er al vooruitgang qua abcessen of staat het allemaal stil en hoe gaat het met Harley?

Janine, het kan natuurlijk heel veel zijn. Ze kan inderdaad hengstig zijn, maar dat is geen "afscheiding", maar troebele urine. Het kan natuurlijk ook zijn dat je merrie een vaginale ontsteking heeft door de wond en daardoor afscheiding geeft, wat normaal in de vagina ophoopt. Ook kan het een baarmoederontsteking zijn waarbij de baarmoeder zich helemaal ophoopt met pus. Wil je duidelijkheid en vertrouw je het niet; bel je DA.
Gillen en snuffelen is heel normaal gedrag, dat gaat gewoon om de eerste kennismaking. Hier staat nu de pony van mijn vriendin sinds het overlijden van Jill en die merries gillen wat af met elkaar.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 20:20

de afscheiding had geen kleur gewoon doorzichtig, het was niet de eerste kennismaking, lopen hier 24/7 in kudde.

Ik kijk het even aan en anders bel ik de DA weer :)
bedankt voor je reactie.