ik ben helemaal wég van dr WenK wat een prachtig meisje!!!! ik weet al op welke veulens ik stem in de boktverkiezing als ze meedoen *zucht* zit nu te dromen over net zo'n leuk merrietje voor Angel of Yentl...
Jodym: leuk blesje heeft ze!!! mooi meisje!
hier weer weinig nieuws onder de zon, verwacht het maar weer niet meer vannacht melkwaarden 17 en 20, redelijk gelijk met vanochtend dus birth alarm wel weer aan en dus op naar weer 2x vals alarm vannacht
Thanks iedereen! Voor zover ik nu kan beoordelen zit ze goed in elkaar. En ik vind haar uitstraling waanzinnig! Ergens heb ik toch de (ijdele) hoop dat ik haar zou kunnen houden. Maar dat zou dan weer ten koste van Selenya gaan en dat wil ik ook weer niet... *zucht* meedoen aan de staatsloterij maar weer en intussen zoeken naar een superhuisje voor dit supermeisje...
_Karin
Geplaatst: 04-05-14 20:20
ipv dat het uier bij Donna gelijk is gebleven of leger is geworden is het voller geworden na een dag op de wei, staat nog niet strak maar is beduidend voller als anders. Net nu ik weer moet gaan werken vannacht gaat zij mij lopen pesten door een vol uier te krijgen. Heerlijk zo'n pony.
Er komen weer leuke veulen foto's voorbij.
Tjinta
Geplaatst: 04-05-14 20:37
WenK ze heeft echt uitstraling, wat een gave aftekeningen. Genieten joh, Ik kan me voorstellen dat je twijfelt. Staatsloterij winnen......
Karin oooh dat klinkt spannend. Vollere uier na dag weidegang is een echt vooruitgang. En jij moet dus werken vannacht??
Frenia Wordt vast een hele mooie, ze is nog aan de finishing Touch bezig.
Wat een leuke bles heeft ze Jodym. Genieten.
Ik ga er zo langzamerhand maar vanuit dat er hier hengsten komen...
Ja ja ik ben op mijn werk. De eerste van de laatste 4 nachten voor mijn vakantie. Uier was vanmorgen zo. en na weidegang gelijk aan dit uier.
Ze heeft nu een geboortemelder om en de camera staat bij mijn schoonzus, dus ze staat niet onbewaakt. Ze harst niet maar dat heeft mijn shetlander ook nooit gedaan. Ik zelf loop de hele tijd al met de gedachten dat ze het dinsdag doet dan is ze zelf jarig.
Inowa en alle andere wakers succes.
stalbluemoon
Geplaatst: 05-05-14 00:40
Helaas waren bij ons de merrieveulens op, maar gelukkig wel gezond
4 mei geboren om ongeveer 22.30 hengstveulen ik dacht eerst vos maar toen hij aan het opdrogen ging toch palomino. alles gaat goed hij staat hij drinkt en de nageboorte is er ook goed afgekomen.
wat gek die uier karin, dat hij na weidegang zoveel voller is!
Hier vannacht niks, ook wel rustigere nacht, ze was bijlange na niet zo smerig vanochtend ook
Maarrrrr Vanochtend eindelijk eens wat degelijke melkwaardes op de refractometer Zou het dan komende nacht??? We hadden het er gisteren nog over, hoe het nu komt dat ze dan toch plots stagneert enzo, maar hier zijn de nachten plots veel kouder, tegen het vriespunt aan. Dus misschien dat het daar wel mee te maken heeft?
pH gaf nog dezelfde waardes, maar toch iets lichter dan wanneer ik anders al 6.4 testte, maar nog geen 6
Hier heel de nacht al 2 harsende merries, dus heel de nacht al het controleren. Bij Peggy stroomt de melk er inmiddels uit en is onrustig. Sally heeft nog gewoon hars en lijkt een stuk rustiger
Hier niets aan de hand ze is heel rustig geweest. Uier is ook weer teruggelopen. Ik snap er niets meer van. Wel lijkt ze op 1 tepel een harsdopje te hebben. Maar je mag er niet aankomen want dan maak je kennis met haar achterbeentjes. Hier gaan we aan werken.