[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:33

nou ik zou toch best pissig zijn Sjolvir,stom kind :P

ik kreeg een paar dagen steeds berichtjes van een of ander pennykind die ravina wilde verzorgen enzo.........ze bleef maar PM-en

ik heb voor Ravina 2 leuk gekleurde touwhalsters besteld :D ff verwennen,hihi

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:38

_Fer_ schreef:
@Cynthia: nee het papier klopt misschien ook wel niet. maar als veulen was het nog wel een donkere palomino te noemen maar nu zou je het echt gewoon een vos noemen. de pony heeft een bruine vacht en een iets lichtere tint bruine manen... jammer dat ik er geen foto van heb

Ik ben wel heel benieuwd hoe die pony er dan uit ziet :)
De foto die je plaatst, is inderdaad wel een (koffie?) vos.
Alleen is die pony van je vriendin 100% zeker weten een palomino als de vader een cremello is.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:42

Schrikken Horsii!

Wauw wat een mooi beestje zeg! :j

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:46

KootMiraDrum schreef:
Heb je een foto van de 3jarige vos?

Helaas is dat vosje maar een week oud geworden dus....
@haboshof: vosje was van de hengst van Wim.....maar aangezien moeders al 2 zwarte veulens van een hengst had gehad die ook vossen gaf heb ik daar niet bij stil gestaan stomstom achteraf)
Heb mijn merrie dit jaar overigens weer drachtig van deze hengst, maar deze merrie is vosfactorvrij. Sommigen zullen wel denken waarom gebruik je die hengst? maar daar heb ik zo mijn redenen voor. (en hij past goed bij deze merrie)
Merens kun je gewoon via stamboekkantoor aanvragen en laten testen, kost wel 90,- maar goed

sjolvir: rare mensen heb ook soms.....

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:48

@Cynthia: die cremello waardoor die gedekt is heet ricardo, volgens mij staat hij ook op marktplaats, zal zo ff kijken... en haar pony is een tint lichter dan bo zeg maar... dus als je nu mama en kind naast elkaar ziet schelen ze helemaal niet veel van kleur behalve dat die kleine lichtere manen heeft

edit: http://www.2dehands.be/paardensport/paa ... 97787.html

pony staat nu trouwens in de opfok maar als hij weer thuis is of ze gaat er weer heen zal ik wel ff om fotows vragen..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 22:06

Ingesloten door een kudde, altijd eng. Ik ga ook niet graag tussen een kudde paarden staan, hoe goed ik ze ook ken.

Vandaag is het precies een jaar geleden dat mijn kanjer Dotje (Reedhill's Dot Com) overleed. Neon is nu drachtig van zijn volle broer of zus.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 22:07

Neon,is vast een rare dag voor je,sterkte

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 22:10

Neonlight schreef:
Ingesloten door een kudde, altijd eng. Ik ga ook niet graag tussen een kudde paarden staan, hoe goed ik ze ook ken.

Vandaag is het precies een jaar geleden dat mijn kanjer Dotje (Reedhill's Dot Com) overleed. Neon is nu drachtig van zijn volle broer of zus.

:(:)

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 22:13

neon :(:)

sjolvir.. sjeu wat een brutaal kind met dat topic

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 22:13

Sterkte, Neon!
Wat is er eigenlijk gebeurd waardoor hij is overleden?

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 22:20

Ahh sterkte Neon!! :*

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 22:22

Neonlight schreef:

Sterkte.

Ga batterijen opladen, misschien morgen bij menles even vragen of iemand foto van bolle wil maken voor de wagen.
Vanavond stalgenoot aan het werk gezet, die mocht monsteren met Sjol.
Ze liep aan de hand goed, 2 wkn terug was het echt hink stap.
We gaan toch niet gek doen in de menles morgen, gewoon even lekker relaxt rondje tuffen.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 22:36

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 22:42

Wat er met Dotje is gebeurd weet ik niet. Hij was wat lusteloos en at niet zo goed, DA erbij maar die kon niets vinden. Paar uur later lag ie dood in de stal. Op de opfok waren ze midden in de nacht wakker geworden met een vreemd voorgevoel en zijn toen op stal gaan kijken. DA geloofde het daarna ook niet. Er is nooit autopsie gedaan, waaraan ie is overleden weet ik niet. Het is gelukkig wel snel gegaan, hij heeft geen lijdensweg gehad.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 22:45

Wat een belachelijk kind om Sjol te jatten voor een topic!
Kat met bloemkool is grappig. Ik had er vroeger eentje die gek was op olijven! Graag de zwarte en wel met pit, dan viel er daarna nog wat te spelen ook.

Mijn dames staan ook nog niet op pagina 1:
1 juni: Kiki (NSPS, v: Ivo vd Lindenhof) x Orky vd Bekelaar
en ik weet niet of ze er nog tussen mag, ik zou het zelf wel fijn vinden:
9 april: Red Aafke (Welsh, v: Carolinas Red Ribbon) x Steehorst Pride - helaas verworpen op 10 november 2010

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 22:50

Neonlight: wat een schok zal dat geweest zijn... . Ik vond het een prachtig veulen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 22:51

Neonlight schreef:
Wat er met Dotje is gebeurd weet ik niet. Hij was wat lusteloos en at niet zo goed, DA erbij maar die kon niets vinden. Paar uur later lag ie dood in de stal. Op de opfok waren ze midden in de nacht wakker geworden met een vreemd voorgevoel en zijn toen op stal gaan kijken. DA geloofde het daarna ook niet. Er is nooit autopsie gedaan, waaraan ie is overleden weet ik niet. Het is gelukkig wel snel gegaan, hij heeft geen lijdensweg gehad.

Arm arm paardje... Ik heb even in je profiel gespiekt.. Ik vind hem wel de mooiste van de vier. (Salt 'n Pepa komt heel dicht bij hem in de buurt hoor ;) )

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 22:54

Neonlight schreef:

Ooh wat erg zeg, het was een mooi veulen :(:)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 22:55

Ik heb geen puf meer om bij te lezen en te reageren.
Veulie niet horen hoesten, maar in overleg met collega gaan we gewoon door tot het helemaal klaar, temperatuur is wel prima.
En grondvlak van het stalletje is er, hihi spannend, ik denk het toch, er lag in elk geval iets daar achter :) wel benieuwd hoe het er gaat uitzien, nu leek het wel klein :) maar ik ben ook van die knoerten van stallen gewoon, die zijn ook 3 bij 4 :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 23:14

Dotje was geweldig, gigantisch veel charme en uitstraling. Daarmee wint hij het op alle fronten. :j
Toch was Pepa een beter veulen, die was beter gebouwd. Maar kon niet tippen aan Dotje.

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 23:15

inkepink schreef:
KootMiraDrum schreef:
Heb je een foto van de 3jarige vos?

Helaas is dat vosje maar een week oud geworden dus....
@haboshof: vosje was van de hengst van Wim.....maar aangezien moeders al 2 zwarte veulens van een hengst had gehad die ook vossen gaf heb ik daar niet bij stil gestaan stomstom achteraf)
Heb mijn merrie dit jaar overigens weer drachtig van deze hengst, maar deze merrie is vosfactorvrij. Sommigen zullen wel denken waarom gebruik je die hengst? maar daar heb ik zo mijn redenen voor. (en hij past goed bij deze merrie)
Merens kun je gewoon via stamboekkantoor aanvragen en laten testen, kost wel 90,- maar goed

sjolvir: rare mensen heb ook soms.....

Natuurlijk moet een Merens zwart zijn volgens de standaard, maar ik had ook best een vos willen hebben. Ik heb nog een foto van Arion uit 1993 op de hengstenkeuring waar hij toen een 1e premie kreeg.

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 23:38

Sterkte Neon! Moet een zware dag voor je zijn! Was trouwens een heel mooi veulen!

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 00:30

Sterkte Neon... Dotje was erg mooi!

Sjolvir, wat een vreemd kind van dat topic.. dan spoor je niet of leef je in een fantasie.

Horssi, dat is schrikken, gelukkig goed afgelopen!

Hier geen nieuws, mooie ronde buikjes met appeltjes erop!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 01:00

@neonlight : sterkte ,is geen leuke dag :(:)

@sjolvir : iemand steelt zomaar je website om met je paard te pronken haha...hoe gestoord ben je dan :')

Hier enkele van mijn dikkies
Bibi dag 282

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cleo en Jilleke dag 205 denk ik

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 01:02

Inderdaad zeg, die shetties zijn echte dikkies.
Maar met die korte pootjes zal je dt ook sneller zien.