[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 20:22

gem schreef:
ook als ze 300 dagen drachtig is? ( *\o/* )

Tuurlijk, ze is niet ziek hoor, ze is alleen maar drachtig ;)

Jes

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 20:29

Zo zei Nic gister dat Casa eigenlijk ook wel weer aan het werk zou moeten (al is het recreatief) waarop ik reageerde, "een veulen in je buik laten groeien is ook werk :+

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 20:32

Nicole: ik denk zekers vannacht,ze is me te anders en de banden zijn mega slap,ze hoost heel der stal door,en vreet stro(doet ze anders nooit)

ik gok op vanacht dus.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 20:33

KootMiraDrum schreef:
gem schreef:
ook als ze 300 dagen drachtig is? ( *\o/* )

Tuurlijk, ze is niet ziek hoor, ze is alleen maar drachtig ;)

Bovenstaande was bedoeld icm de opmerking dat ze ook geen sportconditie heeft. Ze doet de hele dag niks nada noppes.
Op de handelsstal vroeger werden de paarden door ons zolang mogelijk doorgereden, vaak tot 2 weken voor de bevalling, maar die werden dus ook in conditie gehouden. Vandaar mijn vraag ;) .
Maar goed, ik ben overtuigd, waarschijnlijk zondag a.s. lekker wandelen (tenzij het regent :roll: , dan wacht ik nog wel even :D ).

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 20:35

spannend Savath !!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 20:58

Wordt vast een mooie wandeling Gem. Gaat de shet ook mee?

Savath, dat wordt inderdaad spannend dus vannacht!

Hier niets spannends, of het filmpje wat ik ga kijken dadelijk moet spannend zijn. :+ Neon wil zeker in de top 10 komen op het lijstje. En dan niet op de gedeelde 10de plek vermoed ik, anders had ze vandaag al kunnen gaan. :+
Banden zijn slap, kling zit potdicht, melktest gaat bijna de min in, uier stelt ook niets voor. Fijne merrie. :7

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:14

Neonlight schreef:
Wordt vast een mooie wandeling Gem. Gaat de shet ook mee?

als ik zondag ga, dan nog niet. Heb vanmiddag hoefpaaltjes besteld via marktplaats om het zandgedeelte te kunnen afrasteren. Als ik de shet nu in de wei loslaat wordt het zijn dood %) .
Morgen mag Neon wat mij betreft beginnen hoor :P .
Laatst bijgewerkt door Gem op 24-04-09 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:15

hier ook tot 5 dagen voor de bevalling gewoon gereden, een maand voor de bevalling reed ik niet meer op de pony club. laatste maand dus alleen nog maar buiten. (we hebben thuis een vrij zware bak en al die bochten met die enorme buik dat ging niet echt lekker meer) zadel paste wel niet echt meer dus dan maar zonder.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:20

Gem, wil je dat ook in Neons oren influisteren? :+ Naar mij luistert ze niet.

Zo, ik ga filmpje kijken, wakers veel succes vannacht!

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:21

Oké, ik heb er zelf om gevraagd, Tess maakt het inderdaad spannend op de dag/avond van de ledenvergadering en ik ben dus niet gegaan :D
Sil, Christi en ik hebben snel nog iets geknutseld om de stal veulenveilig dicht te kunnen maken.
Want ik heb dus bij Tess de allereerste inimini harsdruppeltjes ontdekt *\o/* , als je nooit eerder naar haar spenen hebt gekeken zie je ze niet eens, dat blijkt uit de reacties van Silvan en Christi :D

Was dat nou het enige geweest dan was ik nog wel vertrokken maar Tess heeft over de dag gezien weinig tot niet gegeten, trapt geregeld naar haar buik en blitst als een hengstige merrie, en daar hoeft ze niet eerst voor te plassen :), ze zweet lichtjes op haar hals, haar vulva is wat langer en er hangen telkens kleine ondoorzichtige vochtdruppeltjes aan, haar banden zijn slap maar kunnen vast nog slapper en haar uier :wow: dat ziet er gewoon pijnlijk uit...
Er zitten allemaal velletjes aan, alsof het superdroog is, ik ondekte zelfs een klein opgedroogd bloeddotje volgens mij omdat de huid zo strak staat.. zal ik de uier insmeren met uiercreme of is dat niet verstandig?
Ik heb de staartbandage maar om haar ingevlochten staart heen gedraaid (niet te strak natuurlijk) voor het geval dat maar ik denk toch dat het eerder morgennacht zal zijn dan vannacht...
Christi (die nu vakantie heeft) slaapt vanaf deze nacht in een tentje in de tuin, dan is ze lekker dichtbij haar Tessje :)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:22

Spannend, Desillies!!!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:22

oe klinkt spannend!
ben erg benieuwt :)

blondie11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:23

Hoi, Hier nog een stille meelezer... die zich nu even meld!
Ik heb stiekem alle uier foto's bekeken, en alle pericelen rond de dracht van iedereen hier gevolgt... En daar uit natuurlijk ook de nodige tips en weetjes mee gekregen... Dus iedereen bedankt, zeg maar! En natuurlijk gefeliciteerd met de veulentjes!

Zelf heb ik twee hoogdrachtige merrie's:
Rianta 324 dagen dracht, denk dat ze binnen een week of twee veulent. Makkt al vanaf 300 dagen uier, en heeft al redelijk wat, en buik is verandert
Nilma 332 dagen dracht, duurt nog wel twee of drie weken, doet nog weinig. Alleen de buik is iets veranderd. ( dracht trouwens altijd over)

Afwachten dus!
Ga proberen nu wat actiever mee te lezen en posten

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:28

Bij savath en desillies is het spannend! Heel benieuwd of ik hier morgen lees over nieuw geborenen.
Alle wakers succes!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:30

lelle schreef:
Ik heb ook nog een vraagje, hoe opereren ze het veulen, ik bedoel laten ze moeders erbij of leggen ze die ook even onder zeil :D
Mmmm verknal meteen weer de QUOTE

Goeie vraag hoor....
Samya kreeg eerst een 'slaapspuitje' hahah ze dommelde al snel weg en ik heb haar op stal gezet daar op de kliniek (ik hoorde haar wel hinniken). Daarna de beeb gedragen richting operatietafel (eerst infuusje aangemeten) en toen is hij geopereerd.
Na 2,5 uur is hij teruggebracht bij moeders, hij was nog heel moe, maar hij herstelde heel snel. Het opstaan ging nog moeilijk uiteraard, maar ieder uur (de hele nacht door) kwam er iemand hem helpen. Hij zoop zijn moeder helemaal leeg en de gele melkmest spatte eruit !!! Het werkte weer, gelukkig maar... Dierenkliniek Hellendoorn is echt top, super vee-artsen werken er daar !!!
We kijken uit naar morgen om Shakeem en moeders weer lekker thuis te hebben *D

Ik verzin de namen eigenlijk altijd zelf, soms met hulp van 'arabische namen sites'.
Wel moet het arabisch klinken, anders vind ik het niet mooi .... ;)

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:31

Succes vanavond! Hier nog alles rustig!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:34

Dat klinkt goed Savath en Des! :D

Ik heb ook hoop voor Puzzel, ze is vandaag onrustiger als anders. :j

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:36

Hier nog geen veulen, wel een super onrustige merrie, draaien, flemen, lopen, eten flemen. Heeft dat flemen ergens iets mee van doen volgens de kenners, het is namelijk heel regelmatig. Uier nog niet overvol, maar wel redelijk gevuld en nu als ze loopt vanachter zichtbaar, kling is helemaal uitgezakt, geen rimpel meer te bekennen. Verder de staart continue afhoudend van de bips. Ik twijfel echt of ik straks ga waken. Qua uier denk ik kan nog wel even, maar voor de rest absoluut niet zichzelf.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:53

Flemen is zeker een teken Sonjim :j
al doen niet alle merries het en vorig jaar deed friesje het toen ze koliekerig was.... ik denk dat het een manier is om pijn op te vangen :j

pheebs1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:59

Man wat gaan jullie op het moment hard vooruit in dit topic! Als stille meelezer heb ik moeite om het bij te houden ^^.
Iedereen met veulens & mijlpalen gefeliciteerd! heb mooie kleien diertjes voorbij zien komen :)

hier ook een mijlpaal Faith is vandaag 320 dagen drachtig! En ze begint eindelijk een beetje uier te maken (nog niet veel maar kom^^) Veulen was vandaag erg onrustig in de buik (proefdraaien?)
heb enkele foto's van haar in het zonnetje getrokken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

uierclose-up :)
Afbeelding

x

Libbylib

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:01

Flemen is inderdaad wel een teken ...ik zou wel waken Sonjim
hier dag 350 en nog niks ..banden zijn al weken slap, hele diepe buik staart ook altijd schuin eraf ..weinig uier maar wel al 2 dagen mooi wit , weinig levenslust :+ wel vreten voor 2
de andere dag 342 dikke uier (inhoud was verleden week wit , nu weer doorzichtig :roll:
ik wil dit weekend wel een keer een veulen ..ga al een week of drie niet van huis weg

Libbylib

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:03

haha pheebs..de hond :D

pheebs1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:05

Libbylib schreef:
haha pheebs..de hond :D

ik weet niet hoe het komt maar op elek foto die ik trek staat de hond er wel ergns op ^^
(haar kleine bescherm-engel in hondenformaat :))
Gelukkig maar dat ze altijd blijft waken bij de merrie, wie weet zou ze anders gestolen worden :Y) Gek dier is het, maar wel lief x)

x

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:05

veel succes met waken vannacht!! :)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:07

Hier een paar filmpjes van mijn langpootmug, Esmee, ik heb er meer, maar dat uploaden duurt zoooooooo lang.... :(

Let niet op mijn zwoele stem :D , dat krijg je als je gaat stappen....