[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:17

marrlinde schreef:
sorry, mn glazen bol zit mn vis al in ;)

:D

draakje: Ik heb het gevraagd aan de DA hier en zij zei ook dat het amper gebruikt wordt, het gaat ook maar om een bepaald aantal middelen. Maar het is dus wel verplicht, zowel bij vervoeren als bij ophalen voor de slacht

Ik vind het absurd dat een velletje papier dat ze bij honderden tegelijk drukken 5 tot 7,5 euro (of nog meer?) moet kosten.
50 cent voor een kopietje en een postzegel en het is betaald zou je zeggen.

Ik moet het ook nog bij 2 verschillende instanties aanvragen begrijp ik, 1 paspoort is van kwpn en 1 van knhs

Het blijft rustig bij de merries, niets nieuws te melden?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:20

pippalex schreef:
Ik had het ook inderdaad al gelezen, ook moeten vanaf die tijd ongeveer alle paspoorten op de stal waar het dier staat aanwezig moeten zijn..

Lijkt me dus ook echt wel belangrijk om te zorgen dat het dier ook echt op je eigen naam staat, voor het geval de stal eigenaar toch niet helemaal t vertrouwens is.. Het zal vast niet de 1e keer zijn..

Dat moet nu eigenlijk ook al. En ook het paspoort op je naam is geen eigendomsbewijs, net zoals bij de stamboekpapieren (ik blijf dat zo raar vinden)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:23

Mijn merrie heeft een paspoort van 2001 en hier zat de medische bijlage ook al in. Puur omdat ze in 2004 in het stamboek is opgenomen en haar papier omgezet werd van vb naar stb, en toen hebben ze dus ook meteen dat vel erin gedaan. Kan het zo zijn dat het paspoort van die shetlander is teruggegaan naar het stamboek in de afgelopen jaren en het toen erbij gevoegd is?

Ik vul overigens niets in op die medische bijlage. Dan is ie automatisch voor de slacht bestemd. Op het moment dat mijn paard dan toch nog ziek wordt kan ik altijd nog de keuze maken, slachten of behandelen met eventueel medicijnen waarvoor die niet meer voor de slacht geschikt is. Ik wil nu nog helemaal geen keuze maken, ik wil pas hoeven kiezen als het er aan toe doet.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:25

Nicole288 schreef:
Het blijft rustig bij de merries, niets nieuws te melden?

Genoeg. :D

En met betrekking tot computercrash. Ik ben al eens 50% van de inhoud van een externe harde schijf kwijt geraakt :=
Ook niet fijn.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:27

Pffff... net even de stapel paspoorten doorgekeken en ik heb hier maar 1 oud paspoort liggen. Die is van '98.
Maar die is ook al 2 jaar vol op het deel waar de entingen horen te staan (we zijn maar verder gegaan op een een deel voor andere entingen).
Zal tegen de tijd dat ik het geboortebericht naar dat stamboek stuur wel eens kijken wat handig is. Volgens mij moeten ze sowieso een nieuw paspoort afgeven als de entingen er niet meer bij kunnen, dan zal zo'n gedeelte voor medische behandelingen er wel in staan..

De rest heeft alleen nieuwe paspoorten vanaf 2007. De mini merries en de hengst hebben pas een paspoort gekregen toen ze in Europa kwamen, Amerika heeft helemaal geen paspoorten voor de paarden. Wel een hoop andere papieren rompslomp maar geen paspoorten :D
Wel kan je ze daar pas op jouw naam laten schrijven na een getekende verkoopverklaring van de vorige eigenaar. Dat vind ik wel erg handig.
Ben wel blij dat met de paspoorten niets mee gedaan hoeft te worden, heb net vorige week overal de schetsen in laten tekenen door een DA :+

Sjoert

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:28

Overigens vreemd dat er nu nog mensen pas achterkomen.
Het heeft zo ongeveer in alle paard-gerelateerde media al uitgebreid gestaan.

Ook is er op, ik geloof VMR, een uitgebreid topic mbt dit onderwerp.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:30

Marije: Zou zo'n nieuw paspoort als het oude 'vol' is dan gratis zijn? En het oude zul je ook moeten houden om aan te tonen dat hij altijd correct geënt is geweest?
Of krijg je daar ook weer een inlegvel voor waar de verdere entingen op moeten? (ze kunnen het niet maken om opnieuw een basisenting te verlangen bij een nieuw paspoort toch?)

Hee, een jarige Sjoert! Gefeliciteerd :)
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 20-02-09 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:31

Ik kom alleen in de kraamstal Sjoert _O-

Had het idd al wel eens gelezen maar je hebt er ook nog wat tijd voor dus ik doe per stamboek/aangifte van de veulens al het papierwerk en dan kom ik het vanzelf tegen.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:33

Ik zie dit ook nu pas voor het eerst. Maar ik kom verder ook niet verder als de KS zo ongeveer net als Marije. Dat verklaart een hoop. :')
Spirit en Bryan hebben hun paspoort gekregen in augustus 2003, ik zal straks eens even kijken of het daar in staat.

Neonlight
Moderator Over Paarden

MarijeR

Nicole288 schreef:
Marije: Zou zo'n nieuw paspoort als het oude 'vol' is dan gratis zijn? En het oude zul je ook moeten houden om aan te tonen dat hij altijd correct geënt is geweest?
Of krijg je daar ook weer een inlegvel voor waar de verdere entingen op moeten? (ze kunnen het niet maken om opnieuw een basisenting te verlangen bij een nieuw paspoort toch?)

Hee, een jarige Sjoert! Gefeliciteerd :)

Ik heb géén idee... Toen ik daar het stamboek eens over belde, wisten zij het ook niet :+
Die vraag hadden ze toen nog niet gehad.
Ze moeten maar bekijken hoe ze het op gaan lossen, hadden ze maar meer ruimte in het paspoort moeten maken voor de entingen...
Ik maak iig overal kopieën van voordat het op de post gaat.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:35

Daar verbaas ik mij ook altijd over, hoe klein die enting blz zijn! Een paard hoeft niet eens echt oud te worden voordat die vol zit. :? Het scheelt dat die van ons nog niet zo lang paspoorten hebben. (De 1e in 2003) Maar als je paard vanaf veulen een paspoort heeft, past dat nooit lijkt mij.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:37

Nee, je betaalt voor een nieuw paspoort als je entingen-pagina vol is. Je mag ook niet op een andere entingenpagina de influenza-entingen zetten.
Als eerste komt er dan een regel te staan van een DA dat de entingshistorie van desbetreffend paard in orde is (net zoals moest gebeuren bij de overgang entingsboekje/paspoort), en dan komen er gewoon de nieuwe entingen in te staan.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:39

op knhs staat dat je een nieuwe aan moet vragen. kost 20 euro. je dierenarts moet dan (voor zo ver ik weet, kan het niet op de site vinden) een handtekening zetten dat de ent geschiedenis juist is.

ik had het wel ooit een keer vlug gelezen, maar er geen aandacht aan besteeds, hier op bokt. zou het netter vinden als de stamboeken een brief uit zouden sturen ofzo. maarja is natuurlijk ook moeilijk, iedereen bereiken.

sjoert, fijne verjaardag!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:42

Ik vind idd ook dat er erg weinig ruimte is in een paspoort voor de entingen......

Verder wordt hier door de DA ook niets ingevuld, weet zowiezo niet of Frankrijk dat doet.
Verder kon ik hier eerst gewoon zelf enten, hoefde alleen met paspoort naar de praktijk om te laten tekenen. Maar dat mag nu dus ook niet meer.....

@ Sjoert; Gefeliciteerd!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:50

_Marlijn schreef:
Ik zie dit ook nu pas voor het eerst. Maar ik kom verder ook niet verder als de KS zo ongeveer net als Marije. Dat verklaart een hoop. :')

Zo zie je maar dat zelfs via kletstopics zo'n onderwerp wel weer verspreid wordt. Je hoeft echt geen lid ergens van te zijn om toch aan je info te komen.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:51

Sjoert, van harte gefeliciteerd, nog leuke plannen vandaag ?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:28

Bedankt voor de felicitaties. :)
Ik vier het overigens niet hoor :D :D

NL: dat topic bedoelde ik inderdaad.

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:41

sjoert gefeliciteerd!!

Zo ik heb lekker een weekje VAKANTIE!!!

Nu nog even zin maken om naar stal te gaan, zou het liefst mn bed in duiken, maar ja paardje gaat voor alles....Zelfs voor mn geplande winterslaap van zeker 12 uur ;)

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 17:29

mijn paspoorten lagen allemaal toch bij het stamboek dus ze hebben het gelijk voor me nagekeken en ik had het alleen bij Alonna nodig. Die komt uit 97 en heeft een belgisch paspoort.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 17:52

ik heb bij Snowdon geen pag 27, maar wel een Bijlage A. B, C over medische handelingen en slacht na blz 26 :+ Maar niets ingevuld en/of ondertekend? Moet dat?

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 17:53

bij igora's franse pas zit al een extra medicijnbijlage en quira is van 2004 dus daar klopt het ookal van, wat betreft Folie, daar vraag ik niks voor aan, de enige route die zij nog maakt vanaf hier is met de wagen van de rendac dus vind ik t ergens onzin (folie is overigens van 1993)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:23

sjoert gefeliciteerd!!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:03

HAPPY BIRTHDAY SJOERT !!! *\o/* *\o/*

het uier van Bibi vandaag dag 306

Afbeelding

en Kyra vandaag dag 310

Afbeelding

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:09

haha dat ziet er best schattig uit, de ene kant van de uier zwart en de andere kant roze.. :D