[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AmandakeJarig

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:23

Voor alle 4 GEFELICITEERD !!!! zoals ik gisteren al zei ,een echte babyboom Knipoog

_Marlijn : die tsjoepkes....kwam dat niet van mij vorig jaar Knipoog

Ydwine is geariveerd ,strakjes foto's Lachen

Draakje :heel veel sterkte meid !!!

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:23

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:31

Draakje; wat ontzettend erg, heel veel sterkte aan jou en natuurlijk aan je merrie!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:37

Wow mensen het gaat hard hier!!!

Allereerst wil ik Draakje heel erg veel sterkte wensen....
pfff ik zit hier met tranen in mijn ogen te typen. Ravita is ongeveer net zo ver als Syl was..
Heeft de da nog gezegd hoe het kan dat hij het niet eerder met de 18/40- dagenscan niets heeft gezien?
ik wil niet brutaal zijn, maar zou graag foto's willen zien.
heeel veel sterkte meid!

-------------------------------------------------------------

Pippaplex: wat een bijzondere naam, en een heel mooi veulen!

Suffie: hij is prachtig! doet hij het nog steeds goed met de fles? geeft Danielle al meer melk?

Frenia: gefeliciteerd!!!!!weer een merrie! wat eenbijzondere naam.

Marlijn: ook jij gefeliciteerd!! toppie! een hengstje leuk.

Pauk: zal het dan vandaag?.....

ik lees 2x van veulens verloren door bliksem, wat verschrikkelijk! is alles goed gegaan met bevalling en al, is het zo gebeurd! pfff..

Unaira: bij jou ook spannend!

essy72

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:45

nicole,

ja...dat zie ik ook hoor! gelukkig gaat er ook heel veel goed..en geeft elke foto van een uier of een veulen..een BIG SMILE en maakt mijn hart een sprongetje Lachen

als je dan zo'n naar berricht leest...krijg ik weer helemaal de zenuwen...waarom ben ik er weer aan begonnen!??

" het veulen wat wij verloren was al verkocht...en die mensen willen zo graag een veulen van onze merrie..." vandaar...

maar ik begin er voorlopig niet meer aan hoor, ik vind het zenuwen slopend Party!! Hyper!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 13:00

ik krijg ook altijd een beetje de zenuwen van nare berichten hoor, hoop echt dat ik straks een gezond veulen heb...
besef me dat dat zeker niet vanzelfsprekend is...

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 13:12

draaakje: oje... zit met een brok in mn keel! wat jammer nou! gelukkig met je merrie alles dusver oké, maar dat neemt niet alle verdriet weg Ach gut veel sterkte!

marlijn: jij (en miranda) ook van harte gefeliciteerd!!! wordt lekker makkelijk zo om de geboortedata te onthouden Tong uitsteken hoe gaat hij heten? hij is leuk getekend, jammer dat hij helemaal wit gaat worden later Clown
ga zo dadelijk foto's kijken Knipoog

nicole: waaa! een ware babyboom! jij ook van harte gefeliciteerd, zorg maar snel voor foto's!

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 13:14

@ draaakje: Wat erg voor je Ach gut , zeker nadat alles “goed” leek te zijn. Gelukkig is wel alles goed met Syl.
@ Thirsa: Daar hangt een mooie ronde buik onder! Appart één klein en één groot uier.
@ Hannanas: Gefeliciteerd, dat wordt een bijdehandje! Go jij! Go jij!
@ Suffie: Eindelijk, gefeliciteerd! Go jij! Go jij! Hoop voor je dat ze snel wat meer melk gaat geven. Wel lekker dat het veulen geen probleem maakt van de fles.
@ Frenia: Gefeliciteerd! Go jij! Go jij!
@ _Marlijn: Gefeliciteerd, wat een mooie aftekening. Go jij! Go jij!
@ Nicole: Gefeliciteerd! Go jij! Go jij!
@ Eilander: Wat een stelten heeft de kleine Dakota al!
@ Pippalex: Leuke naam, heeft het nog een betekenis? Hoe ben je er op gekomen?
@ Ijklontje: Er zit een mooi koppie op dat veulen van jouw Ja
@ Inowa: Wat zijn lammetjes leuk hè! Is het bij jullie normaal dat ze maar van één lam bevallen? Bij ons moet het eerste schaap eind maart pas bevallen en hebben ze er bijna altijd twee.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 13:29

Ik denk dat onze merries ook mee gaan doen met de babyboom....2 van hen tenminste, de 3e mag nog een maandje...

Majrim is aan het kegelen en Trydaniaeth maakt zich ook klaar voor de geboorte (uier aan het vullen, banden slap, veel liggen), ik hoop op 2 weekendveulens, dan kan ik maandag tenminste uitgerust naar m'n werk ! Nagelbijten / Gniffelen

Iedereen nog gefeliciteerd met de geboren veulens en draaakje...wat een nachtmerrie...sterkte !

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 13:30

Western ik hoop het ook voor je meid.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 14:41

bedankt voor alle lieve berichten dit doet me echt heel heel erg goed.

de dierenarts had inderdaad de dag ervoor al gezegd dat de kans op een vroeg geboorte erg groot was, maar wilde hier op bokt ook geen onrust zaaien. ik zelf dacht in het begin heel erg aan een tweeling, vanwegen de melk, dan zou er dus een dood zijn gegaan. maar, op de tweede en eerste scan was echt geen ander veulen te zien, gewoon echt niet. het rare is ook dat er 2 veulens in 1 placenta zaten, met 2 navelstrengen dus eruit. (heb hier geen foto van, was namelijk ook met pellen een deel stuk gegaan) maar het is geen een eiige tweeling geweest van wegen de twee verschillende kleuren.

de dierenarts (ja eigenlijk paarden arts maar toch) vond het zelf ook echt heel appart en raar...

ik heb foto's gemaakt en maak hier een appart topci over, ga ze nu op de computer zetten.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 14:58

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 15:53

iedereen gefeliciteerd met de veulentjes!

draakje sterkte..

hiba was gister (schaam schaam) 300 dagen drachtig! mijlpaal!

ze heeft toch al een flinke uier vind ik voor 300 dagen en ze is behoorlijk tonnetje rond..
veulen schopt en draait en doet..arm beesie...

heb wel eens het vermoeden dat het eerder zou kunnen komen..we houden haar goed in de gaten!
kom z s m eens foto's aan van hiba de shetlander Knipoog
ik heb zoonlief van vorig jaar ook nog lopen..een klein verwend ettertje is het Tong uitsteken zal hem eens op de foto zetten kunnen jullie zien hoe groot ie is geworden..

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 16:08

Draakje: zeer interessant topic, met mooie foto's.
Weet je ook welk veulen waarschijnlijk als eerste is overleden(in de buik dus al)?Wat zijn ze al groot en bijna af he! ik zie wel verschil dat de zwarte groter is, maar ik vind het verschil nog vrij klein.
Heel mooi idee om een boom te planten op het graf van de veulentjes, heel mooi.

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 16:45

Draaakje heb je topic bekeken
Ik vind het een mooi gebaar tegen over de veulens
Het verschil vind ik net zo als Cindybijl erg klein hoor
Het waren al grote mannetjes,erg jammer dat het niet zo heeft mogen zijn
Het idee om een boom teplanten op hun graf is erg mooi

Unaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 17:08

Draakje, wat mooi dat je toch met ons je ellende wilt delen. knap hoor !! Heb echt medelijden met je, zoiets gun je echt niemand. sterkte nog ermee!!

even een update van unaira. heel raar, vandaag geen enkel spoor van hars te vinden Verdrietig . Ze was ook heel fit, ben nog 3 kwartier de bossen in geweest.......Na het rijden was de uier ook weer leegegelopen. Echt raar. weet nu niet goed wat te doen?? Ga vanavond denk ik toch maar op stal slapen. Zie het dan maar meer als een test. Wat denken jullie?

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 18:03

Zo, ik heb weer helemaal bijgelezen.

@Draakje: Ontzettend veel sterkte... Ach gut Heb de foto's bekeken, ondanks de treurigheid rondom heel interessant. Fijn dat het goed gaat met de merrie, dat is nu tenslotte het belangrijkste.

En iedereen gefeliciteerd met de veulens!!! Heb prachtige plaatjes voorbij zien komen!

Gisteren mest Tes nog precies 2 maanden. Zal morgen even foto's maken!

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 18:47

Nicole gefeliciteerd met je merrieveulentje!! Heel benieuwd naar de foto's!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 18:51

Dit is vanmiddag

Afbeelding

Afbeelding

Oefenen met het alarm op

Afbeelding

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 19:04

Reactie vanaf pagina 265..

@ Frenia.. Wat een sjieke naam.. Leuk!, en een mooie dame!

@ Marlijn_ Gefeliciteerd! Ook al zo'n plaatje!

@ Draakje.. Sterkte!

@ Suelza.. Laat Pauk maar de volgende zijn Haha!

@ Nicole288.. Ook gefeliciteerd met het veulen! Wat een drukte in 1 nacht zeg..

Pauk heeft nog wel plat gelegen en lag dan behoorlijk te schudden, vooral met haar achterhand
Het proefdraaien hebben we volgens mij allang gehad vorige week..
Volgens mij kunnen paarden het wel langer ophouden als ze echt willen.. Rare merrie..
Ik durf ook geen uitspraken meer te doen wanneer het komt..
Uier is in ieder geval weer stukken voller vergeleken wat dagen geleden (Zie ik echt alleen nog maar als i kde foto's vergelijk) dus we gaan weer hoopvol de avond in.

@ unaira.. Succes met waken!

@ Draakje.. Niet leuk maar wel een zeer interessant topic..

@ Unaira.. Wij hadden vandeweek ook hars en nu niets meer.. Wij zijn wel gaan waken.. Elke minuut van de avond.. Wel met 3 mensen want het is amper vol te houden anders

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 19:08

Shanaya had vandaag 2 veulens aan de voet, nou ja, voet is niet helemaal het juiste woord... Ze is hengstig en Djamal loopt continu met zijn neus in haar achterwerk te duwen en flemen, hij loopt dan uitgeschacht en al (zover een veulen uitgeschacht kan zijn met dat ini-mini-spul) achter haar aan...
Af en toe jaagt ie dan Fawziyyah nog even weg, stormt op haar af en als ze niet aan de kant gaat duwt hij haar hardhandig met zijn borst weg (lees: knalt er op snelheid tegen aan met de borst en geef een extra zetje na tegelijk). Na gefrustreerd te zijn geworden van shanaya achtervolgen die niet lang genoeg bleef stilstaan besloot hij maar op zijn moeder te klimmen, dit keer aan de achterkant met dit keer zijn voorbenen langs haar heupen naar beneden en zijn hoofd en hals over haar kont en rug liggend... 2 maanden oud pas, my god wat moet dat worden als ie straks ouder is...
Aangezien hij steeds serieuzer word en hengstveulens vanaf 3 maanden al vruchtbaar kunnen zijn, gaat ie vanaf dan alleen met drachtige merrie's of zijn vader op de wei. Eind deze maand word njadien iig gescand, als het goed is zou die drachtig moeten zijn, maar ik geloof ook dat zij een te ervaren moeder is en zich niet door haar beeb-zoon zal laten dekken Knipoog Shanaya ziet het nut er ook niet van in, hij mag snuffelen, meer ook niet...
Maar goed, voorzichtig zijn we wel en risico's nemen doen we niet.
Van mij mag hij stiekem wel blijven hier, hij is erg compleet en al erg hengst (vanaf dag 2 wist ik dat al aangezien ik hem bij kop en kont vastgreep en hij mij tegelijk in mijn benen/knieën met zijn tandjes, kleine pacman Clown ), en ook erg showy met een show-attitude, ja, dat word nog wat bijzonders in de toekomst denk ik Knipoog

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 19:24

SA: geweldig! wat een dondersteen al pfff

Was vandaag storm in de buik van Ravita, haha echt geweldig om te zien! de normale ademhaling en dan opeens alsof ze een stroomstoot naar buiten krijgt!
nog 2,5 maand wachten.....

vanini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 19:55

zo zeg. Heb even 10 pagina's bijgelzen. ben het weekend weg en zit nu even snel achter de pc. MIjn merrie maakt nog totaal geen aanstalten en de staleigenaar let goed op. Nu maar hopen dat het vannacht toch niet komt. Ik moest helaas echt weg. Madame is dan ook al 2 weken te laat.

Allereerst @draakje wat erg voor je. Ik heb het zelf 3 jaar geleden ook meegemaakt. Waren toen ook 8 maanden en we hadden gescand ed op tweeling omdat mijn merrie vaak tweelingen heeft. Mijn merrie had ze toen al half opgegeten. Geen leuk plaatje. O[ jouw foto's lijken het bijna standbeelden, zo vreemd.
Edit; Ik lees net dat ze in het znad zijn geboren en daardoor lijken het dus net beelden.

Aan de babyboomers proficiat. En vooral suffie. Eindelijk is het veulen er
Laatst bijgewerkt door vanini op 15-03-08 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 19:59

draakje: ah toch mis gegaan, wat vreselijk! Sterkte hoor. Super dat moeders er zo goed bij staat!

Nicole: van harte met je merrie!

Frenia: jij ook een merrie gefeliciteerd!

Marlijn: jij ook een veulen vannacht, een hengst van harte!

Suffie: en daar is dan eindelijk het veulen, wat een super mooi koppie!

En spannend voor unaira, peetrolan en pauk! Ben benieuwd of deze 3 vannacht gaan!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:05

Nou Whis gaat denk nog niet vannacht hoor