[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Balko

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 16:44

Flori hij stond inderdaad samen in een gemende kudde maar nu inderdaad apart :')
We moeten het maar even volhouden gelukkig word zijn moeder er weinig anders van

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 22:01

Vanavond tijdens het voeren even een snelle foto gemaakt van Dream naast zijn mama. Ik hoop namelijk dat hij echt wel een stukkie groter wordt dan zijn mama en als ik het vergelijk met de mama veulen combi foto's hier in het topic...

Ruim 4 maanden oud
Afbeelding

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 07:17

kyrkelover schreef:
Vanavond tijdens het voeren even een snelle foto gemaakt van Dream naast zijn mama. Ik hoop namelijk dat hij echt wel een stukkie groter wordt dan zijn mama en als ik het vergelijk met de mama veulen combi foto's hier in het topic...

Ruim 4 maanden oud
[ [url=m/yPUl0N.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou die gaat mama wel voorbij!

Hier is Rosalie gelukkig aan ons gewend en kunnen we haar overal aaien
Merrie ook wat relaxter al moet ze er niet iedereen bij hebben en probeert ertussen te gaan staan maar dat werkt niet meer

Wijzig123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 11:02

@Balko, Die van mij heeft ook die periode gehad toen hij 3,5/4 maand was. Is nu een stuk liever. Af en toe nog wel zo een bui maar staat ook heerlijk met moeder te kroelen. Hij is alleen wel erg vervelend tegen de pony dus ik zet ze nu vaak apart omdat de pony geen leven heeft met hem in de wei. Hij hangt in haar manen, en springt steeds op haar e.d. Ze bijt wel van zich af maar doet hem niet zo veel.....
Hij gaat 11-09 naar de opfok. Dan is hij bijna 5,5 maand. Denk dat mijn pony daar vooral erg blij van wordt:P

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 11:49

Hier ook een boef hoor. Fellow is nu 2 1/2 maand, en heeft het heel goed bij zijn moeder haha. Hij is heel lief maar ook happerig en stijgert graag.
Afbeelding

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 15:07

Voor de mensen die hun veulen afspenen door deze in de nacht naast de merrie apart te zetten en overdag weer bij elkaar, hoe ging dat met de druk op het uier? Mijn merrie begint het echt zat te raken een veulen erbij in de box, ik zie ze op de camera er soms echt lelijk achterna jagen, hooi niet willen delen en ik word er soms zelfs wakker van in de nacht dat ik haar tegen de boxwand hoor schoppen. Moeten ze dan in de avond of in de nacht nog even bij elkaar zodat het veulen het uier leeg kan drinken of gaat dat wel goed gelijk een hele nacht uit elkaar? Ben zo bang dat ze nóg bozer wordt als het uier pijn gaat doen.

Ik kan het ook niet even proberen want als die tussenwand weer tussen de boxen zit dan kan die er niet weer makkelijk tussen vandaan als het niet gaat. Mijn man zou me zien aankomen haha.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 15:21

Toch gek, de eerste wordt deze week afgespeend (is van 7 april).
En dit mannetje is nog maar 9 dagen <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 15:23

Zijn die van jullie al gechipt?
River is van 25 april maar nog niks gehoord. Had al even gemaild maar nrps is helaas heel erg traag met reageren.

Mijn merrie is nog steeds zo beschermend tegenover haar veulen, had gehoopt dat het minder werd. Nu al bang voor het afspenen haha. Alle mensen mogen er bij en alles doen maar als er ook maar een paard in de buurt komt vermoord ze hem nog net niet

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 15:35

Solana word begin oktober gespeend
Ze is vorige maand gechipt, alleen scheelt t wel dat ik niet van een stamboek afhankelijk ben aangezien haar vader onbekend is.

Oei dat lijkt me echt lastig ashleyRol, kira had t in t begin ook maar sinds een maand of 2 gaat t goed en staat haar maatje er weer bij

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 15:54

Welke leeftijd doen jullie vaccineren?
Camyd heeft nu een paspoort, andere 2 nog niet. Nu komt maandag de DA scannen en dacht misschien maar gelijk enten?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 15:55

Het ligt er ook aan hoe lang je nachten zijn.
Mijne gaan rond 8 uur op stal, en als ik vrij ben ook rond 8 uur weer naar buiten. Je kan zeggen van goh ik zet de wekker om 6 uur en doe ze dan bij elkaar. Oid. Of als je het uier dan ziet en dnekt mwah, laat maar.

Ik heb ze de laatste 2 jaar niet apart gehad, maar van eerdere jaren.

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 16:05

Wat een leeftijdsverschil idd CP, maar die laatste was het wachten wel waard!

Ook benieuwd hoe jullie doen met enten.
Ontwormen heb ik in overleg de tien dagen overgeslagen. Ze heeft gelukkig geen diarree gehad rond tien dagen.
Merrie wel hengstig maar daar doen we nu niks mee, misschien volgend jaar wel maar nog niet zeker

Het grote probleem waar ik al beetje bang v was; kan ze eigenlijk niet wegdoen!
Hengst zou weg v deze merrie,.maar ja nu is het merrietje en allereerste veulen ooit gefokt! Al wilde ik dat al bijna veertig jaar.... _O-

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 16:07

AshleyRol schreef:
Zijn die van jullie al gechipt?
River is van 25 april maar nog niks gehoord. Had al even gemaild maar nrps is helaas heel erg traag met reageren.

Mijn merrie is nog steeds zo beschermend tegenover haar veulen, had gehoopt dat het minder werd. Nu al bang voor het afspenen haha. Alle mensen mogen er bij en alles doen maar als er ook maar een paard in de buurt komt vermoord ze hem nog net niet

Die van mij is van 22 mei en een paar weken terug al gechipt (nrps) alleen nog geen paspoort ontvangen

Cioccolato schreef:
Het ligt er ook aan hoe lang je nachten zijn.
Mijne gaan rond 8 uur op stal, en als ik vrij ben ook rond 8 uur weer naar buiten. Je kan zeggen van goh ik zet de wekker om 6 uur en doe ze dan bij elkaar. Oid. Of als je het uier dan ziet en dnekt mwah, laat maar.

Ik heb ze de laatste 2 jaar niet apart gehad, maar van eerdere jaren.

Ja nu je het zegt zo kan ik het ook nog doen ja

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 16:41

Hier moet nog maar 1tje gechipt worden maar die is momenteel ziek dus wacht er nog even mee.

Wij zijn afgelopen zaterdag naar de keuring geweest. Onze jongste heeft een 1ste premie gehaald en mocht door naar de kampioenschappen.
Afbeelding

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 17:46

Hier het veulen van 27 mei op 7 augustus gechipt, nrps. Van nrps krijg je toch naam en telefoonnummer van de chipper, bij aanmelden van je veulen. Had ik in ieder geval gekregen. Dan kan je ook zelf de chipper bellen als je haast hebt.
Paspoort kon nog wel even duren, als mensen bellen dat ze die nodig hebben ivm verkoop veulen, dan zouden die paspoorten voorrang krijgen.

Enten toch vanaf/rond de 6 maanden?

En Luna, die is ook wel heel mooi!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 18:29

Hier is alles op de keuring gechipt :j

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 20:51

Inmiddels een reactie gehad met de gegevens van de chipper. Die schijnt een paar km van mijn stal te wonen, dus ik wacht het deze week nog even af en anders maandag de chipper bellen :)

Enten gaan ze bij mij gezamenlijk doen bij de opfok met 6 maanden.

Gefeliciteerd Luna!! :)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 22:44

Pikeur schreef:
Voor de mensen die hun veulen afspenen door deze in de nacht naast de merrie apart te zetten en overdag weer bij elkaar, hoe ging dat met de druk op het uier? Mijn merrie begint het echt zat te raken een veulen erbij in de box, ik zie ze op de camera er soms echt lelijk achterna jagen, hooi niet willen delen en ik word er soms zelfs wakker van in de nacht dat ik haar tegen de boxwand hoor schoppen. Moeten ze dan in de avond of in de nacht nog even bij elkaar zodat het veulen het uier leeg kan drinken of gaat dat wel goed gelijk een hele nacht uit elkaar? Ben zo bang dat ze nóg bozer wordt als het uier pijn gaat doen.

Ik kan het ook niet even proberen want als die tussenwand weer tussen de boxen zit dan kan die er niet weer makkelijk tussen vandaan als het niet gaat. Mijn man zou me zien aankomen haha.

Hier gaat het op deze manier supergoed! Vanaf 20.00u eraf en 's morgens om 06.00u weer erbij.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 01:33

Bedankt ik ga het morgen proberen! Ben er nu klaar mee. Lig inmiddels weer wakker en ben er net maar uit gegaan om er een berg hooi in te gooien want vind het ook nogal vervelend voor de buren als ze dit horen want die zitten nog dichterbij dan ik. En als ik ze nu aan ga leren dat ze midden in de nacht hooi gaan krijgen dan gaat het ook niet helemaal goed.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 09:35

Oeps :=

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 11:43

Ik heb nu inmiddels 2 avonden al Red voor 1/1,5 uur in stal tegenover de stal vd merrie gezet en dat gaat goed. Geen stress bij de merrie en ook minimaal bij Red.
Hoop het zo op deze manier de komende 2 weken op te kunnen bouwen naar 3/4 uurtjes en dan wil ik de laatste 2 weken Red de nachten apart in de andere stal houden.
Dan is tenminste het plan mits de stress minimaal blijft.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 12:23

Pikeur schreef:
Bedankt ik ga het morgen proberen! Ben er nu klaar mee. Lig inmiddels weer wakker en ben er net maar uit gegaan om er een berg hooi in te gooien want vind het ook nogal vervelend voor de buren als ze dit horen want die zitten nog dichterbij dan ik. En als ik ze nu aan ga leren dat ze midden in de nacht hooi gaan krijgen dan gaat het ook niet helemaal goed.

Ik zet ze met afvoeren apart of laat dan nog even drinken. Ik voer rond 10 a 11 af. En dan om 8 uur smorgens weer samen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 08:06

Even een update voor de meelezers in hetzelfde schuitje, ik heb ze gisterenavond apart gezet, ze gingen gelijk rustig aan het hooi alsof er niks aan de hand was. Rond 10 uur nog even bij elkaar om te laten drinken en net om 7 uur weer samen naar buiten. Ging echt super goed en eindelijk weer een rustige af en toe ontspannen briesende merrie op stal in plaats van een piranha. Zo lang mogelijk uitgesteld want vond het eigenlijk nog te vroeg met 3.5 maand maar ben blij dat we het hebben gedaan.

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 09:17

Fijne update pikeur! Hier ben ik nog niet aan het apart zetten maar dat gaat snel beginnen! Dus neem jullie tips mee.

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 09:32

Wat fijn dat t goed gaat.

Hier even minder nieuws, mn merrie heeft vocht in dr sprong, maandag komt de dierenarts

Met veulen alles goed, groeit goed, heerlijk diertje