[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinniie

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 15:34

Thanks iedereen!

En ze heeft een naam:
Dots N Diamonds aka ‘Lili’

Enkele droogfoto’s:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

chadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 15:40

Tinniie schreef:
Thanks iedereen!

En ze heeft een naam:
Dots N Diamonds aka ‘Lili’

Enkele droogfoto’s:

[ [url=m/B3WXdD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xAtACS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VZJmQN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZIQVtj.jpg]Afbeelding[/url] ]

gefeliciteerd en wat is ze knap

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 15:42

Am brr wat een rotsituatie, mijn duimen draaien op een goede afloop..

Wat een hoop veelbelovende uiers *\o/*

Tinnie ze is prachtig, dat stipje op d'r hoofd haha geweldig

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 15:45

Echt een leuk veulen Tinne!

AM: hopelijk komt het goed.
Hier is enkele jaren geleden ook een veulen geboren op de datum van de vorige uitgerekende cyclus. Ze was toen volgens ons toch ook écht niet drachtig en op een goede follikel terug gedekt. Veulen was klein, maar is er wel doorgekomen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 16:05

Tinniie, waarom heb jij nu ook ineens namen met een N ertussen? >;)
Weet je dat bij mij al jaren Reedhill's Diamonds 'n Dots op top op het lijstje staat voor een appaloosa merrieveulen? := Al sinds Pepa in 2010. :') Heb alleen maar Silke als merrie gefokt en die was effen, ik wacht al 11 jaar om die naam te gebruiken. _O-

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 16:06

Wat een scheetje Tinniie en een leuke naam

AM echt heel naar. Ik hoop dat ze het nog even binnenhoudt. Ik duim voor je

sblom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 16:08

Wat een knap veulen Tinnie! Gefeliciteerd.

Am duimen op een goede afloop!

LoveWithJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 16:15

Tinnie! Wat een leukerd, echt een plaatje!

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 16:32

Tinnie wat een leukerd, gefeliciteerd!

AM vreselijk.. wat een zorgen :\

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 16:36

Tinnie wat een schatje !

Am: wat verschrikkelijk! Ik hoop dat alles toch nog goed verloopt! Maar dat is natuurlijk niet leuk!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 16:49

Gefeliciteerd tinniie ze is geweldig weer. Ze lijkt best sterk op haar broertje van vorig jaar wat betreft de witvlekken.

Lovelyn ook gefeli

Am we hopen mee

Though enough to wear pink balou lover :')

Leuke uiers die toch nu in gang schieten.
Want velen waren heel vroeg maar ik zie die lijst toch best groeien.
Baudy nog geen aanstalten? Jij staat op kop nu.
Het is ook echt slecht weer nu amai

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 16:52

Ceasar Gefeliciteerd

Sunnyhorse Gefeliciteerd

Lovelyn: Jij ook gefeliciteerd

Gefeliciteerd Tinniie, heb jij steeds geluk of gebruik je een hengst die 100% kleur door geeft? En wat is ze knap.

AM wat vreselijk want een stress ik hoop dat de kleine nog gewoon even blijft zitten waar hij hoort

Ual: hopelijk slaan je pillen snel aan en gaat je merrie goed melk geven. Gek he dan lekt ze zo erg en dan moet het er uitkomen en dan komt het niet…..

Anso Mijn merrie had echt al maanden dunnere mest (vanaf einde zomer) en ook steeds poepjes laten waarbij er een straal vocht uit kwam. Sinds ik op jullie (bokkers) advies pulp en luzerne moest gaan voeren om haar wat voller te krijgen, ben ik een kilo fibrebeet (bietenpulp met luzerne) gaan bijvoeren en sinds diens is me dunnen mest als sneeuw voor de zon verdwenen

Marlou zit nu op 324 dagen de hoefzweer lijkt nu echt beter te worden heb gister middag eindelijk mijn hoefschoen binnen om de hoef te weken, en verder loopt ze buiten met een watje in het gaatje zo dat er geen vuil in komt.
Ik weet niet meer wie met het briljante idee kwam om haar gewoon een uurtje opstal te zetten zodat ze aan haar stal kan wennen…. Geen idee hoe ik dat niet zelf had kunnen bedenken maar het werkt super. Voer haar nu 3 keer per dag in de merrie stal en ze is nu helemaal op haar gemak. Uiteindelijk zal ze wel op stal moeten bevallen want buiten heb ik ’s nachts en ’s avonds geen zicht. Het birth alarm ga ik niet omdoen tot ik echt denk dat het kan gaan beginnen want tot nu toe is me nieuwe met slaap functie nog niet geleverd en iedere keer als ik haar zie liggen ligt ze plat.

Zou iemand me nog advies kunnen geven wanneer ik haar echt s nachts op stal moet zetten haar uier doet nog niet zo veel is niet echt verandert sinds de laatste keer zal zo ff een foto plaatsen. En qua buik vind ik haar de dunste (zegt dat iets) ik wil haar niet onnodig opstal zetten s nachts maar ik wil ook niet dat ze straks ‘s nachts in de regen buiten tussen de andere merries ineens een veulen krijgt.
Laatst bijgewerkt door DDDara op 12-03-21 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 17:12

Zo ziet haar uier er nu uit ze is Maiden en zouden jullie haar met 324 dagen en dit uier al binnen zetten s nachts.....
Mijn gevoel zegt die gaat zeker 340 nog wel halen..... maar ik heb er niet echt verstand van....
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 17:13

Ik zou zodra ze veilig zijn altijd binnen zetten 's nachts.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 17:41

Ik ook dddara

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 17:44

Hier gaan ze vanaf veilig (320) op stal. Vaak zelf even daarvoor al.

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 17:50

Tinnie, wat een moppie <3

AM, ik meen me te herinneren dat ze vorig jaar bij de 2e cyclus drachtig is gescand. Ik hoop ook op een soort van wonder dat ze misschien toch van de 1e keer proberen drachtig is.. Hoe dan ook, ontzettend spannend, en is het hopen dat ze het zo lang mogelijk binnen houd. Sterkte ook met waken, want inderdaad mocht ze toch beginnen dan wil je er natuurlijk wel bij zijn.. Met Sammie word het ook spannend!

Ual, doen de pillen al iets?

ddara, ik zou inderdaad ook op stal zetten. Met die maidens weet je het nooit..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 18:02

Ik heb ze sws op stal. Maar zou der ook lekekr binnen zetten. Hoe zitten je andere merries? Zou zelfs t hele zooitje lekker binnen zetten snachts.

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 18:06

AM, hoop dat het alles meevalt en ze het lekker nog een tijd binnenhouden.. Voel je het veulen wel bewegen?

Ik voel bij Bo (dag 329) al maanden zeer regelmatig en duidelijk beweging.
Bij Anne (dag 287) amper en hoogst zelden. Nu alweer een aantal dagen geleden, dus dat vind ik ook altijd spannend. Wat dat betreft is die beweging wel zo fijn.

Ik heb Bo vanaf dag 320 alarm omgedaan 's nachts en sinds maandag ook binnen 's nachts, dus vanaf dag 324. Ze vindt het zelf ook wel prima nu. Loopt 's avonds als de deur open gaat vlot de stal in en sjokt er 's morgens weer uit. Nou heeft ze daar ook een dikke laag hooi en 6x3.5 in plaats van buiten op het zand of 3x3.5 met vlas, dus ik snap het wel. Veel meer dan eten en slapen doet ze namelijk over het algemeen niet meer. Hoewel er met de harde wind nog wel een paar sprintjes uit kwamen..

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 18:32

@tinnie: echt een heel mooi veulen *\o/*
@am_horses: wat een vervelende stresssituatie zo
Ik hoop dat het allemaal meevalt :knuffel:

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 19:03

Laurentii. Dat geeft toch nog een beetje hoop.

Dddara. Ik zou ook met 320 binnen zetten. Je weet het nooit bij een maiden

Immii_clarr. Ze is bij de 3e cyclus drachtig gescand. Ze is nooit heel makkelijk drachtig.

Ual. Hoe gaat het met het veulen en de merrie?

Gelukkig is Sammie helemaal niet dik ofzo :=
Afbeelding
Afbeelding

En Wild Thing
Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 19:12

Oe AM duim voor je dat het nog ff blijft zitten.

Hier is het nog rustig.

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 19:48

Tinnie gefeliciteerd, wat een joekel, en grappig zoveel wit naast donkere mama, tegenovergestelde van Laurenti haar merrie
Wauw, wat een prachtige kleur bruin heeft ze op de droog foto's, en die 2 bruine oortjes, te leuk!!
Welke van je hengsten is de papa?

CP ah, kijk dat gebeurt wat! Ik zal morgen weer eens een foto bij Cass maken, zo op t oog nog steeds weinig verandering
Jouw merrie loopt 1 dag voor op mijne!

Muronia dat gaat ook de goeie kant op! Hoelang droeg haar moeder? Kun je dat dan ook als indicatie gebruiken voor Veronia?

Manuela ja, duurt lang hè dat wachten, lekker mee genieten alvast met de rest hier. Ik vind de tijd daardoor veel sneller gaan!

Cioccolato zo, mooi uier al! Ze ziet er prachtig uit verder!

Balou wauw, Kate ziet er ook super uit!!!

Dddara ik had ook geen dichte stal voor mn merrie, alleen een inloopstal. Nu voor de veulentijd wel een box neergezet, daar gaat ze nu sinds eind januari snachts in. Ik ben dit juist op tijd gaan doen zodat het inmiddels routine voor haar is om daar snachts te staan. Ik wilde geen stress voor haar wanneer ze verder in de dracht is.
Mijn advies is dus zo snel mogelijk doen, het wennen wat uit gaan bouwen komende week bijvoorbeeld en dan erin s nachts.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 19:54

Hmmm ik meende echt dat ik gereageerd had. Niet verstuurd dan :=

Tinniie wat een super gaaf veulen zeg. Echt al een bonkie <3

Dddara ik zou ze nu ook binnen zetten :)

Amhorses ik blijf duimen draaien en ik hou mijn hart vast... sterkte :(

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 20:00

DDDara schreef:
Anso Mijn merrie had echt al maanden dunnere mest (vanaf einde zomer) en ook steeds poepjes laten waarbij er een straal vocht uit kwam. Sinds ik op jullie (bokkers) advies pulp en luzerne moest gaan voeren om haar wat voller te krijgen, ben ik een kilo fibrebeet (bietenpulp met luzerne) gaan bijvoeren en sinds diens is me dunnen mest als sneeuw voor de zon verdwenen

Marlou zit nu op 324 dagen de hoefzweer lijkt nu echt beter te worden heb gister middag eindelijk mijn hoefschoen binnen om de hoef te weken, en verder loopt ze buiten met een watje in het gaatje zo dat er geen vuil in komt.
Ik weet niet meer wie met het briljante idee kwam om haar gewoon een uurtje opstal te zetten zodat ze aan haar stal kan wennen…. Geen idee hoe ik dat niet zelf had kunnen bedenken maar het werkt super. Voer haar nu 3 keer per dag in de merrie stal en ze is nu helemaal op haar gemak. Uiteindelijk zal ze wel op stal moeten bevallen want buiten heb ik ’s nachts en ’s avonds geen zicht. Het birth alarm ga ik niet omdoen tot ik echt denk dat het kan gaan beginnen want tot nu toe is me nieuwe met slaap functie nog niet geleverd en iedere keer als ik haar zie liggen ligt ze plat.

Zou iemand me nog advies kunnen geven wanneer ik haar echt s nachts op stal moet zetten haar uier doet nog niet zo veel is niet echt verandert sinds de laatste keer zal zo ff een foto plaatsen. En qua buik vind ik haar de dunste (zegt dat iets) ik wil haar niet onnodig opstal zetten s nachts maar ik wil ook niet dat ze straks ‘s nachts in de regen buiten tussen de andere merries ineens een veulen krijgt.

Ik gaf ze al luzerne bij haar merrie brok. Ik heb nu wat van medicatie gekregen en hopelijk helpt het. Maar momenteel eet ze het niet echt op. ze haalt al haar brokker er uit en al de rest laat ze liggen. Dus we kijken het even aan. Ik heb via prive ook tips gekregen dus zal ik alles maar even proberen.

Fijn dat het beter gaat met jou paardje ook.

Ik weet niet hoe ze het doet maar haar dus twee uur geleden ze zo uit haar stal gehaald..... Kwam ik net van de DA van haar medicatie te halen moest ik ze weer bellen. puur voor de zekerheid. Foto's doorgestuurd en ze is uiteindelijk toch gekomen.
Kon niet genaaid worden door lastige plaats (met dat daar veel bewegin in zit) en er nog vuiligheid inzat dat ze er niet uitkreeg. Dan maar zo. Ik weet niet of jullie die bubbels nog herinneren deze ook maar laten controleren kan het een een of ander bacterie zijn. De korstjes er telkes afkrabben en wassen met isobetadine zeep. het komt allemaal wel weer in orde met mijn brokken piloot :+
Afbeelding
Net uit de stal

Afbeelding
Na proper maken

Afbeelding
Na de DA
Laatst bijgewerkt door AnsoDM op 12-03-21 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt