[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:42

Wij gaan straks ook de geboortemelder om doen en even aankijken hoe en wat met waken. Wij gaan omstebeurt waken. De merrie heeft hier eerder een veulen gehad, toen spoot ze 2 dagen melk. Maar wie zegt dat het nu weer zo gaat? Wij houden het dus in de gaten en gaan nergens van uit. Wel stiekem van een vroeg veulen..
Het blijft altijd een gok en een stukje geluk.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:48

Dat idee heb ik ook Cio, heb al zoveel verhalen gehoord dat ze het de tweede keer weer volkomen anders doen.. Vorige keer netjes boekje afgewerkt maar als ik het uier nu zie zou het me niks verbazen als die op het laatste moment pas volschiet, dus zit aan de iPad gekluisterd :roll:
Er zijn weinig vroege veulens dit jaar lijkt het wel! Alles boven de 330 dagen geloof ik tot nu toe met het grootste gedeelte boven de 335 dagen

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:49

Ik heb nog steeds een voorgevoel dat mijn merrie veulent volgnde week. Ze is 19 april uitgerekend. En dat het een hegnst wordt.

Ik ben benieuwd of mijn 6e zintuig werkt. Of dat hard genoeg hopen werkt. Of dat ik gewoon een droom heb en de merrie lekker dwars doet _O-

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:01

Haha heeft je 6de zintuig vaker gelijk gehad? Ik heb tot nu toe nog nooit gelijk gehad dus neem m’n dromen niet meer zo serieus _O-

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:04

Mijn zintuig zei 99% 26 of 28 maart.
Ik hoop niet dat ze het zolang vasthoudt :+
Laatst bijgewerkt door tinkert_tje op 29-03-20 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:04

2018 gingen ze beide op 324 8-)

Nu vind ik haar gewoon dik en ik denk dat het vroeg komt omdat het de vorige keer ook zo was. Het is een pure gok. En toch denk ik dat ik gelijk heb, dat het vroeg komt.
Voor d rest heb ik nooit gelijk. Maar hoe vaker je het zegt, hoe meer het werkt? Ik hoop het :))

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:07

:')

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:30

salatiga1995 schreef:
996981 schreef:
Het erge is dat onze merrie rond dag 320 uier begon te maken. Vanaf dat moment hebben we iedere nacht meerdere wekkers. We hebben al een week of 6 niet meer doorgeslapen nachts :z

Straks missen we het moment suprême omdat we te moe zijn :')

Jemig dat is me een partij slopend! Heb die angst nu na 2 nachten al, kan je nagaan 6 weken.. :')
Dit moet wel een heeeel knap veulen worden hoor! Wat was de bestelling? :+

De bestelling is een hengstveulen met veel wit en vlek onder de buik :D

De merrie is zelf een Silverstone X Calvaro merrie die 1,40m gelopen heeft. Uit dezelfde
Moeder als Cliff Z en I am Codex. Ze is drachtig van Emerald

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:32

Oh dat moet goed komen met wit.
Ik heb een Cliff Z gehad met veel wit en buikvlek.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:35

Cioccolato schreef:
Oh dat moet goed komen met wit.
Ik heb een Cliff Z gehad met veel wit en buikvlek.

Klinkt goed *\o/*
Merrie is zelf stekelharig met 4x wit. Kan me bijna niet voorstellen dat er geen wit aan komt

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:46

Cioccolato schreef:

Nu vind ik haar gewoon dik en ik denk dat het vroeg komt omdat het de vorige keer ook zo was. Het is een pure gok. En toch denk ik dat ik gelijk heb, dat het vroeg komt.
Voor d rest heb ik nooit gelijk. Maar hoe vaker je het zegt, hoe meer het werkt? Ik hoop het :))

Dat probeer ik met het zeggen van een palomino merrie.. Maar is nog niet gelukt :')
Gewoon door blijven proberen!

Oh kijk, 996981! Probleem gevonden! Die witte afwerking kost tijd :j

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:51

Je moet het dus nog vaker zeggen!

Ik wil ook graag veel wit. Veeeeeeeel wit. Ik g het een aantal keer zeggen.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:54

Ik doe mee ik wil ook veel wit ik hoop op 4 hoge witte benen *\o/*

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:56

Ik wacht rustig af. Roep al maanden dat ik wil dat het snel komt maar toen ze een maand te vroeg lag te persen wilde ik héél graag dat bleef zitten.
Ik wens niet meer _O-

Nou ja, ik wens dat het goed mag gaan en gezond is :o

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:14

salatiga1995 schreef:
Cioccolato schreef:

Dat probeer ik met het zeggen van een palomino merrie.. Maar is nog niet gelukt :')
Gewoon door blijven proberen!

Oh kijk, 996981! Probleem gevonden! Die witte afwerking kost tijd :j
ja! En de regering heeft natuurlijk ook gezegd dat iedereen zoveel mogelijk binnen moet blijven :j

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:18

Zoals Kees nu is hoop ik echt weer 2 weken eerder.
Gelukkig kreeg ik vanmorgen bericht van stal dat ze beter loopt van gisteravond, wel met verband, dus ik hoop dat onder het verband de zweer door is gebroken.
Arme dier staat nu met een graasmasker aan in de paddock zodat ze niet kan bunkeren van het hooi, alleen sprietjes knabbelen.
Morgen hoor ik meer van de hoefsmid.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 14:11

Hoe gaat het nu met koppelen Tinne?

Wat erg van die schaapjes AMH ;( en uiteraard voor alle betrokkenen.

Hier zijn alledrie de keren de voortekenen inderdaad anders geweest. Het enige uniforme was de grootte en vorm van haar uier.
Bij de eerste had ze alleen een paar mini harsdopjes, bij de tweede ging ze het boekje af. Hars, ph naar 5, kegelen, melk lekken en vervolgens kwam Rudi.
Nu bij Jolene heeft ze geen hars gehad, alleen wat opgedroogde melkdruppels aan de tepels, de ph bleef steken op 6,8 en toen kwam Jolene.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 14:21

Ik moet steeds het liedje zingen in mn hoofd _O-

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 14:41

Ghèhè <<) Jaaa, Jolene zit zo in je hoofd <<)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 14:46

Tinniie hoe gaat het nu met het veulentje? Ik zag droog foto's voorbij komen, ze is wel gaaf <3

goldenarrow, ben benieuwd naar het proces van opbouwen met scheiden van Brown en Zamazenta, wil zoiets ook gaan doen. Maar mijn vorige merrie liet zich altijd achterover vallen van stress. Eerste jaar wel doorgezet, jaren daarna het maar gelaten.

Lief dat je meedenkt over mijn paard. Het is mij beetje te toevallig dat ze zich zo flink verstapt aan hetzelfde been als haar probleembeen, als ik de training opschroef, en dan ook nog op dezelfde manier gaat kreupelen. En ze vervolgens ook even vlot weer bij trekt. Ze wordt dit jaar 7 en is pas met 5 beleerd. Heeft alleen een K0 gelopen toen ze 5,5 jaar was, in jaar dat ze 6 was niet gestart omdat ik haar liet dekken dus toch een jaar eruit zou liggen, en dan liever thuis haar beter voorbereidde eerst omdat dingen als trailer, van huis gaan, ect ze ook niet kende. Ons rijmaatje van de K0 was gestopt dus zou dan ook alleen moeten en soms is mn rem wat stroef. De K0 deed ze prima, maar ook toen met een C op locomotie naar huis (op dat been). Toen is eigenlijk al het gedoe begonnen, want in de wedstrijd verstapte ze zich, in stap, rechtuit, op een verharde klinkerweg. Maar thuis is het met paar weken rust goed gekomen en heb daarna een jaar lekker kunnen rijden, we trainden thuis tot 30km op tempo, nooit problemen. Vanaf september 2019 aan het tobben. Ik dacht dus dat het nu weer goed ging, not... Al loopt ze nu weer goed :? Maargoed, eerst veulen er maar uit, en als die oud genoeg eens bekijken hoe het dan gaat en indien nodig naar kliniek voor uitgebreider onderzoek. Al ging het nu met minder intensieve ritten wel goed. Maar het klopt niet. Want wat wel goed gaat is 15km 5,5km/h. Of 7km met 8,5km/h. En wat dus mis ging nu was 14km met 8,3km/h. Dat is dus nog lang niet wat ze eerder liep. En dat heeft niks met dracht te maken. Als ze niet meer zou willen, zou ik dit niet doen. Maar ik moet nog steeds haar doseren ipv haar pushen.

Oooh tiwi1969 wat rot!!! Dikke knuffel :(:) Hopelijk voelt Kees zich snel beter en kan je snel weer naar haar toe!

loulou <3

Wat erg van de schapen... Hopelijk was hun einde al met de eerste klap ;(
Asbest kwamen ze bij een vriendin een paar jaar geleden als maanmannetjes de wei zuigen.

Noisy <3

Vrienden van mij hebben een red back bevalling gehad pas. Bizar omdat we het hier nog erover hadden. Gelukkig is het met telefonische begeleiding van het hengstenstation goed gekomen en zowel merrie als veulen er goed uit gekomen. Maar dag later alsnog naar de kliniek omdat de kleine continue mest liet lopen. Gelukkig ging het nu de goede kant op, plasma werd afgebouwd. Paar weken eerder ook al een vroeg geboorte bij een van hun Tinkers, bloedmooi veulen natuurlijk. Vorig jaar ook al (andere combinatie). Ik kijk nog niet echt uit naar de bevallingen hier :o

wayoflife

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 14:47

Mag je lekker met mama op de wei, lekker rennen en spelen, donder je zomaar om de waterbak. Snel op stal opdrogen ....
Afbeelding

Afbeelding

En m’n vriendin keek toe....

Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 14:50

Ach gossie, arm ding :(:)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 15:44

Caily ik had jouw verhaal even gemist, wat een pech! Kniebanden is inderdaad meestal het advies om kracht op te bouwen/ sterk houden. Ik denk wel dat je ervoor moet waken dat je te snel gaat en dat de klachten dan weer toenemen. Helemaal stilzetten is met knieband-problemen niet handig omdat ze dan snel weer kracht verliezen.

Wat betreft alles zien herken ik wel, Kees heeft al een lange weg met blessures en revalidatie achter de rug en dan zie je dingen die anderen niet zien en zelfs van zeggen dat ze er niet zijn. Wat mij heeft geholpen in het kijken, en uiteindelijk de beslissing te nemen haar uit het werk te halen, is me niet meer op de gangen en de beweging te focussen maar op pijnsignalen. Blik in de ogen, orenspel tijdens het werk en bij Kees heel opvallend: een trekje om haar neus.

Voor jou ook heel veel sterkte!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 16:09

Kniebanden idd voorzichtig mee zijn.. Ik heb in 2018 een 5-jarige Bodinus moeten laten inslapen om die reden. Was groot en erg slap (heel rustig aan mee gedaan) en daardoor de pech gekregen dat hij een knieband gescheurd kreeg. Stond een kijk operatie gepland zodat we wisten waar we konden gaan laseren, helaas heeft hij die datum toen niet gehaald: alles doorgescheurd. Ter plekke moeten laten inslapen.
Dit is natuurlijk weer een uiterste, maar ik word daar toch wel voorzichtig van.

In jouw geval ook liever minder doen dan perongeluk overbelasten.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 16:38

Ach arm ding wayoflife! Kijkt er ook zo beteuterd bij.. :(:)

Had ze de laatste keer bij Jolene wel gevulde uiers? Bel blijft op half gevulde uiers hangen.. :roll:
Net weer lopen springen in de paddock en toen waren ze ook leeggelopen pfff