Oja pretty, laat je merrie even goed scannen zou ik zeggen. Bo werd niet hengstig en bleek dus totaal geen activiteit te zitten. Die is toen hengstig gespoten.
Stekelharig vos wel? Mijn vos merrie kreeg opeens allemaal zwarte plekken dacht eerst huid ziekte oid.. toen was haar hele lichaam en nu zakt ze weer terug naar normaal vos.
Meeste vossen lijken koffievos te worden als ze uit de veulenvacht komen. Dat blijken allemaal daarna gewone vossen te zijn. Wat betreft kleur klopt vos op het paspoort. Zeker als er foto's in komen zou ik me daar niet druk om maken. Hier op stal staan er 3 van de 6 met een foute kleur te boek. 2 donkerbruinen staan als zwart en de zwarte als donkerbruin.
Ibbel
Geplaatst: 04-07-17 20:52
Janinevv schreef:
Stekelharig vos wel?
Officieel heet dat dan Rabicano of Sabino, afhankelijk van welke factor de stekelharen veroorzaakt.
Hmm ik heb merrie die overal witte haren heeft en 1 met een witte streep op de rug lijkt net of die ergens langs heen gelopen is dat net geverfd is
polleman
Geplaatst: 04-07-17 22:25
Noisy balen dat het drachtig worden niet gelukt is maar nu kan je volgend jaar wel vroeg beginnen en dan op naar een mooi jaar! wauw wat een aparte aftekening
AnniekSlijk ik weet niet hoe oud je veulen precies is, maar ik heb sun eerste keer gegeven met 4,5 maand.
Fotsy kan heel goed een insecten steek zijn
Caesar gefeliciteerd wat zijn ze gaaf
hinte die eerste foto
MaritB ik denk dat het gewoon door het verharen komt.
Cynthia82 wauw wat een gave foto weer zon knuffel
Dustinlover zielig dat er steeds meer bij komen hopelijk breekt het snel los dat ze verlichting hebben.
pretty nog even spannend dus of je er toch nog een hebt voor 2017.
xPenny jou merrie drachtig voor 2018? weer wat geleerd met gember
Tinniie begint echt al veulen af te worden
Kirja gelukkig is het een kleine pony die kunnen al eerder veilig bevallen.
Fotsy
Geplaatst: 04-07-17 22:38
Cynthia en noisy dan volg ik jullie volgend jaar ook hoor
Bedankt polleman ik denk het ook was vanmorgen beter ondanks dat ze in de stal stond vannacht. Nu zit ik met ander probleem Elsa heeft mep gehad of is gevallen, ik weet het niet maar ze kan er niet op stappen. Ben nu aan het koelen en aan het wachten op de da. Als het gebroken is dan ... . Mag er niet aan denken wat de dochter dan gaat doen en ze staat met een veulen aan de voet. Pfff beestjes altijd wat.
Zo, heb het ff niet gevolgd dus reageer alleen even op bepaalde dingen.
Marit, mijn veulen ziet er precies hetzelfde uit! Komt vast van het verharen. Mijne is wel ontwormd (dat vroeg nog iemand, stalHD?)
Qua olie, ook ik zou geen zonnebloemolie voeren. Wil het risico op ontstekingsgevoeligheid niet lopen, ook al is het niet helemaal bewezen. Maar ik ga ook weer olie voeren, mijn merrie is 1.78 en was al niet dik te krijgen en nu is ze al ribbig..
DL hoop zo dat het gauw openbreekt! Fotsy sterkte! Noisy gave bles heeft jouw veulen!
Waar blijven de veulentjes toch!? Vind het altijd zo speciaal om de foto's te zien waar ze net geboren zijn en hoe ze zijn opgedroogd!
Polleman, klopt was gister een tweeling maar vandaag 1 vruchtje gezien gelukkig.
Fotsy, erg veel sterkte! Ik hoop op goed nieuws!
Fotsy
Geplaatst: 04-07-17 23:51
Ik wacht ook nog steeds naar de laatste veulens
Da is net weg, geen goed nieuws, morgenvroeg gaan we foto's nemen en dan zien wat het is. Op eerste zicht geen ernstige fractuur, maar kan barst zijn dat ieder moment kan breken dus vervoeren is geen optie meer, laat staan dat we haar al de trailer opkrijgen of het kan haar meniscus zijn. Ik hoop nog steeds op een wonder maar zijn gezicht zag er niet veelbelovend uit
polleman
Geplaatst: 04-07-17 23:52
Fotsy o nee hopelijk valt het mee sterkte. Mijn duimen draaien dat het geen breuk is.
rensju welke olie voer jij dan?
xPenny gefeliciteerd met de dracht het is je zo gegund. (Natuurlijk gun ik het iedereen) Fijn dat er vandaag nog maar 1 zat op de echo.
Tjezus Fotsy, dat klinkt niet fijn. Hopelijk geen breuk! Hoe oud is veulen?
Fotsy
Geplaatst: 05-07-17 00:01
Van 18 april is veulen, gaan al scenario's door mijn hoofd nu, moeten zij nog veel melk drinken? kan ik misschien mijn andere merrie melken maar die is net drachtig gescand en twee veulens zogen is misschien net iets te veel van het goede, ze levert zo al erg in met zogen. Ben hopelijk veel te voorbarig maar bereid me toch al voor. Ze steunt er helemaal niets op en je ziet dat ze veel pijn heeft. Pijnstiller wou hij nog niet geven want dan zou ze misschien iets forceren.
O nee, Fotsy, wat erg!! Ik ga aan je denken vandaag!
pretty
Geplaatst: 05-07-17 06:35
Fotsy nee hé...ik duim dat het zover niet moet komen en ze snel wat minder pijn mag hebben. Van 18 april is in principe nog te jong maar in theorie zou ze al wel moeten voortkunnen en wat melken van flo zou wel moeten kunnen,het is geen groot veulen en al wat ze dan extra krijgt,is extra. Maar ik duim voor Elsa.