Ja, een iets moderner, luxer [ras] is waar we op hopen. Ze moet nog 8 weken en 2 dagen.
pretty
Geplaatst: 04-02-16 12:27
KBK dan lijkt de shire mij geen slechte beslissing! Ik ben heel benieuwd want dit wordt het eerste trekpaardveulen wat we meemaken in het DBT topic denk ik?
CL dat zal wel dat je zenuwachtig bent! Zometeen je meisje thuis! Geniet van het verwenmomentje voor haar.
Fotsy ze lijkt ineens wel helemaal van model veranderd! Het zal haar goed gedaan hebben dat Olafje gespeend is. Daar komt straks een mooi palominobont meisje uit weer.
Suffie jeetje zo een uier en dan nog niks! Maar het is zoals je het wou dus prima.
Star is een knappe pony,zo één wil ik ook krijgen dit jaar,in veulenvorm. Ze krijgt een flinke buik en dat mag nu ook wel!
C2012 ik herinner me je veulen ook nog wel. We gaan duimen dat het dit jaar gewoon vlot gaat allemaal en dat zal ook wel! Prachtige nakomeling daar van je merrie.
Lijkt mij ook een mooie combi KBK? Is een Shire dan niet ook een trekpaardras? Of stel ik nu een hele domme vraag Ik ben in elk geval fan van beide! (Jaja dat zegt iemand met fijne kleine minipaardjes,haha!)
Suffie waar blijft dat veulen
CL wat rot zeg. Dat is toch niet een beslissing aan hen om te maken? Ondertussen staat ze alweer op Nederlandse bodem denk ik? Heerlijk, kan ze ook de beentjes weer wat strekken.
Hier kan ik nu toch ook niet meer naast Fre haar buikje kijken. En Charlie haar buik lijkt ook van vorm te veranderen.
Mijn droom is altijd geweest om ooit een eigen trekpaard te hebben om door de bossen te kuieren. Ik heb bijna op het punt gestaan eens een knappe pikzwarte te kopen. Maar dat is niet doorgegaan. En de grond op de huidige weide is er niet ideaal voor, dan heb ik 9000m2 slijk denk ik
Ik kan ook begrijpen waarom je voor deze hengst gekozen hebt KBK.
Suffie ze houd het goed spannend!
CL, wat een rare redenatie van hun zeg. Ook waardeloos dat ze dat zonder overleg even beslissen.
Ik vind ze ook geweldig Knolselder, vriendin van mij heeft er ook eentje.
Vanmorgen eindelijk weer eens een lekkere stuiterbal aan de longe. Gevolg kon weer flink harken haha. Daarna ff lekker op stal drogen. Want pffff wat een regen vanmorgen zeg. Kijk je in d'r stal Heerlijk lief koppie.
En nog eentje van d'r buik die lekker gaat hangen
Ennasil92
Geplaatst: 04-02-16 15:56
@koudbloedkim dat kan ja, ik heb het in de groepen: koudbloeden, veulentjes pret en in Misha de tinker (haar eigen groep) gedeelt
Net even manlief gebeld en Luna staat nog rustig buiten hooi te eten met de rest. Dit is werkelijk het eerste paard van mij dat het niet volgens onze handleiding doet Als ze zaterdag nog melk aan het uier heeft hangen gaan we haar melken en de melk/biest invriezen. Dit adviseerde de DA ons. Gelukkig hebben wij altijd biest en kunstbiest op voorraad, de kunstbiest mag ook voor paarden worden gebruikt in geval van nood. Nog 1 dagje................
Ik zou zo graag een stal vol vossen willen, in alle beschikbare tinten. Minimaal wit(ben niet zo van 4 kousen en een brede bles) en bij voorkeur(verder heb ik geen eisen) blonde manen. Ik vosjes! Intussen hebben we 1 vos met wat wit, 1 bruine met een kolletje, 1 witte, 1 zwarte zonder aftekeningen, 1 bruine met een bles...
Suffie...spannends!!!!
Koudbloedkim: Hoe hoog is de shire die je gebruikt hebt?
Tietspam van Priskaatje. Volgens de buuf worden de spenen zachter en de uier strakker. Ik moet er maar vanuit gaan dat die info allemaal klopt
Persoonlijk vind ik echt helemaal niks aan koudbloed, al dat haar en al die massa. Voor de wagen vind ik ze wel prachtig
Mooie tietjes al Woogy! Ik zou ook graag zo een collectie hebben qua kleuren. Heb niet echt een favoriete kleur. Een bruine is bij mij speciaal. Heb ik nog niet in paardenversie gehad. Buiten het vorige veulen dan, maar daar kan ik helaas nu niet van genieten. Mijn arme blacky valt binnenkort uit de toon.
Zou graag mijn merrie (als alles goed verloopt) dit jaar terug laten dekken. De hengsten bovenaan mijn lijstje zijn zo goed als allemaal vos, dus zo zal het niet snel spannend worden.
Mijn eigen paard moest een zwarte volbloed hengst worden...in plaats daarvan kocht ik een arabische merrie vos haha. Moet bekennen dat ik rooie steeds mooier en mooier vind. Al heeft mijn vent tegenwoordig iets tegen aftekeningen...Panfluit Rood met minimaal wit is het mooiste wat er bestaat....
Ik vind bijzondere kleurtjes en bepaalde soorten bont erg mooi. Heb iets minder met vossen, al vind ik bepaalde tinten vos dan wel weer erg gaaf. Maar ik vind kleur het minst belangrijke.
Van wat eruit gaat komen? Of van een paard wat je aankoopt?
Wat Pris mij ook geeft ik ben er blij mee. Ik pies in m'n broek als ik een schimmel merrie heb...dat dan weer wel. Maar een hengst met kleur is net zo welkom Bij Pony hoopte ik twee keer op vos...kreeg twee keer een bruine met een klein kolletje...
AniekR
Geplaatst: 04-02-16 18:09
linda2008 schreef:
Aniek, haha dat zijn ook nog eens allerlei rassen waar je uit kunt kiezen, word er niet makkelijker op
Haha nou niet allemaal voor mij gelukkig. Nrps hengstendag is meer een beetje traditie. Waren 2 leuke hengsten, maar die waren beide Welsh NWR gefokt en 1 daarvan zelfde vader als Lies (welke weer uit zelfde vader van Roos komt :p) Arabische hengst is voor Mariska haar merrie, niet die van mij. Ik heb mijn hoop toch op de Welsh hk ^_^
CL, wat balen dat ze het zo met die spullen gedaan hebben. Snap dat je pissig bent. Is hier misschien ander weer, maar zonder wintervacht hebben ze hier toch wel een deken nodig. Hoop dat ze ondertussen goed en wel geland is en lekker in een box staat. Stalling klinkt goed voor elkaar!
C2012 welkom terug. Een mooie vos is niet lelijk gelukkig! Zo'n donkere wel heel speciaal ook nog!
Woogy, mooie tietjes, ze maakt het spannend. Van wie is ze drachtig? Las iets van Mashallah, misschien vergis ik me, maar geloof dat we die ook hopen te zien volgende week.
Hier vanmorgen de hoefsmid weer gehad. Volgende keer dat hij komt zullen de veulens misschien al voorzichtig mee geveild kunnen worden Roos stond er wel weer sneu bij. Kontje wordt echt steeds smaller, moet echt goed om het buikje (die er gelukkig nog wel aan zit) heen kijken.
Heb er een zak Cavalor probreed bijgehaald en werd me ook verteld dat ze gerust meer merriebrok mag. Zij kende wel meer gevallen die gewoon alles aan het veulen geven. Maar ze is ook zo hangerig. De hoefsmid moest haar bijna optillen terwijl ik haar hoofd ondersteunde. Mariska (is zelf zwanger nu en erg moe) kan zich er iets bij voorstellen, maar ik maak me toch wel wat zorgen. Ga ook DA toch nog maar bellen om te overleggen. Die zou half maart nog wel komen toch nog een keer enten voor de veulens er zijn en nu zit ik in dubio of ik hem toch niet eerder laat komen. Misschien (na het verhaal van AZ ook) ook nog een keer naar het gebit laten kijken en of hij iets anders er van denkt misschien. Iemand ervaring met dit soort merries? Wat zouden jullie doen?
En iets meer positief; Zag er vandaag ineens een liggen bij de Aldi, andere als waar men hier positief over was, maar mag hem nog binnen 30 dagen terugbrengen. Dus even kijken of het wat is...
Ik ben dol op vossen Al kan een mooie zwarte mij ook smaken. Alleen palomino, cremello en perlino zal ik absoluut nooit kopen. Vind ik zooo lelijk!
AniekR
Geplaatst: 04-02-16 18:22
Leuk Woogy, weet je toevallig of hij nog bij Calis staat? Daar gaan we wel heen namelijk
Enne ik vind hem wel knap ja. Nog in het huidig gesprek (donker)bruin is toch wel een van mn favoriete kleuren. Maarja verder ben ik wat de Arabiertjes betreft geen expert en gaat het niet om mijn merrie hihi, dus dat is tenminste een keus minder om te maken gelukkig :p
Laatst bijgewerkt door AniekR op 04-02-16 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt