[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suus_elviera

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 18:43

leuke fotos weer hihi
polly normaal 100% kinder pony maar nu ff niet erg uitkijken met mn kleine meid

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:02

vraagje: hoe zit het met jullie merries en het bekappen van hoeven? Ferrietje vandaag voor het eerst laten bekappen en ze vond het maar niks. Vooral achteraan. We hebben ze dan in een stal gezet en toen ging het beter :). Maar de hoefsmid zei dat het kon zijn doordat ze drachtig was dat ze wat moeilijker deed.
Volgens mij heeft ze ook wel wat last. Af en toe zie ik haar wat happen naar de buik. Ze vindt het ook absoluut niet leuk dat ik haar daar aan raak.
Nu we moeten elkaar ook nog leren kennen, kan daar ook wel aan liggen natuurlijk :).

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:06

De mijne is eigenlijk aan de beurt om te bekappen nu, maar ik laat haar staan tot het veulen er is. Ze is sowieso al niet de makkelijkste met bekappen, maar nu lijkt het me helemaal een plagerij voor zowel haar als de hoefsmid. Dan maar even iets minder netjes op de voeten, gaan we na de geboorte weer goedmaken :j

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:08

Ik heb mijn merrie van de week nog laten bekappen maar nergens last van... :)

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:09

Ik heb Fairy afgelopen woensdag nog laten bekappen. Ik had het liever voor de bevalling ipv dat er straks een veulen in de hoefsmid zn nek springt :D Ze had wel meer moeite met haar achterbenen omhoog houden, maar ze staat er weer prima bij en lijkt er geen last van te hebben.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:16

Barcardi vandaag 320 dagen :D

Hier ook de 3 drachtige merries vorige week naar de smid geweest (oke nu is er 1 van verkocht)

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:21

Sjintoo schreef:
vraagje: hoe zit het met jullie merries en het bekappen van hoeven? Ferrietje vandaag voor het eerst laten bekappen en ze vond het maar niks. Vooral achteraan. We hebben ze dan in een stal gezet en toen ging het beter :). Maar de hoefsmid zei dat het kon zijn doordat ze drachtig was dat ze wat moeilijker deed.
Volgens mij heeft ze ook wel wat last. Af en toe zie ik haar wat happen naar de buik. Ze vindt het ook absoluut niet leuk dat ik haar daar aan raak.
Nu we moeten elkaar ook nog leren kennen, kan daar ook wel aan liggen natuurlijk :).

Bij mijn merrie was het precies hetzelfde. Ik was er zelf niet bij maar uiteindelijk hebben ze achteren niet gedaan omdat het gewoon niet meer veilig was voor de hoefsmid. Dit was trouwens ook al vier weken geleden (rond 275 dagen?).

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:25

Die van mij is donderdag gedaan, geen problemen, net als normaal. :)

hannekebosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:33

vraagje... het is hier eerder voorbij gekomen maar dat is al even terug maar zonie is nu 291 dagen en eet sinds gisteren zowat niks meer. Van de 2 scheppen laat ze ander halve schep liggen (ze krijgt deze tegen 5 uur eind van de middag en smorgens ligt het er nog) en ligt heel veel

Zijn er meer met die ervaringen?

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:33

Fiary zit vandaag op dag 339 maar er lijkt nog weinig te veranderen. Haar uiers zijn steeds wel iets voller, maar ze lopen overdag nog terug. De melktest zit nog steeds tussen de 6,5 en de 7 (hoelang blijft het daar tussen hangen >;) ) de enige verandering is dat ze net het Cookie dansje uitvoerde in haar stal :+

Haar uier vanmiddag:

Afbeelding

Afbeelding

Ze eet wel steeds minder hooi. Haar stro daarentegen eet ze helemaal op.... Daar ben ik niet zo blij mee. Hebben jullie ervaring met paarden die hun stro op eten terwijl er nog een hele berg hooi ligt?

Wilde ook nog iets anders delen met jullie. Mijn vorige paard (Sultan) is ingeslapen op 7 juli afgelopen jaar. Het toeval wil dat Wish op hetzelfde moment is geïnsemineerd en drachtig is geraakt (terwijl het daarvoor twee keer niet gelukt is). De moeder van de eigenaresse van Wish heeft een schilderij gemaakt van hem. Echt zo lief! <3 Ik heb er laatst een lijst omheen laten maken en deze was gister klaar. Wat vinden jullie ervan?
Het schilderij is zonder lijst 80cm x 100 cm.

Afbeelding

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:38

prachtig schilderij van Sultan! :)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:42

Heel mooi en lief van die vrouw!!!
Knap hoor.

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:44

Heel erg mooi!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:14

Wat een waanzinnig cadeau Sultan15!
Ga je nog iets doen met de naam van het veulen en zijn herinnering?

Hier zijn weer uierfoto's gemaakt. Heb ze even vergeleken met 6 dagen geleden, zit duidelijk vordering in

Rosa 291/297 dagen
Afbeelding

Dolly 294/300 dagen
Afbeelding

Jorja 294/300 dagen
Afbeelding

Donna6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:18

Diane_Basje schreef:
Wat een waanzinnig cadeau Sultan15!
Ga je nog iets doen met de naam van het veulen en zijn herinnering?

Hier zijn weer uierfoto's gemaakt. Heb ze even vergeleken met 6 dagen geleden, zit duidelijk vordering in

Rosa 291/297 dagen
[ [url=m/knmaUJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dolly 294/300 dagen
[ [url=m/fvLApG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jorja 294/300 dagen
[ [url=m/IAyY2N.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die van Jorja zijn echt ontzettend gegroeid in zes dagen jeetje :j

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:18

Ja he?

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:25

sultan15 schreef:
Wilde ook nog iets anders delen met jullie. Mijn vorige paard (Sultan) is ingeslapen op 7 juli afgelopen jaar. Het toeval wil dat Wish op hetzelfde moment is geïnsemineerd en drachtig is geraakt (terwijl het daarvoor twee keer niet gelukt is). De moeder van de eigenaresse van Wish heeft een schilderij gemaakt van hem. Echt zo lief! <3 Ik heb er laatst een lijst omheen laten maken en deze was gister klaar. Wat vinden jullie ervan?
Het schilderij is zonder lijst 80cm x 100 cm.

[ [url=m/NGiU1C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel mooi zo ook met die lijst erom! Waarmee is het geschilderd? Acrylverf?

AZ met welke hengst laat je aziza dit jaar insemineren dezelfde als afgelopen jaar?

Wat een buikjes en uiers komen er voorbij zeg! Gister voor het eerst ushi haar melk getest maar gister en vandaag precies hetzelfde. Ushi is vandaag 326 dagen drachtig..

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:26

Amai wat een evolutie, diane basje, raar he bij sommigen kan de uier plots heel snel gaan, was zo bij mijn merrie ook.

Sultan hier zelfde probleem hoor, probeer snacht af en toe eens op bokt te zitten om me wakker te houden als ze dan toch eens ligt, want dan ben ik altijd even opgeschrikt. Paar keer per dag kijken naar uier, kling staart omhoog, melktestje, foto's en dan merrie tv kijken, een geluk dat wij geen buren hebben :D
Zit nu op bokt via iPad en op portable staat camera :o
Mijn merrie haar uiertje loopt wel niet meer terug maar melktest pff, vind ik zo moeilijk te zien bij die van mij. Mooi cadeau.
En ze is nog steeds camera schuw

Afbeelding

AZ hij wordt al groot, mooi ventje

Lovelyn waarom gaat die van jou maar tot 7? Mijn begint pas bij 7.7, en ik denk dat zij nu op 7 zit maar kan nog tot 6. Raar die testjes
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 21-03-15 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:28

thanks allemaal! :)

Diane_basje, ik weet nog niet of ik iets met de naam van het veulen ga doen ter ere van Sultan. Bij het veulen van Fairy sowieso niet, daar heb ik al namen voor. Daarbij was Fairy er nog niet dat Sultan is ingeslapen dus hebben ze niets met elkaar te maken. Bij het veulen van Wish zou ik het wel heel bijzonder vinden, omdat ze op die dag in geïnsemineerd. probleem is alleen dat het dit jaar met de K moet beginnen, en dat is een hele lastige letter. Er zijn weinig namen met de K die betrekking hebben op Sultan, en de namen die er betrekking op hebben vind ik niet fantastisch. 1 naam die er mee te maken heeft vind ik wel leuk, maar dat moet passen bij het veulen ( ga nog niet verklappen welke :P) Daarbij is het veulen van Wish voor de helft van de eigenaresse van Wish, dus zij moet de naam ook mooi vinden natuurlijk :)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:53

Ik heb Aziza ook bewust na de bevalling pas laten bekappen, normaal gesproken moest ze eind januari, nu toch maar eind februari gedaan. Moet zeggen dat ze het toen ook wel lastig vond, haar banden waren toen nog niet helemaal strak, dus ze leunde wat meer op de smid dan normaal :D Veulen heb ik trouwens gewoon in de stal gelaten, merrie ervoor met hoofd over de deur, merrie vond het erger dan het veulen :D

Hanneke, geen ervaring mee, maar misschien heeft ze toch wat last van het veulen? Misschien ligt het momenteel wat vervelend?

Db, duidelijk verschil, in allemaal, maar vooral Jorja schiet flink op!

Lovelyn, Aziza wordt inderdaad weer geinsemineerd met GR Lahab (zelfde hengst als dit jaar), ik ben zo blij met Amir, hij is echt precies wat ik hoopte, dus we gaan het nog een keer proberen en dan hopelijk een merrie :)

Zo, morgen op tijd uit bed en 'even' heen en weer Duitsland om sperma :+

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:58

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 22:16

Sjintoo schreef:

Die van mij heeft 1 verschrikkelijke achterhoef, die groeit 2x zo hard als de andere. Liberty kan dus écht niet een maand niet bekapt worden. Elke maand moet tenminste die ene achterhoef gedaan worden. Ik heb dus niet echt een keuze wat betreft bekappen :=

Edit: verder is ze altijd braaf, ook nu haar buik in de weg zit. De boer bekapt haar, dus die kent ze gelukkig ook goed.

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 22:40

Sjintoo schreef:

Die van mij heb ik ook laatst laten bekappen en liet ze goed doen, het is ook zo'n schat, alleen bij het laatste voetje wou ze even niet meer maar gaf snel op en liet het maar gebeuren.

Ik zie dat iedereen de staarten invlecht of inpakt, kan de staart ook gewoon los blijven of is dat echt not-done? Ik moet Mini's staart toch wassen als het weer wat langer lekker weer blijft XD

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 22:48

Ik laat de staart gewoon los...volgens mij is zo`n ingepakte/gevlochten staart geen lolletje om een klap mee te krijgen als veulen.
Erna maar lekker wassen dan...

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 22:51

Wauw heel mooi schilderij!!
Zie heel veel mooie uiers! En dikke buikjes! Voor alle mensen die de 300 dagen hebben bereikt super! Het einde komt in zicht nog even volhouden!

Alle wakers, succes en sterkte!
Ik was bekaf, na3 weken 6x per dag naar stal haha, en af en toe nachtwaken! Maar het is het waard!

Met kean gaat het heel goed! En met moeders ook, vandaag heel even buiten geweest. Begon te regenen dus maar snel naar binnen!