[HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 18:02

Jaaa ziejewel :+

Talida

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 18:04

Plekjes zijn er inderdaad beter uit!
Hih moest net nog aan hem denken met zn bontlaarsjes, Flo is nu ook zo maar das omdat boven al kaal is en op dr knie en lager nog niet

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 18:13

Talida, ja dat klopt.

Haha Ivy, leuk is dat he? Die van mij doet precies zo na het wassen. Denk inderdaad dat de huid eronder toch al aanhet drogen is ofzo.
Maar zijn plekjes zien er al wel een stuk beter uit.

De plekjes van de ringworm bij Razzle gaan er ook goed uit zien. Er is niks bij gekomen en ze zijn ook niet groter geworden.
De huis was eerst spierwit in die plekjes, maar krijgt nu een donkerdere kleur.

Jessy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 19:12

AngelsDitch schreef:
Zucht... voel me genegeerd... er worden foto's geplaatst en iedereen reageert daarop, ik plaats foto's en niemand reageert...

@Karin: Wat een geweldig duo Jasmijn en Dora. Echt schitterend om te zien!
@Inge: Ik hoop dat de medicatie nu wel aanslaat. Spannend hoor dat afwachten.
@Stunning: Ze hoeven natuurlijk helemaal niet op elkaar te lijken. Misschien de test doen en als dan blijkt dat het wel die hengst van hem is dat hij dan wel mee betaald?
Edit: zie nu net je foto's en ik moet zeggen dat ik ook bij geen van beide gelijkenis zie, dus ik zou gewoon die test doen.
@Nouksjens: Mijn veulen bleef niet binnen de omheining, maar dat kwam voornamelijk omdat ze op stal vaak vergeten de stroom aan te zetten. Staat deze aan dan blijft hij er wel netjes binnen. Ik heb nu toch maar een extra lijntje er tussen gespannen en nu blijft hij ook zonder stroom binnen de omheining.
Moet stiekem wel lachen om je foto's.

Ik ben vandaag met een vriendin naar de paardenmarkt geweest. Ze heeft daar een onwijs lief en dapper shetten hengstveulentje gekocht.

Ik had in je topic al gereageerd! En Razzle wordt echt stoer!

Jessy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 19:22

nouksjens misschien wil ze liever bij die koeien daar zijn! Maar wel apart dat ze er gewoon zo door loopt, ik heb er verder geen ervaring mee, mijne bleef na 3x een schok netjes binnen de omheining.

Stunning, geen idee wie de vader zou kunnen zijn, zou ook een test doen.

Die plekjes van rafiki zien er indd al beter uit. Mounya had ook rare plekjes(niet zo erg als bij jou), de DA dacht dat het schimmel was, dus moest ik met imavaro wassen, maar achteraf denk niet dat het schimmel was, dan had het veel sneller zich uit moeten brijden. Wat het nou geweest is geen idee.

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:45

Bedankt iedereen, ben ook heel blij dat ik de nieuwe eigenaar van Cookie ven geworden :D

Magic_Ice schreef:
Magootie gefeliciteerd, ik denk dat velen jaloers op je zijn dat je zo'n mooi paard hebt!

Kan ik me helemaal voorstellen :P

Dat haflinger veulen :oo Wat een dondersteen :=

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:18

Ivystoeter: mijn merrie heeft op dit moment soortgelijke plekjes. Mijn DA dacht een allergische reactie op een insektenbeet. Heb een week lang Vetaderm gesmeerd (cortisol-creme) en daar knapte het goed van op, vooral omdat de jeuk verminderde kregen de plekken de kans om te helen.
Nu smeer ik er sudocreme op, en het werkt heel goed!
Afbeelding
Ook op haar hoofd heeft ze hele plekken waar het haar verdwenen is, maar echt als schimmel ziet het er niet uit, dus wij tasten ook een beetje in het duister wat het nou precies is.

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:29

Die kale plekken komen me bekend voor, de koeienkalfjes en pinken krijgen dat ook allemaal op een gegeven moment. Is een soort exczeem, het is ook besmettelijk.. Weet niet precies meer hoe het heet, kan ik wel navragen? mensen kunnen dat ook krijgen als ze er gevoelig voor zijn namelijk, dus wie weet paarden ook?

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:34

Ben met mijn veulen vandaag naar de JVK geweest in Tolbert en ze had een 2de premie, liet zich helaas niet zo goed zien maar verder correct model en mooi gebouwd veulen! :D

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:36

Jammer dat ze zich niet zo goed liet zien Dwyne! Wel goed commentaar verder.

Toch ziet het er wel een beetje als ringworm uit...

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:42

Ja heel jammer, ze kan vet mooi lopen maar ze was wat te veel onder de indruk en dan niet van k ga wegrennen nee ik blijf wel heel veilig bij mama en daar hoef ik me niet voor uit te sloven...

De plekjes zou ik een afkrabsel van laten nemen als je twijfelt of het mijten, schimmel of bijv. ringworm is dan weet je het zeker.

Beeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:52

Hey ik heb ook een paard die van die kale plekken kreeg. Heb ik op advies van de dierenarts ingespoten met imavorol. De kale plekken werden bij mijn paard eerst groter maar al snel kwam er weer haar voor terug en nu is alles weg. Hopelijk is het bij jou paard hetzelfde dan valt het wel mee.

Nog ff een foto van mn kleine kereltje. ALweer een hele bink, nu al drie maanden en het kleine is er echt wel af nu |( :D .. Alleen zn veulenvacht op zn lijf blijft nog steeds zitten. Lijkt net of ie een bodywarmer aanheeft ;) is dat er bij jullie al allemaal af???

Afbeelding

Afbeelding

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:01

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:02

Wat een lekker ding Beeker, al een hele bink!!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:13

Das idd een heel verschol AD!

Wow Beeker wat een lekker ding!
Flo zit ook nog in dr jasje, alleen hoofd is kaal en in wat groefjes en hals begint nu ook, alleen de kleur is raar....

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:16

Wat voor kleur dan Talida?

Dwyne heb je ook foto's van de keuring?

Razzle is al uit zijn eerste verharing. Hij was immers vos en nu chocobruin. Hij is na die eerste verharing heel dun in het vacht gekomen, maar binnen no time was die vacht weer heel wollig.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:24

MelodyT schreef:
En er zit nergens iets van arabisch bloed achter..anders kan ie geloof ik nog bij het nrps..

Nee geen van de hengsten en Donja hebben arabisch bloed in zich..

rowo schreef:
Mocht je Armani ooit kunnen en willen verkopen dan is het altijd beter dat er papier bij zit, B register of niet. Ik zou wel voor een DNA test gaan persoonlijk. Toch fijn om te weten wie nou ECHT de vader is.

Ja idd, ik vind het zelf ook wel prettig ja.. Ik vroeg vandaag dus naar het paspoort van die hengst omdat ik zei dat ik het zo snel mogelijk wou opsturen.. Hij zei het niet met zoveel woorden, maar eigenlijk zei hij wel dat hij het belachelijk vond dat ik dat nog wou, want je ziet het toch zo?! :? (volgens hem dus..)

@ nouksjens: Haha die foto’s! Als ze straks wat groter word en er niet meer tussendoor past zal ze vast even schrikken _O-

AngelsDitch schreef:
@Stunning: Ze hoeven natuurlijk helemaal niet op elkaar te lijken. Misschien de test doen en als dan blijkt dat het wel die hengst van hem is dat hij dan wel mee betaald?
Edit: zie nu net je foto's en ik moet zeggen dat ik ook bij geen van beide gelijkenis zie, dus ik zou gewoon die test doen.

We hadden eerst ook gezegd dat we het samen zouden betalen.. Maar krijg nu een beetje het idee dat hij dus niet meer mee wil betalen.. Eigenlijk had ik ook kunnen zeggen dat hij het allen zou kunnen betalen, want hij heeft beide! hengsten ongewild bij mijn merrie ingezet.. Omdat het de vorige keer niet was gelukt dacht hij dat ze niet drachtig werd, want hij heeft dus gezien dat die koffievos Donja heeft gedekt en heeft haar er niet uit gehaald of wat dan ook.. Maar ik ben niet zo'n iemand die dat zegt en durf het ook niet zo goed :o

@ IvysToeter: Oh die plekjes zien er niet echt fijn uit :(:). Hopelijk gaat het snel weer beter!

@ Dwyne: Gefeliciteerd met de 2e premie! :D

@ Beeker: Mooie foto’s! :D

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:34

Dat snap ik Stunning, dat zou ik ook niet zo goed durven. Is er niet iemand anders die je mee kan nemen met een wat grotere mond?
Want het is toch belachelijk dat zo'n iemand jouw merrie ongewild laat dekken en er dan vervolgens de verantwoording niet voor wil nemen?

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:35

@ Beeker idd al een hele bink zo.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:40

AngelsDitch schreef:
Dat snap ik Stunning, dat zou ik ook niet zo goed durven. Is er niet iemand anders die je mee kan nemen met een wat grotere mond?
Want het is toch belachelijk dat zo'n iemand jouw merrie ongewild laat dekken en er dan vervolgens de verantwoording niet voor wil nemen?

Uhh ik zou niet zo goed weten wie.. Mijn ouders zijn ook niet zo en die bekijken het ook beetje van de andere kant: ik heb geen dekgeld hoeven betalen en dus een "gratis" veulen :P.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:45

Tja als je dat niet erg vindt is het mooi mee genomen, maar kan me voorstellen dat als je er niet op ingesteld bent het heel onhandig kan uitkomen.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:49

Ik ben echt heel erg blij met Armani en ik weet ook wel dat paarden geld kosten.. Maar ik vind het idd een beetje laf dat hij eerst zei dat hij wel mee wou betalen en nu misschien niet meer.. Het is toch wel gauw zo'n 100 euro zo'n DNA test.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:54

Is inderdaad laf... is hij de staleigenaar van waar jij staat?

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:55

Nee, hij is gewoon een boer waar ik mijn paarden bij heb staan :).

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:04

Ja precies, hij is de eigenaar daar... dus ook niet echt iemand waar je mot mee kan riskeren.