Hier geen veulie. Heb elk uur de wekker gezet, maar niks gebeurd. Ze staan nu weer op de wei, haar uier is nu wel ineens ontzettend vol geworden en nog strakker. Kan toch nooit meer zo lang duren, wel dan??
Pff half 4 vanacht werd ik wakker. En kon niet meer slapen, had gedroomt dat Parouscha was bevallen tussen de kudde waar ze nu mee in het blubberweide staat(staan 15 paarden ongeveer?) En dat parouscha werd weggejaagd(zo gaat dat meestal wel) en dat het veulen werd doodgetrapt..
Man wat een stress had ik, ga vanmiddag gelijk praten met de staleigenaar, want hebben jullie de merrie's overdag al alleen staan?(of met 4 paarden)Maar niet in grote kudde's zoalsdie van mij staat, vind ik maar eng!
Bimmetje
Geplaatst: 08-04-10 07:59
Mijn merrie staat met 3 andere merrie's in de wei. Die kan elk moment plat gaan Maar denk niet dat ze dat doet, met pottekijkers.
Dacht ik een paar jaar geleden ook, stond ze ook in de kudde die was iets kleiner als nu, ze zijn in totaal met z'n 6e Was dr ineens kwijt, ligt ze in een hoekje te bevallen en de rest stond bij het hek op hun eten te wachten..
Casa vandaag 345 dagen, en we hadden aan een speen een beetje hars vanmorgen. Het geeft me even een dubbel gevoel, er bestaat een kans dat ze vannacht gaat, breng ik dr nou weg of niet? Ik wil het niet, vriendje wel, vanwege de blubber die er voor in de wei is. Maar goed dat stuk kunnen we ook afzetten, veulen zal toch eens naar huis moeten. Maar voor nu voel ik mee een beetje emotioneel bij het idee dat Casa dr veulen ergens anders krijgt, en ik dus als het ware niets te vertellen heb als ik er niet ben.
Birth alarm hebben we, en wil morgen vrij nemen als ik denk dat het komt. Maar vriendje heeft ook al besproken dat als we denken dat het komt we haar wegbrengen. Weer is nu voor de derde dag goed, gister wel iets regen gehad, maar niet veel. Ik hoop ook dat ik vriendje kan overtuigen haar thuis te houden. Daarbij hebben we het hele weekend visite (thuis) dus zou ik bijna niet naar Casa kunnen....
Het veulen is inderdaad een monster. Ik wil je wel adviseren om niet op je knieen te gaan zitten. Het is lastig bij zo'n kleintje, maar zo zitten is een teken van onderdanigheid en lokt juist dit soort gedrag uit.