en toen ging ik even in de paspoorten kijken: onze fjord heeft een deel medische gegevens en syl ook. alleen onze oude nrps pony niet. die komt het land niet meer af en daar ga ik niets voor aanvragen. ik zou alleen vidar nog op onze naam kunnen zetten, maar daar zie ik het nut niet zo van in.
Gem
Geplaatst: 20-02-09 12:54
draaakje schreef:
* hoe zit het dan eigenlijk als je nooit op bokt zit, hoe moet je er dan achter komen???
Ik heb er alleen met een paspoort vanaf 2005 dus dat scheelt inlegvellen bestellen. Mijn ruin heeft sinds 3 maanden pas een paspoort. Hebben hem alleen per ongeluk 2 jaar ouder gemaakt. Leuk zo'n paspoort. Merrie is van 2005 en Billy vajn 2008.
Mn Pc is gecrast gister avond.. Hoop dat er nog foto's te redden zijn...
Jolliegirl
Geplaatst: 20-02-09 13:03
Joto schreef:
NEEEEEEEEEEEE!!!
Mn Pc is gecrast gister avond.. Hoop dat er nog foto's te redden zijn...
dat meen je niet pffff
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 20-02-09 13:09
Leuke hengst, maar predikaten kan hij nog niet hebben, hooguit ster. Heb hem niet gezien, die dag was ik sinterklaas aan het vieren. En volgens mij is hij eruit gegaan in deze voorkeuring.
draaakje: niet aanvragen voor die oude pony geeft problemen voor afvoeren bij sterfte en eventueel behandeling bij ziekte, dat ze hem niet meer mogen behandelen. Het is verplicht, en dat is niet vanuit de stamboeken maar vanuit de overheid. Ik heb geluk gehad, Neon is in 2004 in het stamboek opgenomen, en toen hebben ze al het vel in het paspoort gemaakt. Scheelt me dus weer mooi wat kosten en ik zit niet met een los papiertje te klooien.
ster bedoel ik! meerdere malen, kan dat. manman wat ben ik weer lekker onhandig! toen met die merrie ookal.. ik hoor dingen maar onthoud ze niet. ik ga het vandaga direct op stal vragen nu ben ik nieuwschierig ook! en volgens mij issie er idd uitgegaan.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 20-02-09 13:21
Ster kunnen ze maar 1 keer halen. http://www.newforestpony.nl/bestanden/A.%20Uitslagen%20VKH%2006-12-2008.pdf Hij is sterwaardig verklaard in ieder geval. Is ook het enige wat hij kan halen, en sport. Dit omdat hij verder dus niet goedgekeurd is en geen nakomelingen zal hebben om daar predikaten op te krijgen. Sport kan ie krijgen als ie Z dressuur of springen is.
Ik zie het! hij is nog niet onder het zadel... ook neit goedgekeurt, dit willen ze nogwle gaan proberen later... en hij heeft idd ook geen nakomelingen
neonlight, ik snap dat het vanuit de overheid is, en ook waarom. maar ik voorzie geen problemen bij ziekte of overlijden. dierenartsen hebben lak aan wat er in die boekjes geschreven moet worden, alleen al omdat het ieder jaar veranderd en omdat het gewoon allemaal erg onduidelijk is. ik weet dat het beter zou zijn om het wel aan te vragen, en ik zal thuis nog eens over leggen, en het aan de dierenarts vragen als hij hier is. wel goed dat je me er op wijst hoor, want het hoort gewoon niet zo.
Gem
Geplaatst: 20-02-09 13:37
Jolliegirl schreef:
Neon :
tosca's bennie
foto van mezelf :
gem schreef:
Heeft dus wel meegedaan aan de vkh!
bedoel je die ik noem? bennie?
Ja, ik bedoel idd Bennie. Ik was er ook niet bij (hoe kun je een vkh nou organiseren op 5 december ). Is hij ster geworden?
Even weer over die "nieuwe" velletjes voor het paspoort.... Hier worden de paarden opgehaald zonder dat er ook maar een paspoort bekeken wordt, of een chip gecontroleerd.... Nou hebben de meeste paarden hier wel een vrij nieuw paspoort, of nog niet zolang bij t KWPN ingeschreven (ook duits papier) of geboren in 2005 (en later), of pas net een paspoort omdat dat nog nooit aangevraagd was, of bij een hier zelfs kwijt
Alleen voor Casa zou ik dan zo'n papier aan moeten vragen gok ik. Vanmiddag eens controleren....
hoop dat mijn vriend de foto's nog op zijn laptop heeft.. zucht.. Stomme pjoeters ook altijd..
Over die inlegvellen (friezen). Wij betalen dus 7.50 per vel.
Dus de 4 oudere dames moeten ook allemaal zo'n vel, bij de guppie's zat hij er al gelukkig in.
Ook oude oma van 23 krijgt er, hier gaat alles na de slager dus dan is het wel van belang dat ze er 1 heeft, anders accepteren ze haar dus niet.
Een vriendin van mij had een shetlander, van ik meen een jaar of 8 9? en die heeft dus wel een hoofdstuk medisch er in zitten.. Beetje vreemd, of hebben alle shetlanders dat?
Joto: een aantal jaar terug werd het verplicht dat ieder paard een paspoort moest hebben, dus het kan zijn dat die shet hem toen pas gekregen heeft en dan zit er dus wel een hoofdstuk medisch in. heeft mijn oudje van 24 ook nl.
Ja dat snap ik.. Maar het ging volgens mij om de paspoorten van voor 2004? als ik me niet vergis.. En dit dier heeft al zijn hele leven het paspoort vandaar..