[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

starlet

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 09:11

gefeliciteerd met veulens !!!!!!! wat een poepies zeg.

Draakje, wat ontzettend vervelend !! sterkte

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 09:18

Afbeelding

Pauk uier zojuist...

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 09:22

Eerst een hele dikke Ach gut Ach gut Ach gut voor Draakje, wat afschuwelijk, en wat zal dit moeilijk voor je zijn, met al die veulens die nu geboren worden. Alles goed met Silke wel ?

Marlijn, van harte met Puzzel's hengstveulen Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! , wat een prachtig kereltje weer. Jammer dat je cam het nog niet deed Knipoog . Oooh, het begint hier helemaal te kriebelen als ik al die bonte veulies voorbij zie komen !!

Frenia, jij ook harte met Fantaghiro. Had al in je topic gereageerd, wat een heerlijk ventje, en zo BONT ook, hé Tong uitsteken Haha! .

Moet zeggen dat de kriebels hier nu toch echt wel beginnen te komen, en ik moet nog dik 2 maanden wachten.
Maar door het verhaal van Draakje wordt toch ook maar weer 'ns bevestigd dat niks zeker is ... Verdrietig
Zal blij zijn als er zo'n kleine gezonde hummel naast staat !

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 09:25

pfff, valt zwaar om al die lieve veulen foto's te zien, ben wel blij voor jullie hoor Lachen wat een knapperds!

met syl gaat het naar omstandigheden echt super goed, ze deed het zo goed gister. gister avond heb ik om half 9 bij haar gekeken en was er niets aan de hand, behalve die melk dan, maar ze was een dag er voor gescant, geen tweede veulen, maar 1 hartje en geen bevuilde baarmoeder (achteraf gezien was de tweede dus dood en daarom liet ze melk schieten).

mijn vriend ging rond 10 uur half 11 nog even roken en zag dat vidar onze fjord zo raar naar hem stond te kijken (alsof hij zn aandacht wou) daarna zag hij syl liggen en is meteen de bak in gegaan (lang leven het licht van een mobiele telefoon) vervolgens heeft hij mij en mn vader geroepen (appart detail ik stond uitgekleed klaar om in de douche te stappen) en zijn we meteen naar syl gegaan. we zagen meteen een dood veulen liggen maar syl liep steeds heen en weer naar wat eerst op de placenta leek en dus toch een tweede veulen bleek te zijn. we hebben de veulens en syl meegenomen op stal en meteen de dierenarts gebeld, de veulens had ze al droog gelikt en de placenta was er niet af. hij kwam meteen en na een half uur hebben we haar weeen op wekkers gegeven (weet ff de naam niet, die hormonen die ook voor het schieten van de melk zorgen). toen zijn we 4 uur bezig geweest met de twee aanelkaar gegroeide placenta's er uit te pellen. en ze was zo braaf ze bleef zo goed staan, daarna is ze gespoeld. hierna at ze al meteen weer en is ze gaan slapen. ze lijkt de veulens niet te missen want deze hebben we hierna weg gehaald. zo meteen komt de arts weer om haar te controleren maar ze heeft geen koorts. ook heb ik de veulen centrale gebeld en ze hebben ons nummer genoteerd.

naar iedereen hier die het nu allemaal wel een beetje eng vind omdat hun merrie nog drachtig is, begrijp me niet verkeerd, er was totaal geen paniek, het is verschikkelijk wat er gebeurd is, maar niet op de manier waarop. syl heeft het goed gedaan, 2 veulens dat kan gewoon niet dus zijn ze nu geboren. het pellen van de baarmoeder had ook kunnen gebeuren als ze gewoon netjes was bevallen van een eenling op de juiste datum.

ik ga nog proberen foto's te maken van de twee hengstjes, ik vind ze zelf er mooi, zoals ik al zei een wat grotere zwart met een brede bles en hoge witte sokken en een waarschijnlijk vosje, hij had een heel lief wit staartje en witte kin haartjes. voor mensen die het nog nooit gezien hebben is het denk ik moeilijk te begrijpen maar het heeft iets moois, hoe zo'n klein diertje al helemaal compleet is. (van buiten)

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 09:48

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 09:54

Goedemorgen...

Van harte gefeliciteerd allemaal met de mooie veulens....Ze zijn echt prachtig! Go jij! Go jij!

Draaakje.... Een extra dikke knuf voor jouw en Silke meid! Wat ontzettend, ontzettend jammer Ach gut Ach gut

Pffffff.... en zo ligt vreugde en verdriet toch altijd weer dicht bij elkaar....

Update hier komt nog wel... Maar ben heel de week hondsberoerd geweest...

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 10:22

draaakje heel veel sterkte met dit verlies

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 10:47

Drukke nacht...
Draakje heel veel sterkte. Dis echt niet leuk. Zelf ook keer gehad. Toen ook merrie op randje. Die bij jou wel goed begrijp ik? Gelukkig, alleen veulens al triest genoeg..

Anderen gefeliciteerd met moooie veulentjes!!

essy72

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 10:55

Draakje,

wat sneu meid!...heel veel sterkte...heeft de DA eenverklaring voor het on-opgemerkt blijven van de tweede? want bij eerdere scan zou deze dat toch hebben moeten zien?

idd...ik heb enorm de zenuwen van alle spook verhalen, op 9 april moet onze merrie voor de tweede x veulenen..

in 2006 hebben we een veulen van 3 maanden verloren...geraakt door de bliksem...het diertje geboren zien worden...en hem dan zo vinden..waardeloos...mijn merrie heeft toen echt gehuild...en haar weidemaatjes ook...zoiets had ik nog nooit gezien, ze hebben toen ook echt afscheid genomen, heel bizar om mee te maken...mijn merrie heeft een half jaar moeten herstellen..werd ziek van verdriet...

waarom ik elke dag dit topic bij hou weet ik eigelijk niet...er gaat toch veel niet goed...sommige dingen wil je gewoon niet weten..

Noesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 11:04

Iedereen gefeliciteerd met de veulens!

Draakje: veel sterkte!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 11:05

Tjonge jonge, wat gaat het snel ineens hier, 3 veulens en helaas 2 dode veulens in 14 uur.

@Draaakje, meid heel veel sterkte Ach gut zal nu idd erg deprimerend zijn om dan de blijde berichten te lezen, een hele dikke knuf voor jou en Syl.

@Suffie, eindelijk is je veulen er, van harte gefeliciteerd Go jij! Go jij! gelukkig is alles goed gegaan.

@Frenia, gefeliciteerd met je bonte merrieveulen Go jij! Go jij! wat een chique naam Ja

@Marlijn, gefeliciteerd met je hengstveulen Go jij! Go jij! al rennen en schoppen, haha, dat wordt wat.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 11:07

Wallona heeft haar veulen ook vannacht gekregen: een merrieveulen!

Vanavond gaan we kijken!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 11:12

Whaaa, het 4e veulen, Nicole hartelijk gefeliciteerd met jullie merrieveulen Go jij! Go jij! foto`s maken vanavond Haha!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 11:18

Gefeliciteerd met de rest van de baby-boom veullies!

Draaakje, heel veel sterkte, ik was er al zo bang voor... Ik wilde maar niet gelijk zeggen wat ik dacht omdat het even zo positief leek, jammer dat het toch zo bleek te zijn.

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 11:20

gefeliciteerd met de veulens allemaal Go jij! Go jij!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 11:24

Suffie gefeliciteerd met je veulen! Go jij! Go jij!
Wat een knapperd... moeders is ook mooi!

Frenia: jij ook gefeliciteerd met je veulen! Wat een schatje zeg

Marlijn ook jij van harte gefeliciteerd met je veulen!! Go jij! Go jij!

draaakje: wat vreselijk zeg... Verdrietig héél veel sterkte Vriendjes zijn?
gerlukkig gaat het met je merrie wel redelijk goed....

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 11:28

Wooow Babyboom hier Haha! Gefeliciteerd allemaal!!

Draakje veel sterkte toegewenst! Echt erg zeg! Verdrietig

Zam zit vandaag op 307 dagen alweer! Niet een speciale mijlpaal ofzo, maar gaat nu wel snel Haha!

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 11:32

Draakje dat is gewoon heel erg naar voor je.. Vriendjes zijn? ...gelukkig gaat het goed met je merrie na omstandigheden dikke knufffff van mij en Geronimo Ach gut

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 11:32

Xenah zit vandaag op 260 dagen, over een maand halen we haar op en over 2 maanden is ze aan de beurt Lachen Ben zo benieuwd naar dat veulen...

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 11:33

Draaakje heel veel sterkte Ach gut
Wat erg dat het nu zo afgelopen is
Zal wel extra moeilijk zijn voor je nu met al die veulens
Hoe is het nu met Syl?
Frenia wat een schatje en wat heeft ze een prachtige naam
Heel veel plezier met haar
Marlijn wat een lekker ventje en wat is hij gaaf getekend
Nicole gefeliciteerd Go jij! Go jij!
Suffie wat een lekker bekkie zo
Hoop dat de melk snel opgang komt! Knipoog
Heeft hij al een naam???of heb ik er weer overheen gelezen Bloos
Pauk dat is een flink uier!
Marlijn mooie bevallingsfoto's Ja

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 11:37

nicole, marlijn en fernia gefeliciteerd

Draakje heel veel sterkte

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 11:40

_Marlijn: Gefeliciteerd! Wat een knapperd! En hij schopt al Dat is wel een hele pittige Lachen
Ze heeft gewoon gedacht: ik wil geen meekijkers, ik doe het snel nu voor ze morgen naar de winkel zijn geweest Haha!

Draakje: Nogmaals, heel veel sterkte en ik ben zo benieuwd naar ze, zou heel graag de foto’s zien.
Hoe reageerde de DA? Gisteren met scannen niet gezien dat het er twee waren, maar hij moet ook al gedacht hebben dat het veulen er af zou komen toen hij die melk zag.

Musetta: Je kunt hier meekijken met de anderen en over een tijdje komt er ook een dikke buiken topic voor 2009

Suffie: oh dat is dan weer minder fijn, goed dat je het zo hebt kunnen oplossen en dat hij ook goed die fles pakt. Hopelijk gaat het straks lekker vanzelf.

Pauk: Ze heeft ook niks meer gedaan wat er op leek? Was het dan toch proefdraaien? Ik dacht dat ze het nog zo’n 24 uur op konden houden, maar ze heeft nu geen reden meer om dat te doen. Ben benieuwd wanneer het nu uiteindelijk gaat gebeuren dan!

Essy: Wij hebben vorig jaar een veulen van 11 mnd verloren door de bliksem, het is een ontzttend naar iets, je probeert alles goed te doen en dan gebeurt er iets waar je totaal geen invloed op hebt. Maar je gaat zien dat er in dit topic vooral heel veel vlotte geboortes en dartele veulens gemeld gaan worden hoor!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:11

Draakje meid heel veel sterkte met je grote verlies en geef silke maar een dikke knuffel.

-------------------------------------------------------------

Marlijn jij heel erg gefeliciteerd meid met je mooie kanjer

(raar om te schrijven als een ander zoveel verdriet heeft)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:15

Nicole288, jij ook gefeliciteerd met het veulen!!

Unaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:22

tjonge, tjonge, wat gaan jullie snel!! Iedereen gefeliciteerd met de veulens !! Wordt nu echt serieus een babyboom zo Haha!

Draakje; ik weet niet goed wat te zeggen......... Ach gut

Hier alles rustig verlopen, Unaira begon gisteren met harsen......op mijn verjaardag !! Ze kon het niet slechter uit mikken. Heb de boer gevragen om savonds haar nog goed in de gaten te houden en een vriendin van mij zou sochtends om 7 uur meteen gaan kijken, gelukkig nix geboren vannacht, maar denk dat het toch verstandig is om vanaf nu te gaan waken...........Ga er zo meteen heen, vind het nu niet erg om te gaan waken, alleen gister was echt gewoon niet grappig Huilen

Voor alle andere wakers: Succes!!