Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tsikala

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:33

Bedankt allemaal voor de gerust gestelde berichtjes (klopt deze zin Knipoog ) . Ik heb besloten dat ik moeder en dochter vanacht lekker buiten laat staan Lachen
Henny, het klopt inderdaad wat Nicole288 heeft gezegd over het harsen en kegelen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:35

Hmmm, en ik heb daar nog eens niet op gereageerd, sorry. Koe Maar ik zou ze ook buiten laten staan, het is hardstikke lekker buiten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:42

Ik ga Neon pesten, niet teveel posten als ik weg ben he. Clown

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:50

Even naar de wei geweest zonet, wat met Ot door 't bos gewandeld (oppassen met teken.... ) en toen heerlijk onder de koude spoeier gezet Clown Ze zweette dan wel niet, maar toch, haar vacht voelde wel héél warm aan, dus heb ik haar maar kleddernat gespoten, zweetmes er vluchtig er over heen en zo weer in de wei gezet, vind toch wel dat ze beetje verkoeling had verdiend...

Wilde vandaag eigenlijk gaan rijden met haar voor de kar, maar dat doe ik haar en mezelf niet aan... veels te warm Knipoog

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:53

Nicole288 schreef:
Weet je wat ik nu ineens mis? Het dagelijks aanpassen van datums in mijn onderschrift! Op zich een heel fijn iets om te missen wel, maar toch Haha!

Ik geef je mijn wachtwoord,en dan mag jij het fijn voor mij doen! Haha!

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:01

Maseike schreef:
Neonlight schreef:
Dreeke, plan B? Houd ik nog even geheim, voor het geval Vinga dat wel veel leuker vindt klinken. Clown Oftewel, ik heb nog geen plan B.....ik kan wel zeggen dat plan B is dat Heidie het doet, maar ik ben bang dat ze dan zeker doorgaat voor plan B. Tong uitsteken

Ikke Knipoog owjeeh ik heb weer iets gezegt hoor Nagelbijten / Gniffelen
Nou dan maak ik een deal met Vinga, als ze in het weekend nog geen beeb heeft kom ik het haar met liefde voor doen.

Heidie nu hopen dat veulen voor weekend is Nagelbijten / Gniffelen

Hahaha ik zie het al helemaal voor me Haha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:11

Haha, pretty maar jij telt dagen dat ze overtijd zijn, no way dat dat mijn schuld gaat zijn Knipoog Haha! Je bent heus bijna klaar met tellen nu Ja Lachen

Shirefan: Jane ziet er nog happy uit!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:14

Nou ga zo op weg naar huis en hoop dat ik vanavond nog even kan komen bokken en anders heb ik morgen wel weer wat bij te lezen denk ik he. Clown

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:23

Ik ga ook zo naar huis, misschien dat ik hier na het eten nog even rond neus, anders zit ik weer voor de cam op stal Tong uitsteken

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:26

niemand die de taak op zich wil nemen hier..is ook niet leuk,dagen overtijd tellen.. Boos!

Ik ga maar heel hard meeduimen met Dreeke,en dan MOETEN de mijne er ook maar eens uitploppen Duivel

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:31

Jullie gaan snel!!
Om eerlijk te zijn heb ik er maar vlug overgelezen.
Dit verlengt weekende zal er weinig tijd zijn om alle topics waar ik inzit volledig te lezen,maar ik probeer bij te houden.
Dus van hieruit weinig reactie vrees ik.
De mais moet de grond in de koeien met de kalfjes buiten,de paarden zijn van in de week op de zomerweides,maar komen elke dag naar huis dus veel km per dag doen.
Er staan nog enkele koeien op kalven ,maar vanaf maandag als de stieren en de rest de weide op zijn,is het hier de eerste week poets week van alles en dan ist rust!!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:32

savath: Waarom komen de paarden iedere dag naar huis dan? Dat scheelt een partij met werk als ze kunnen blijven staan?

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:47

Jullie moeten echt minder typen ik ben gewoon een half uur bezig met lezen en reageren Bloos!

@PhiaBink: Mooie merries heb je, heb je ook een foto van papa Later als ik nog groter ben wil ik ook een andalusier Bloos
@hiboune: -Slaap jij nog wel, of doe je dat pas weer als het veulen er is Knipoog -Yes, harsjes Go jij! Go jij!
@Amandake: Jaaaaaaaaaaa, harsjes. Als het zo door gaat krijg je het nog druk.
Hopelijk komt alles goed met Silketje
@ProudJustify: Kan konijn ook op de barbecue?
@shirefan: Dapper hoor, van die hoogtes hou ik zelf ook niet Bloos
@Dreeke: Ach gut
@CubaLibre: Voor zo’n foto hoef je nooit sorry te zeggen en die smoes van geen tijd gebruik ik ook Nagelbijten / Gniffelen
@Jennyk: gefeliciteerd met je mijlpaal, nu nog geboren worden dan is het echt feest. Ik heb ook heel sterk het gevoel dat Goldy een merrie krijgt. Vreemd Nors opkijken

Pling Misschien is het een goed idee om een DBT Picknick te houden ik las iets over biefstuk, pate en konijn Vork Haha!

Omdat ik tijdelijk weer even bij mijn ouders woon heb ik ook een grote veestapel (nou heb ik de meesten ook aangelevert dus Bloos )
Onze veestapel bestaat uit:
3 Paarden + 1 onderweg
1 E-pony + 1 onderweg
1 Shetlander die te schattig is.
2 Honden
4 Katten
en een vijver vol vis.

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:54

jennyk schreef:
bianca: Haha! jaa daar ben ik wel aan toe! Tong uitsteken

september: ja ik zou wel willen maar moet geduld hebben Schijnheilig niet echt een van mijn goede eigenschappen Tong uitsteken

Vork Haha.

Doe je al wel echt waken bij Sjanty of kijk je mee met de cam?

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 17:17

@ nicole.
de paarden staan aan de overzijde van de weg,en ik laat mijn paarden snachts nooit op de weiden omdat ik van kind af een helse schrik heb van paardendieven.
Hele nachtmerries van gehad.
Vandaar dat ze naar huis komen.
Ze staan dan in paddoks achter de slaapkamer.
Als de stieren buiten staan,blijven de paarden aan de overzijde van de weg,maar staan dan in gelaste grote stierenboxen die aan twee zijden open zijn,en elk een apparte open stal bevatten.
Dus ze hebben ruimte,een afdak e n stal.
De merries met veulen blijven zowiezo aan huis op de weide en snachts op stal.
Als ik mijn paarden dag en nacht buiten zou laten ontploffen ze gewoon,onze weide zijn nogal vruchtbaar zal ik zeggen.

En wetende dat ze veilig staan geeft me meer rust.
Ik weet ook dat als ze echt willen ze overal weghalen,maar het is meer voor mijn geruststelling.
Plus in de buurt is een handelsstal die alles maar op de weiden goien en vaak breken hun dieren uit (s'nachts),en het zijn vaak onhandelbare hengsten,enzz.
Is niet de eerste maal dat ik ze mijn omheining mollen,om bij onze merrie te raken,gelukkig nog nooit gelukt, maar ik zou het erg vinden moesten mijn dieren op straat komen door toedoen van anderen hun paarden.

Ik hoop dat ik je mijn standpunt wat duidelijk heb kunnen maken.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 17:22

Nou zeg een hoop gel*l maar geen veulens Tong uitsteken
Amandake vanacht moet er toch wel wat gaan gebeuren hoor.
Misschien moet je wel heen en weer van de ene naar de andere stal Tong uitsteken

Elza dr kling wordt steeds slapper en begint al donkerrood te worden.
Ze staat nog wel lekker te grazen maar neemt al niet echt meer de moeite om naar binnen te komen voor wat muesli.
Er zit nog maar 1 snelheid op en dat is de slome stap Tong uitsteken

Vanavond even mn paard rijden en dan houdt ik dr ondertussen in de gaten.
Druppels zijn er nog niet dus ik slaap nog lekker in mn bedje Haha!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 17:29

Helaas, geen veulennieuws hier. We krijgen weer lekker veel hoogte van de dames hier... NOT.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 17:44

Nog steeds geen veulen! wel nieuwe foto's maar die komen morgen want het snoertje ligt bij me pa. Sjongejonge.. zelfs het warme weer helpt niet mee.. Ik zou het veulen er nu persoonlijk uit willen trekken Tong uitsteken
maar ik hou me in Knipoog

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 17:52

Nou onze merrie is vandaag uitgerekent maar nog geen tekenen dat het er snel aan komt, ze loopt al weken met een flink uier en slappe banden maar nog geen veulen. Snachts slaap ik op stal en staat ze met een birth alarm om. Ze loopt ook al 2 weken met haar staart in de lucht. Kegelen doet ze ook niet, maar dat heeft ze vorige keer ook niet echt gedaan, toen was er melk een paar uur voor de geboorte. Wel had ze gister in ene een verschrompelt uier terwijl ie daarvoor al echt vol bleef, dus misschien komt er nu melk in het uier in plaats van vocht. Ik hoop dat het vrijdag komt, heb het er wel in gefluisterd, dus hopelijk heeft die kleine geluisterd, ben 2 weken vrij namelijk vanaf vrijdag. Wie duimt er met me mee? Knipoog

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 18:11

trutje: ik slaap denk pas weer als het veulen er is hahahaha

nicole ja ja een echte mus.. zelf opgevoed vanaf 2 dagen oud nu bijna een jaar oud maar is te tam om los te laten...

JoyCiej007 ratten en muizen jak...niet dat ze hier niet rond lopen hoor haha gelukkig niet in me kamer!!!!

zo eens even bij hiba kijken

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 18:15

Ben erg benieuwd wat de merries van Amandake doen vannacht.
Vinga zal weer wel gewoon slapen, eten, slapen en eten meer niet...

Gisteravond toen ik in bed lag (op stal) zag ik zo'n gezellig huisdiertje zitten, tenmiste alleen zijn zwarte pootjes (brrrrr)
gelukkig bleef ie braaf zitten.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 18:33

Muizen zie ik hier gelukkig alleen maar als de kat er weer 1 komt brengen Misselijk ben ik elke keer weer heel blij mee Haha!

De veearts was gisteren hier om te enten en volgens hem duurt het niet lang meer en moeten we Goldy maar in de gaten houden. Dus dat doen we dan nog maar weer een keer Gestoord Gelukkig is vandaag mijn vakantie begonnen Tong uitsteken

Veel sterkte voor de andere wakers, er worden vannacht vast een stuk of 10 veulens geboren Ja

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 18:38

Ik had pas ook een muisje in stal.
Echt zo schattig hij maakte zn eigen heel klein toen die langs kwam lopen.
(alsof ik hem niet zou kunnen zien dan Tong uitsteken )
Ik heb hem nog geprobeerd chips te voeren maar dat hoefde die niet Tong uitsteken

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 18:46

Muizen ben ik ook niet bang van maar spinnen.... nou dan word ik hysterisch!!

@ trutje: ik hoop dat je gelijk hebt, het is zulk mooi weer, laat die veulens maar komen *LOL*

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 18:52

blondheid alarm!!
hebben t net even nagerekend en blijkt dat Sam niet 5 mei, maar 11 mei is uitgerekend Bloos
terwijl ze er nu al helemaal klaar voor is, misschien toch nog langer wachten. Denk dus wel dat t veulen zich omgedraaid had en er daarom harsjes waren, maar dan is het ongeveer nog tien dagen of niet? Zou je het wel willen veranderen? Sammartina 11 mei!
voor de rest, jeetje wat kunnen jullie goed banketstaaf, ni normaal, haha! Haha!