[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jobamara

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 01:46

Tara, alvast veel plezier en succes komende woensdag, gaaf is Kasanova toch wel!!!

Setteli, proficiat met Phoebe en Dotan, dat heeft Jazzy heel goed gedaan!!!!

Tanjaatjuh, ooo wat is Monday toch mooi <3 , daar mag je zeker trots op zijn! Heel benieuwd hoe hij uitgroeid!!

Uiltje, bij jou ook nog niet echt lekker dus, veel sterkte met de merrie en veulen!

Jet4you, als ik de lijst op pag 1 en de pendellijst bekijk zouden Moniquex en Arianne bijna aan tijd zijn.
nog geen vorderingen? Jammer was leuk geweest als het zaterdag gekomen had, :(:)
Succes!!!!

Carika, ha je bent toch nog gegaan! Denk idd dat je een keuring met dressuur kan vergelijken beide een jury oordeel!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 09:15

wow wat spannend die keuringen zeg, ik zie eigenlijk alleen hengstenkeuringen of worden merrieveulens ook gekeurd? Heb totaal geen verstand van hoor :o gefeli allemaal

:(:) cemlys

hopelijk knapt je merrie snel op uiltje

nog een paar merrie's te gaan dit jaar, jet4you de jouwe mag nu wel gaan komen hoor :D

AZ nog nieuws?

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:21

Gefeliciteerd euforie, myrthe en Kelly met de keuringsresultaten!!!

Uiltje gefeliciteerd met je veulen!

Cemlys...wederom sterkte... wat een verdriet..

Pretty hopelijk komt die van jou er doorheen

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:34

Cemyls jeetje zeg... Wat een ongeluk allemaal.. Heel veel sterkte!

Uiltje gefeliciteerd!

Pretty hopelijk worden ze beide toch weer beter.. het weer is in ieder geval een stuk beter :)

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:40

Afbeelding
Hier een fotootje van mijn kleine bink. Hij is nu nog echt een mama's kindje.

Het is idd erg jammer hoe het KWPN te werk gaat. Eigenlijk moet het niet uitmaken, maar eigenaar/fokker, predikaten merrie en de afstamming tellen veel te zwaar mee.
Ik wil het weleens zien als alleen het paard wordt beoordeeld en daarna pas de gegevens bekend worden.... ach Kasanova en Tara gaan gewoon knallen! Mijn toppers zijn en blijven ze toch wel :)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:43

Zo is het hoor Tara!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:51

Ik vind de keuring waar zonder boekje gekeurd wordt nog het mooiste. Niet weten door wie de pony gefokt is en ook niet hoe die gefokt is. Maar voorbrengers/eigenaren spelen hier nog wel eens een rol denk ik (bij de Engelse jury s mss minder)

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:58

1 van de redenen waarom ik niet meer met het kwpn doe. vriendjespolitiek.

Fok nu leuke gebruikspaarden met een goed karakter waar veel mensen superblij mee zijn. Loont zich net zo goed.

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:59

Weer geen veulen. Uier was gisteravond weer een heel stuk teruggelopen. Vanmorgen weer ongeveer net zo vol als gistermorgen.
Moet ik me zorgen gaan maken? Ze is nu 19 dagen over tijd.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:04

nee hoor ze kunnen met gemak een maand overtijd dragen

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:09

Bij mijn hengstveulen van 10 weken is van begin af aan al een van de ballen ingedaald.
Hoe is dat bij jullie hengstveulens? Al iets te zien?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:15

Hier nog niets gezien

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:17

Ik voel vaak even , de ene is gewoon wat sneller dan de andere

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:44

carika schreef:
Bij mijn hengstveulen van 10 weken is van begin af aan al een van de ballen ingedaald.
Hoe is dat bij jullie hengstveulens? Al iets te zien?

Hier nog niks te zien, mijn mannetje is nu bijna 3 maanden. Volgens mij was het dat ze ergens in de eerste 9 maanden indalen, bij de een gaat het sneller dan bij de ander.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:08

Zo, daar ben ik ook weer eens, even een bijleespost van de laatste 5 pagina's. Gelukkig loopt het hier inmiddels iets minder hard!

Euforie, gefeliciteerd met de resultaten! Was het geen probleem dat je het paspoort niet mee had, of heeft iemand hem gebracht? Ik denk dat je bij ons stamboek weer richting huis zou kunnen als je het paspoort niet mee had.

pretty, fijn dat het iig iets beter gaat met je hond. Balen dat het met Jessy nog niet echt opschiet. Hoe is het inmiddels met haar? Helpt het dat het vandaag wat minder warm is?

Myrthe, gefeliciteerd met de eerste premie van je merrie! Jammer van de 2e premie van Winchester, maar het blijft toch ook een momentopname.

Cemlys, sterkte weer! Wat sneu dat het veulen het niet gehaald heeft. Het gaat echt niet lekker bij jou :(:) Ik hoop dat je snel weer meer geluk hebt!

Bonny, wat fijn dat ze zo goed op de trailer gingen, altijd goed om dat even extra te oefenen.

Sjintoo, wat een schatje!

uitlje, gefeliciteerd! Eindelijk ook weer eens een merrieveulen, ze zijn nog niet op :+
Hoe gaat het inmiddels met je merrie?

Kelly, gefeliciteerd, wat gaaf!

Tara, ook naar de keuring, spannend!
Ze zien er goed uit!

Setteli, gefeliciteerd, wat een prachtige resultaten!

Tanjaatjuh, wat een mooi getekend veulen!

Jet4you, je merrie laat je wel lang wachten zeg! Kan me voorstellen dat je er inmiddels wel klaar mee bent. Maar ik zou me verder geen zorgen maken, het komt vanzelf als het klaar is.

Hier waren bij Amir beide ballen al ingedaald toen hij nog geen week oud was, zo vroeg heb ik het trouwens nog nooit gezien. Maar ik heb ook weleens jaarlingen gehad waar beide ballen nog niet ingedaald waren, is bij allebei gewoon goed gekomen :D

Momenteel heb ik een haat-liefde verhouding met Amir :')
Hij doet alles braaf, poetsen, voetjes geven, enz, alleen ik krijg zijn halster met geen mogelijkheid meer om op het moment |o Op het land lukt het niet, en afgelopen week stonden ze op stal, omdat Aziza nog een laatste keer gescand zou worden, dus toen dacht ik hem daar zijn halster om te doen. Maar nee, meneer zag dat niet zitten, dus hij sprong over de staldeur heen 8)7

Vanochtend heeft hij voor het eerst zijn eigen brokjes gehad, over 2 weken ga ik hem afspenen, dus dan is het wel fijn als hij zelf goed eet. Geweldig vond hij het, zijn eigen voerbak :D

En dit gebeurt er dus al je met je telefoon een foto van Amir probeert te maken, of een selfie :D

Afbeelding

Afbeelding

Dan even een update over Mausi, ze is vandaag 275 dagen drachtig.
Vandaag alvast een eerste uierfoto gemaakt, nog niks te zien, maar vorig jaar begon ze vanaf dit aantal dagen uier te ontwikkelen, dus toch alvast even een foto om straks mee te kunnen vergelijken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder schiet het niet erg op hier, nadat Aziza 2 weken geleden die hele vervelende ontsteking had, had gisteren mijn 3-jarige een lichte slokdarmverstopping.. Eerst heel even aangekeken of het vanzelf over ging, en toen toch maar de DA gebeld. Zij zou er over een half uur zijn, en net daarvoor begon hij weer te eten, en leek het helemaal over te zijn. Dus toch snel de DA weer afgebeld. 's Avonds na het eten van zijn voer begon hij weer, maar ook dit loste zich gelukkig uit zichzelf weer op. De komende week krijgt hij dus niets anders dan slobber, en ik moet zijn temperatuur goed in de gaten houden, zodra die omhoog gaat moet ik bellen, want dan is er kans op longontsteking.

En dan ben ik nog heel blij met mijn vader :) Zoals sommige van jullie misschien wel weten hebben wij vorig jaar een stuk land + stal (schuur) gekocht, en mijn vader is de schuur stukje bij beetje aan het renoveren, helemaal in zijn eentje. Dit jaar was de lage zijkant aan de beurt, deze was 1.70m hoog, en moest omhoog gebracht worden naar 2.20m zodat er stallen onder kunnen komen.
Inmiddels heeft hij de hele zijkant op hoogte gebracht, het gat wat nu ontstaan is, wordt voor voor nu even opgevuld met groene platen damwandprofiel, en de volgende keer dat hij thuis is gaan we waarschijnlijk de oude wand eruit slopen en dan gaat hij beginnen met de nieuwe buitenwand.

Het ziet er op het moment zo uit, kan niet wachten totdat de hele stal uiteindelijk klaar is :)
Zo dankbaar voor zo'n handige vader, die dit ook nog eens gewoon als hobby ziet _/-\o_

Afbeelding

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:02

Jet4you, het is niet leuk maar een normale dracht ligt dacht ik tussen de 340 en 360 dagen, maar langer dan 365 kan ook.
ooo hoop nu echt dat het eens opschiet voor je!!

AZ, die Amir toch! :D Mausi ziet er goed uit zeg, en langzaamerhand komen de 300 dgn in zicht! Dat is super een handige vader die daar ook zijn tijd in wil steken!!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 17:15

oh wat leuk AZ, weet nog van je aankoop, zal al een immens verschil zijn tegenover toen, wat leuk toch als je dit zo ziet evolueren en tof dat je vader dit zelf kan _/-\o_ goud waard.
wij hebben zo ook een oude boerderij gekocht en mijn vriend is zelfstandig aannemer dus die kan alles zelf, gelukkig anders onbetaalbaar voor ons :o
Mausi ziet er goed uit en Amir :')

jet4you komt vast wel hoor

Carika, hier ook hengstenveulen van 28 april en zag gisteren toevallig al een balletje hangen :j
Ik denk dat alles kan, mijn eigen hengst zijn tweede balletje is pas gezakt als hij 2 was.

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 17:41

Ik deel de mening over het kwpn. Vind het ook nergens op slaan. Heb er dit jaar twee bij het zangersheide ingeschreven.

Hier uit gewaakt. Drie merries en drie hengsten. Tevreden dit jaar.

Merrie getempt. Geen koorts lijkt allemaal goed.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 18:38

Even na alle ellende deze week fijn met de paarden bezig geweest

Mn 3 jarig hengstje heeft voor het eerst een zadel opgehad. Maar hij stapt, draaft, galopeert, alsof het niks is. Er kon niet eens een bokje vanaf :')

Afbeelding

En die kleine uit mn 4 jarige merrie die kan lopen. Blijft een gaaf ding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:06

Wauw wat een gangen Cemlys <3

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:53

Beide mannen zijn stoer cemlys. Ook je zwarte man! Gaaf ding.

Wat voor zadeltje heb je erop liggen?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:08

Dat is een bates pony showzadel (eigenlijk zelfde als Bates pony dressuur, maar iets netter afgewerkt)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 22:08

Uiltje, mooi verdeeld voor de opfok!! Fijn dat de merrie nu goed is! Eindelijk rust en genieten.

Cemlys, wat een mooie brave hengst! En wauw die kan zeker bewegen, toch wat afleiding kunnen vinden :(:) .

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 22:15

Cemlys :(:) sterkte..

uiltje gefeliciteerd!

Nog een paar mooie keuringsuitslagen! Gefeliciteerd! ik ga er niet aan mee doen. Heb nog getwijfeld maar hij heb nog niet t beengebruik dat het kwpn wil zien dus ik ga niet een uur rijden voor niks.. qua exterieur is hij prachtig maar gewoon te lui om leuk te lopen..

heb nog een paar leuke foto's! En wat denken jullie van zn kleur.. ?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 22:28

donkerbruin , lijkt erg op mijn Paola kwa kleur