@ Anike: Paardenmeel helpt heel erg goed. Fab krijg nu 's ochtenfs 2 scheppen(=1600 gram) en 's avonds ook weer 2+ 1 kg muesli en onbeperkt voordroog. Maar dat meel is echt ideaal spul..
Vooral veel veulens op kamers en nog leuke foto's van mon en girlie en Hepsi in het fjorden paradijsje. Wat erg van die moeder van dat veulentje.. Dat is toch gewoon een nachtmerrie die niet waar kan zijn denk je dan..
Hier is het nog rustig.. Fab had 3 pleegveulens en daarvan is gisteren de laatste verkocht voor een meisje dat net haar pony had verloren en morgen jarig is. En de vorige is verkocht voor sinterklaas kado
Verder hebben we een super mooi jaarlingmerrietje gekocht. Arabier x kwpn.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 16-10-11 10:03
Neon is een erg schrale merrie en krijgt het hele jaar door paardenmeel, is gewoon superspul.
Magic_Ice
Geplaatst: 16-10-11 10:21
Wat sneu voor Neon, hopelijk heeft ze er snel geen last meer van!
Hier heb ik Elite en Draumur opgegeven voor de veulenverkiezing, altijd weer lastig om een foto te kiezen, maar gelukt! Ik doe puur voor de lol mee, ga ook niet lopen lobbyen voor stemmen... we zien het wel...
Ik doe ook puur voor de lol mee, vindt het altijd wel leuk om te zien hoever we komen... Straks paardje maar weer eens gaan vervelen maar eerst leren voor de toetsen die ik morgen heb (Word en Excel en die laatste is niet eens zo makkelijk als ik mn leraar mag geloven...) daan heb ik ook nog een presentatie die ik nog voor moet bereiden en daar ben ik nu maar even mee bezig. Enige voordeel is dat ik zelf een onderwerp mag kiezen en tja, dan doe ik het maar over mn kogelvis, dat is iets aparts en daar weet ik voldoende van .
Moet er wel een beetje aan wennen dat het ineens weer kouder is....
Even een vraagje aan de kenners: TiSento is 1 oktober (gisteren 2 weken geleden) afgespeend. Dais heeft toen één nachtje op stal geslapen en zondag is ze weer 24/7 de wei opgegaan (kale wei en ze werd niet bijgevoerd). Haar uier slonk mooi. Was nog wel groter dan zonder baby, maar het zag er goed uit. Vandaag heeft ze in het bos gereden en daarna heeft ze in de paddock gestaan met twee van haar stalmaatjes (merries). Dais liet zien dat ze hengstig is, en deed een beetje verliefd met één van de twee merries. Toen ik haar daarna in haar box zette, zag ik dat er weer druppeltjes melk aan haar uier hing. Dit heb ik alleen de eerste twee dagen nadat Ti weg was gezien. Kan dit komen, omdat ze nu hengstig is? Ik baal er wel van dat dit net nu vandaag gebeurt, nu ze van 5 maanden 24/7 wei naar stal is gegaan.
Maseike
Geplaatst: 16-10-11 19:02
Even snel berichie van mij. Girlie heeft haar mama verlaten, het laden ging super. Monchique staat nu rustig en Girlie heeft het super in haar opfok. Natuurlijk allemaal even wennen maar we gingen met een gerust hart weg.
Thanks voor jullie antwoorden. Ik vind het alleen vreemd dat ik 1,5 week geen druppeltje heb gezien en nu ineens weer wel. Zou dat door haar hengstigheid kunnen komen dan? Ik hou het wel in de gaten, maar als het 6 weken aan kan houden, zal ik me geen zorgen maken
Ik vind het toch wel lastig dat afspenen, nog maar een keer een week uitgesteld haha. In principe zou ik dan merrie en veulen voor een aantal weken apart moeten zetten, maar zit een beetje met het probleem dat ik dan veulen thuis zou moeten zetten. Merrie heeft nl sinds dit weekend eindelijk weer een ruiter en moet eigelijk zo dicht mogelijk bij de manege blijven staan. maar kan veulie hier niet alleen zetten. en anders moet er maar een klein vriendinnetje bij . Nog even goed over nadenken in elk geval.
goedemorgen iedereen Het is lang geleden dat ik nog ben langs geweest, enrom druk hier met paardjes enz. Met lady gaat het goed ze heeft netjes het werk heropgenomen en volgende maand gaat ze voor de winter op manege staan. Jewel is eindelijk weer haarzelf, werd wel tijd ga kijken om binnenkort weer eens foto's te maken van haar.
@ Neon: Super spul is dat.. Moet alleen zeggen dat fab het sinds vandaag wel een beetje teveel vind..(2 scheppen 's ochtends en 2 's avonds) dus hou het denk ik op 1 schep, want ze laat hem gewoon staan en daar is het mij een beetje te duur voor Heb wel een paardje gekregen die het goed kan gebruiken, dus mag die mooi een extra schep hebben.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 17-10-11 08:28
Neon krijgt ook 2 keer 1 schep, en daarnaast een schep brok en een emmer wortelschillen. Dat kan ze ook maar net op. Als Silke gespeend is gaat ze naar 1 schep per dag, dan krijgt ze alleen 's avonds.
Wat wordt ze prachtig Zitake! Wij gaan straks naar de "Baistemaart" in Winsum, een soort mini Zuidlaardermarkt (dan wel in het heel klein). Daar kan ik me nog goed inhouden, i.t.t. die andere grote markt (mag ik van mezelf al meer dan 20 jaar niet meer naar toe, omdat ik anders met een trailer vol zielige mini-salami's thuis kom...).
Mel staat inmiddels weer met rust op stal. Diem staat heerlijk tussen de andere veulens. Als enige pony meisje tussen de paarden mannen
Mel heeft wel even een klap gehad van het afspenen, echter lijkt ze wel al weer mooi terug te komen in der gewicht! Ook aan het werk wilt ze weer! alleen de dikke vacht zit nog in de weg, maar die gaat er volgende week vanaf!! Dan nog even aan de longe wat conditie opbouwen en gaan we er weer voor!!